The Fall. Säsong 3 gick hyfsat långsamt för att i de två sista (speciellt det sista avsnittet) gå jättefort. Ska inte skriva så mycket mer för jag vill inte spoila för er som inte har sett det än. Däremot blev jag förvånad hur jag i ena stunden kunde sympatisera (helt sjukt) med Spector för att i sista stund, när allt vänder, bli helt chockad. Som om hans agerande skulle vara konstigt med tanke på vad han har gjort tidigare. Måste se mer av Jamie Dornan, han passar verkligen i dessa roller (sjukt att säga?). Mysterisk och psykopatisk. Skrämmande för han är samtidigt så himla attraktiv.
Nyss sett klart första säsongen av Shameless (US). Inte den sortens serie jag i vanliga fall brukar lockas av men tänkte att jag kunde ge den en chans. Överraskande bra måste jag säga. Blandar både drama med seriositet tillsammans med en del humor. Hoppas säsong två håller också!
Haha matade igenom alla 7 (6?) säsonger för ett tag sen.. Blev rätt tröttsamt men ville se hur det slutade Rätt kul men när man kollar tillbaka på hur mycket tid man la ner så njaa haha
Ser om den här för fjärde gången... Blir deppig när jag inser att jag aldrig i mitt liv kommer att uppleva en bättre serie. Om ni väljer att se Hannibal, se bara de två första säsongerna (har ett perfekt avslut enligt mig).
Precis sett första avsnittet, mycket bra så långt. Tack för tipset [emoji1] Edit, Avsnitt två avklarad med, mycket bra!
Sjukt bra serie! Älskar "Jack Bauer"! Låt mig även säga att följande serier är sjuuuukt bra (med motivering): - Svartsjön (TV3/Viaplay): Den första, svenska "thriller/skräck"-serien som faktiskt håller. Om det beror på norrmännen/danskarna låter jag vara osagt, men satan vilket "måste-se" begär den väcker! - Midnattssol (SVT): Gustav Hammarsten briljerar i sin roll som åklagare i Kiruna! Den franska bruden känns mest krystad dock, men fin att se på! - Syrror (TV4): Stundtals skämskudde, men väcker ändå ett visst begär inom mig. - House of Cards (Netflix): Det behövs ingen motivering. Kevin Spacey och Robin Wright BRILLJERAR i denna sjuka serier, där behovet av makten är så stark, att man är beredd att kliva över lik för den! - American Horror Story: (lånat på nätet): Nya Säsong 6 "My Roanoke Nightmare" visar återigen att skaparna bakom AHS antagligen stoppar i sig både tvivelaktiga och illegala substanser när dom skriver manus. Så sjukt är det. AND I LOVE IT! - Bron / Broen (SVT): Alla 3 säsonger kollar jag igenom med jämna mellanrum. Synd att det dröjjer till 2018 innan 4:e och sista säsongen kommer ut! Serier att unvika (enligt mig): - True detective (HBO): Säsong 1 var outstanding. Men när säsong 2 kom, så kom även besvikelsen. Riktigt rutten säsong. Hoppas att ryktena stämmer (att säsong 3 kasserats)! - Prison Break (Netflix): Min sambo tvingade mig att kolla igenom skiten. 1:a och KANSKA 2:a säsongen var bra. Sen spårade det. Och det blir ju inte bättre när man vet att dom nyss avslutat inspelningen till en ny säsong. En sorts comeback. SKUT MEJ!!! / DuVetRobert...