Var på bio nu i veckan och såg The Hobbit 3D (High Frame Rate). Riktigt häftig upplevelse måste jag säga då det var första gången jag såg en rulle i 3D. Filmen i sig höll sig på en bra nivå vad gäller underhållning, trots att den var lång. Ser verkligen fram emot andra delen. 7,5/10 får den i betyg. Skickat från min Galaxy SII
Hobbit var grym, men jag störde mig på de där stenjättarna som slogs mot varandra annars nästan klokren 8/10 Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Quentin Tarantinos: Django Unchained. Riktigt jäkla bra 10/10 :-). http://m.imdb.com/title/tt1853728/ Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Jag var nånstans i tonåren när Slys Dredd kom och då tycker man ju att jag borde ha gillat den men redan då tyckte jag att den var så dålig att jag stängde av den utan att se klart. Ingen som helst Judge Dredd-känsla alls. På det planet var remaken klart bättre och mer som serierna men jag tyckte ändå att den var lite för mesig. Jag hade gärna sett att den var mer som Blade Runner i både ton och visuell stil.
Jag har aldrig varit särskilt intresserad av serier, så jag läste aldrig Dredd, därför blev Stalones gestaltning den coolaste. Karl Urban var ganska skaplig han med, men originalet har bättre bad guys tycker jag. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Jag förstår absolut dom som gillar Stallones rulle men det brukar i regel vara dom som inte har läst serien. Den är för övrigt rätt värd att läsa om man gillar dystopi och cyberpunk.
The Rum Diary, jävla bra film! Skön underhållning, enkel och bra skådespelare. Johnny Depp lyckas här också. 8,5/ 10 Sent from my super fast Prime filled with beans.
Gangster squad, old school action, grymma skådisar, 9/10. Emma stone också, need i say more? Skickat från min Xperia S
The Firm med en väldigt ung Tom Cruise. Dock var den seg och extremt utdragen och misslyckades med att bygga upp någon riktig spänning. Jeanne Tripplehorn är dessutom en usel skådespelare. Genom hela filmen såg hon ut som ett rådjur som höll på att bli påkörd av en lastbil.
Snabba Cash 2 Ganska mycket bättre än ettan. Det märktes att det var ett manus som stod på egna ben och likt goda andrafilmer i en trilogi så var den ordentligt mörk. J.W. kändes mer trovärdig som bratwannabe turned gangster än som bratwannabe turned coke dealer. Skillnaden kan verkar hårfin och det kanske bara är jag som märker det, nåja. Jorge är fortfarande helt fel och äntligen kom jag på vad felet är; hans blick är alldeles för snäll.
Ted En film långt från min smak. Men dock ger jag den 2/5 jellybeans. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Gangster Squad 10/10 Utan tvekan en av 2013's största/bästa filmer, FY I HELA HELVETE VA BRA DEN VAR. Har absolut ingenting att klaga på/känner att filmen missade.