Har börjat kolla på serien "Kin" på viaplay. Irländskt gangsterdrama i stil med Gomorrah. Relativt lovande efter två avsnitt.
Har ju varit sjuk i Covid några dagar så har inte haft så mycket annat att göra än att kolla på serier, kan rekommendera Norska polisserien Wisting på Viaplay, klart sevärd! Kommissar Wisting (TV Series 2019– ) - IMDb
The gilded age på hbo max. Utspelar sig i new york i slutet av 1800-talet och påminner en hel del om downton abbey. Gillar du kostymdrama så ska du se denna. 7,5/10
President Grant i tre avsnitt: President Grant En dokumentär med inslag av skådespeleri i en bra mix. Väldigt intressant och välgjord. Ger den högsta betyg 5 av 5 stjärnor.
Såg några avsnitt av Kommissarie Morse: Kommissarie Morse - TV-serier online - Viaplay Ger den 4 av 5 stjärnor. Bra samspel mellan Morse och Lewis med en del humor. Men morden för överarbetade/komplicerade i många avsnitt. Man fattar inte riktigt motiven ibland. Så därför får den inte full pott.
Börjat kika på ”Made in Finland eller Mobile 101 som är originaltiteln, finns på CMORE, intressant om Nokias uppgång och fall. Mobile 101 (TV Series 2022– ) - IMDb
Måste ta upp en favorit: Better Call Saul Better Call Saul (TV Series 2015–2022) - IMDb Senaste avsnittet har 9.9 på imdb, och det rättvist med
Sett klart serien nu, IMDB betyget håller jag inte med om alls, 5 istället för 8,5 hade varit mer rättvisande. Men ändå lite intressant att se.
Har snart sett klart "The Dropout" på Disney+. En av årets bästa serier i mitt tycke. The Dropout (TV Mini Series 2022) - IMDb
Nu dröjer det innan jag får se sista säsongen pga en paus från Netflix, men serien är en klar favorit för mig också. Säger bara jobbintervjun, något av det bästa jag sett i tv-seriesammanhang. Edit: S04 E02
Började kolla på Billy the kid igår, otroligt seg för mig som trodde det skulle vara mer action än vad det är. Förvänta dig mer drama än, tja Billy the kid. Såg två avsnitt btw, mest för att frun ville titta Viaplay
Håller med, riktigt seg inledningsvis. Har kollat sex avsnitt nu och den blir bättre, eller så är det bara en släng av "Sunk cost fallacy"