Okej, för jag tyckte den var helt fantastisk. Ska bli intressant att se den nya Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
The Hunger Games. Riktigt dålig, vet fortfarande inte om det var en barnfilm eller en löjlig film för äldre. Väldigt naivt tema och manus, tramisgt skådespeleri etc. Kändes ungefär lika mogen som Ronja Rövardotter. En del hygglig CGI för scifi-älskarna, men som helhet riktigt dålig. Värdelöst slut också. 3/10.
Har inte läst böckerna. Jag gissar att böckerna, som alltid, är bättre än filmen. Jag har dock googlat lite om böckerna och det verkar som att många som har recenserat dem är överens om att hon skriver ganska överförenklat och lite naivt. Inte för att det är något fel i det, tvärtom - långt ifrån alla upskattar böcker med invecklad intrig och snåriga och långa kapitel. Det är bara inte riktigt min melodi när det översätts till film.
Total Recall (2012). 6/10. Härlig action men annars rätt platt. Total Recall (1990). 8/10. Kultrulle med betydligt mer hjärta än nya filmen. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Total Recall (2012) Ptja, den fick 1990-versionen att kännas djup. All eventuell story hade hyvlats ner till ett minimum, resten var bara spring, hopp, skjut, explodera, repeat. Visst, den var riktigt snygg och extra poäng för att de har med både Kate Beckinsale och Jessica Biel i samma film. Men en särskilt bra film var den egentligen inte.
Det är klart att det är hyfsat enkla böcker eftersom målgruppen framför allt är tonåriga tjejer. Inte för att kvinnor föredrar enklare böcker, tonåringar däremot.
The Dark Knight Rises. 10/10 friska kameler. Grym rulle, grymt slut! När kommer nästa!? The Dictator. Såg den för andra gången, så sjuk och så rolig. Årets komedi, därför 10/10 kameler. American Pie renunion eller hur det skrivs. 9/10 kameler, positivt överraskad. Battleship. Helt ok rulle med ok underhållningsvärde. 6/10 kameler. Nu blir det Brake. Blir intressant!
Total Recall (nya)... 1/10 :-( Bara en massa osammanhängande action och snygga explosioner. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Schindler's list, en utmärkt film i mina ögon. Dock lite väl blödig i en av de sista scenerna när Schindler blir alldeles berövad över att han hade kunnat rädda fler. 9/10.
Fast Five (igen) Visst, coola bilscener som alltid och ganska hyfsade skådisar, men allt är ju så jäkla överdrivet! Inte ett enda stunt var trovärdigt. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Överdriven action är ju det bästa. Hellre "mindless action" än en djup film som man får fundera över, imo.
Tittade precis färdigt på The Cabin in the Woods..så jävla cool film! 9/10. http://www.imdb.com/title/tt1259521/
Neighborhood watch(Grannpatrullen, att de ska översätta allt...) 8/10 om man räknar filmer i den genren, många roliga scener. Skickat från min LT26i