Bossam - Steal the Fate / 보쌈-운명을 훔치다; Utspelar sig efter japanska kriget mot Joseon Dynasty som idag är Sydkorea när männen som dog i kriget och deras efterlevande fruar widows inte fick gifta om sig så blev många kidnappade för bli fruar, och en av dom som blev kidnappad vad pricessan till kungen.
Måste man ha sett Snabba Cash-filmerna först, hänger det ihop på något sätt med tv-serien? Jag har sett de två första filmerna nog (ej den tredje), men det var väldigt länge sen. Orkar inte riktigt se om filmerna, men blev sugen att se serien.
Mobeomtaeksi / Eng översättning Taxi Driver / IMDb Strömmas via: Taxi Driver | Rakuten Viki Sjukt bra serie.
Kollade klart på Clarice säsong 1, finns bara en säsong än så länge. Riktigt bra och spännande serie. https://m.imdb.com/title/tt2177268/
Såg Goltuppen som nu fanns på SVT Play. Ger den nog 3 av 5 stjärnor. Mest kanske för att det var många kända skådisar i den. Annars har den väl inte åldrats så bra, men det kan vara skoj ändå: DVDKRITIK.se - "Skrämmande dåligt skådespeleri tyvärr" - recension av Goltuppen
Såklart man ser Seinfeld för 50:e gången i ordningen på sexan. Tröttnar aldrig på dessa och roligt med icke PK humor
Ser om amerikanska The Office. Håller fortfarande. Otrolig serie. Kan vara den bästa kemin mellan två skådisar vad gäller romans också? (Pam och Jim)
Har börjat med säsong två av Britannia: Britannia (hbonordic.com) Om Romarikets invasion av Storbrittanien. Ger den 3 av 5 stjärnor, dock ingen historisk serie på samma sätt som Rome var. Mer fantasy/fiction med mystik och Druider etc..
Gav Tunna blå linjen tre avsnitt och har inte sett något så dåligt på väldigt länge. Passade då på att se ett avsnitt av Bron, det var tyvärr inte heller något att se trots alla som hyllar den.
Ser om en gammal klassiker, Mordkommisionen från slutet av nittiotalet, dålig bildkvalitet men serien håller än, finns på Cmore. https://www.imdb.com/title/tt0220261/
pinsamt.. Tyvärr tror jag den reflekterar hur den svenska polisen fungerar.. Alltså naiv dagisnivå och de ska bara visa hur snälla och pk det är medans alla gång kriminella skrattar åt dom och har noll respekt
Såg också början, jag störde mig på hur den var filmad, och slutade se... Det som är lite knas är att den är baserad på YB Södermalm tweets, och de är intressanta, så utifrån det kunde serien blivit en hit, men tyvärr så...
Ted Lasso säsong 1. Smilbanden får användas och måendet påverkas åt ett positivt håll, rekommenderas starkt ett år som detta!
Jag såg brittiska versionen för många år sedan och brydde mig aldrig om att se den amerikanska versionen. I Maj 2020 bestämde jag mig för att ge den amerikanska en chans och det är jag glad för. Många skratt och precis som du säger, fin kemi mellan Pam och Jim. Svårt att säga vilken av versionerna som är "bäst" , båda fyller sitt syfte och har sin speciella stil. Jag har sett ett avsnitt om dagen i perioder och är nu framme vid sista säsongens avslutande avsnitt...en lång resa!