Har inte kollat igenom hela tråden, men är det inte bra om man samtidigt hänvisar till vart serien finns? Finns ju så många olika plattformar
Tycker Reacher var rolig action och bra att koppla av till efter att ha avverkat två avsnitt, inte vad jag väntade mig. Möjligen är huvudkaraktären lite väl mycket "OP" jämfört med motståndet, men med snygg koreografi och filmning (de ändrar inte vinkel/kamera en gång per sekund) gör det inte så mycket. Lite "john wick" över fightingscenerna på den punkten, vilket är rätt ovanligt.
Är inte det tvärtemot John Wick dock, där åker väl kameran runt hela tiden? Minns att jag gillade första filmen och såg framemot andra men stängde av mitt i för att det blev för mycket. Fight fight fight pang pang pang explosion explosion explosion repeat och samtidigt en ny vinkel 5 gånger per sekund.
Precis sett klart Reacher och det är helt klart en solid serie om man gillar filmerna/take No bullshit/eye for an eye typ av underhållning. Den höll mig intresserad majoriteten av tiden vilket inte alltid är lätt. 3,5 Norrlands Guld av 5 möjliga.
Wheel of time (Sagan om drakens återkomst) Amazon prime. Förvånansvärt dålig. Första 5 avsnitten i synnerhet var långsamma, pratiga och ospännande. Det kändes nästan som att man kollade på en såpopera.. Den ryckte upp sig lite i avsnitt 6-8, då hamnade den på en mer uthärdlig nivå, men sammantaget: Betyg 2 av 5.
Star Trek: Picard - Amazon prime. Mycket bra, högkvalitativ serie. Gillar man science fiction i allmänhet, och förstås speciellt om man har tyckt bra om tidigare Star Trek-serier, är det inget att tveka på. Se den!
Såg klart Reacher i helgen, sevärd men ingen toppkvalitet, 3/5. Började på Line of Duty i går, inte purfärsk direkt men verkar lovande! https://www.imdb.com/title/tt2303687/
Kikar just nu på Pam & Tommy på Disney+. Är helt okej, kanske mest nostalgi (av flera anledningar), men tycker den faktiskt har flera intressanta vinklingar, både gällande personerna och deras öden, samt tiden för internets ungdom.
Severance på Apple TV Plus. Får 4 av 5 stjärnor av mig efter 2 avsnitt. En lyckad SF serie. Kanske en hit för Apple? Regisserad av Ben Stiller mest känd för sina komiska skådespelarinsatser. Efter att ha sett magplask som Invasion så finns det hopp för deras streamingstjänst trots allt.
Inventing Anna på netflix. Verklighetsbaserad berättelse om en hyfsad samtida svindlartjej som lurade både societeten och banker etc. Jag hade ingen koll på storyn sedan tidigare så jag följde bara med i berättelsen. Medryckande och lätt att se nästa och nästa avsnitt igen. 7,5/10 https://m.imdb.com/title/tt8740976/
Sett klart första säsongen av 5 på Line of duty, Brittisk kriminalare, 4/5, en serie i min smak, forsätter beta av den.
Suspicion https://www.imdb.com/title/tt12026710/ Välspelad engelsk kriminalare, 1a avsnitten sega men tar sig efter några avsnitt
Annika-Mord till havs: Annika - mord till havs | SVT Play Ger den 3 av 5 stjärnor i betyg. Inte dålig men inte lika bra som andra brittiska deckare, typ Vera. Stör mig lite att huvudpersonen ska avbryta ibland och prata in i kameran om sina tankar. Är väl nåt konstnärligt/kreativt grepp men lite störande för illusionen så att säga.
Har sett Deadwood TV serien: Deadwood (TV Series 2004–2006) - IMDb Sett nåt klipp eller avsnitt här och där förut. Men första gången som jag har möjlighet att se hela i ett sträck. Mycket svordomar som kanske hade passat i dagsläget men kanske inte på 1800 talet. Riktiga historiska figurer, fiktiva, fakta och fantasi kört i en mixer ungefär. Detaljer som att huvudgatan alltid är lerig som det regnar dygnet runt hela tiden. Känns orealistiskt och lite fel. Blir 3 av 5 stjärnor. Tror den hade gjort sig bäst som en ren miniserie på kanske 8 avsnitt. Vid säsong tre har man tappat lite intresset och den går lite på tomgång. Men många bra skådespelare trots allt vilket gör att den får ett hyfsat betyg.