Inception...levde verkligen inte upp till hypen. Stundtals snygga specialeffekter. Invecklad berättelse som inte ger svar på grundläggande saker om drömvärlden. Och det mest lama...en dröm i en dröm i en dröm...tillåt mig skratta! Det blir 6/10 i betyg av mig. Bra men inte mycket mer.
Filmtips någon? Manny, du har koll tror jag. Senaste filmen jag såg var Texas Chain saw massacre the beginning. Bra skit! 7/10
Det blev "Abre los ojos" av Alejandro Amenábar. Ruskigt bra. Finns som nyversion med Tom Cruise också. Vanilla sky heter den då.
Prince of Persia: The Sands of Time. Film baserad på ett spel, med Jake Gyllenhaal. Som alla kan förstå är det mycket överdriven action, larviga övernaturliga element och en massa öken. Jake har för mig inte ansiktet att spela en actionhjälte hur mycket muskler han än lägger på sig. Hans sätt att agera passar öht inte in i den typen av film. Lite kul med parkour i film dock, sådant ser jag gärna mer av. Slutbetyg 5.5/10 - duger i knipa, om man är sugen på lite korkad äventyrsaction.
Har fastnat för en riktigt bra serie - White Collar. Känns på något sätt som en blandning av Prison Break och Burn Notice (två serier som jag älskade/älskar) men ändå inte. Duktiga skådespelare och en bra story tycker jag. Rekommenderas verkligen.
Alien Resurrection - 6.5/10 Håller inte riktigt samma skräckklass som de andra filmerna, men Alien-filmerna är ändå kult.
Freedom Writers Verklighetsbaserad berättelse om Miss G som är lärare i en skola där eleverna dagligen ser folk bli skjutna. Hon bestämmer sig för att hjälpa eleverna förändra sina liv genom att låta dem gå på studiebesök och läsa böcker där handlingen liknar deras liv. Otroligt bra film som jag verkligen rekommenderar. 7.5/10 robotar
The expendables - ingen riktig handling, och lite väl överdriven, men riktigt mycke action och sprängningar ger den 5/10
MacGruber. Filmparodi på 80-talsklassikern MacGyver (TV-serie), av Saturday Night Live-gänget. Det var dock inte så många referenser till MacGyver som jag hade hoppats/förväntat mig, utan mer som en parodi på en typisk 80-talsactionfilm. Några skratt och bisarra situationer infann sig dock; utan att avslöja för mycket så... lägg bilstereo, selleri och ett anteckningsblock på minnet. Om man är sugen på korkad humor så kan den vara värd en titt. 6/10.