Dredd - fullt ös hela tiden. Snygg visuellt och bra action. Bra story fanns det inte mycket av men det behövdes inte i denna film. 8/10 för denna feta action. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Killing Them Softly Långsam, ganska ospännande story och bakom allt ligger någon anti-kapitalist-USA-propaganda som man inte har försökt dölja direkt. MEN, dialogerna är låååånga och otroligt bra. Fotot är också jättebra. Helhetsbetyget är dock inte mer än 'mjäh'. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Thale. Den hade kunnat bli så mycket bättre och slutet var alldeles för meh. Men det är ju alltid kul med sagoväsen från den nordiska mytologin. Dock är det Trolljegeren som gäller om man ska se en film om nordiska skogsväsen.
Det är ingen här inne som använder Filmtipset? Så kan man ju se om era rekommendationer är relevanta för en själv eller inte
TPB AFK - The Pirate Bay Away From Keyboard Mycket sevärd och inspirerande dokumentär! Kan rekommendera att se denna film och få inblick i tre personer liv, vars arbete och hängivenhet till det fria internet kostat dem mycket i livet. Respekt till Peter Sunde, Fredrik Niej, och Gottfrid svartholm Warg! för erat engagemang för vad ni tror på och försvarar så kärt. //Virtual
2 days in new york. Fann ettan mycket bättre, 2 days in paris. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
End of Watch, skitit och spännande polisfilm, 3/5 Jurassic shark, Uwe Boll gör mästerverk i jämförelse, 0/5
The Texas chainsaw massacre, 0/10. Inte läskig, inte gore, fanns fler komedi-inslag än skräckscener Skickat från min Xperia S
Argo, 8,5 av 10. Inte direkt spännande, men väldigt intressant med tanke på att sen är baserad på en sann historia. Välgjord film som har en skön känsla rakt igenom. Man har verkligen fångat tiden, känns autentisk. Act of Valor - dåliga skådisar (seals, inte riktiga skådisar), dåligt manus och filmen kändes rätt lågbudget rakt igenom.. 3 av 10. Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
The Dark Knight: har sett filmen några gånger nu, och den är fan lika bra som första gången jag såg den, vilket är jävligt bra. Ska se The Dark Knight Rises ikväll. Sent from my Nexus 7
The Perks of Being a Wallflower. Förvånansvärt bra, brukar vanligtvis inte gilla denna typ av filmer, men eftersom Emma Watson var med fick det gå. Den har 8,2 enligt IMDB och det är en relativt bra bedömning. Jag skulle nog satt 8.5 i alla fall.