Slumdog Millionaire, gör inte mindre att man vill se landet själv. 9/10 Tapatalked, might contain weird text :-)
Såg cabin in the woods igår Den får 3/10 majonäsklickar Hoppade till någon gång men i övrigt va filmen helt kass, tycker dock att killen som rökte gräs hela tiden gjorde att filmen gick att se hjälpligt
Sherlock Holmes: A Game of Shadows Jag älskar Guy Richie och SATAN va snyggt det är. Slow motion-scenerna är ögonporr på högsta nivå. Synd att storyn inte var riktigt lika bra som den första.
Battleship Påminde mer om en av mina favoritfilmer, Independence Day, än om Transformers. Helt ok, jag ångrar inte att jag såg den. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Snabba Cash 2. Kändes som de slängt ihop filmens manus på en eftermiddag. Hyfsad action, hyfsat foto, hyfsad klippning. Skådisarna är överlag bra.. 5/10 Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Såg precis Cabin In The Woods och som ett fan av genren och Joss Whedon så måste jag säga att den var grym, fram till slutet då den tappade totalt men överlag tycker jag att den var lysande. Inte alls läskig eller obehaglig men det tror jag inte riktigt är meningen. Fans av popkultur och metahumor får sitt lystmäte. Fyra hockeymålvaktsmasker av fem möjliga.
The avengers. Den får 7 av 10. Hederlig action. Hög hjältefaktor. Och såklart scarlett johansons bakdel i tajt utförande. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dr. Strangelove 9/10 En riktigt rolig men också spännande film. Dock lite halvdana specialeffekter i flygscenerna, haha. Mein fuhrer, I can walk!
Young Einstein (1988) Betyg: 7/10 En inte helt historiskt korrekt film om Einsteins tidiga liv som äppelodlare i Tasmanien... En av tre filmer som Yahoo Serious gjorde under sent 80-tal, tidigt 90-tal. Underhållande, konstig och med ett riktigt bra soundtrack.
Gentlemen, you can't fight in here. This is the War Room. Ah, den minns jag. Klart underskattad rulle.
Fast så hette den bara "The Watch" Sett Clash of the Titans och även Wrath of the Titans, första ger jag 7/10 brödrostar och den andra 8/10. Härliga actionscener i båda filmer med en klar anknytning till Herkules serien/filmerna/vad som nu gjordes. Hur som haver, bra filmer.
The Hunger Games... blä, tanken är god men måste erkänna jag stängde av skiten när dom börja springa runt i skogen. - Märks heller ingenstans i filmen att dom faktiskt är HUNGRIGA Överhypad, boken är säkert ok...
Kanske Men dom som läst boken säger att hungern (för mat) är ganska genomsyrande i hela storyn. Måste även tillägga att jag hade saknade helt empati för skådespelarna (skit samma om ngn dör) och hela "världen" kändes icke trovärdig.
Knight and Day Lite smårolig emellanåt, lite väl löjlig på slutet. Skitdåliga "specialeffekter", inget såg äkta ut. Hitman Tja, helt ok för att vara film baserat på TV-spel. Timothy Olyphant är riktigt cool.