House of the Dragon (TV Series 2022– ) - IMDb Hade egentligen inga större förhoppningar, men tycker ändå att de två första avsnitten har gjort bra ifrån sig.
Var tvungen att se om "She Hulk: Attorney At Law" var något att ha.. She-Hulk: Die Anwältin (TV Series 2022– ) - IMDb Mycket skoj med Hulken som deltar, men mycket korta avsnitt, så de känns som att det inte hinner ske allt för mycket..
The Bear - Intressant serie om hur det är att jobba i ett kök (vet det låter oerhört tråkigt men serien är riktigt bra) 4 av 5 Stekpannor!
Top Dog Svensk serie på CMore som verkligen överraskade. Såg alla 8 avsnitt samma kväll och får nog välja att tipsa om denna. Hidden Agenda (TV Series 2020– ) - IMDb
Resident Alien, säsong 2. Sedd på tele2play. Jag tyckte första säsongen var väldigt bra, och kan fortfarande rekommendera den, men säsong två visade sig vara ren smörja. Dåligt manus, dåliga skämt och en story som inte engagerar. Efter att ha genomlidit avsnitt tre fick det vara nog...
Bosch: Legacy Amazon Prime, 10 avsnitt. Bosch is back. Nu som privatdetektiv. Någorlunda välgjord och välspelad. Men själva huvudfallet och subplots är inte jätteintressanta, vilket drar ner lite och serien är något ojämn. Jag ger den 7 / 10. IMDB-användare ger den 8.5 / 10.
Snabba cash s02 Riktigt bra liksom s01. Spänning nästan hela tiden. Gillar musiken också. House of the Dragon Följer varje vecka men en riktigt mehh imho. Allt känns så sterilt. Power of the ring Inte direkt en LoTR fanboy så kanske därför tycker jag att serien är ganska underhållande.
Snabba cash säsong 2. Leya är grym söm alltid. Säsong 2 inte lika bra som säsong 1 men fortfarande bra.
SWAT S.W.A.T. (TV Series 2017– ) - IMDb och The Wire The Wire (TV Series 2002–2008) - IMDb. Varvar dem samtidigt. SWAT med frun och The Wire själv. Riktigt bra serier!
This England: https://viaplay.se/serier/this-england Bara sett ett avsnitt ännu, men Kenneth Branagh gör en bra tolkning av Boris Johnson. Inte bara sminket utan hela hans kroppsspråk. Blir 5 av 5 stjärnor så här långt. En parallell story är hur Covid-19 kom till England samtidigt.
JustWatch - The Streaming Guide använder jag, där ser man också vilken streamingtjänst som har en viss serie eller film man försöker leta efter.
TV Time är den som jag använder, väldigt mångsidig och kanon enligt mig. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tozelabs.tvshowtime&hl=en&gl=US
Detectorists på Britbox Detectorists (TV Series 2014–2022) - IMDb Brittisk serie som handlar om två snubbar som går runt på ett fält och letar fynd……. Låter kanske lite segt men störtskön serie. Betyg: 4 av 5 kapsyler.