I'm watching star wars. My favorite movie is Star Wars The Force Awakens. It was the greatest part of Star Wars for me because of Harrison Ford. I liked his acting and character very much. Moreover, I was amazed by the neopixel force fx lightsabers used by the characters. This is what makes this movie more exciting and phenomenal.
Såg klart säsong fyra av The Sinner; The Sinner (TV series) - Wikipedia Bill Pullman gör sin roll fortsatt fantastiskt bra. Säsongen i sig var helt okej. 6/10.
Sett alla 4 säsonger men säsong 1 var överlägsen bäst. Säsong 2 var helt okej men sen var det ganska illa säsong 3 och 4 tyckte jag.
The Night Agent på Netflix. Hyfsat bra spionserie, den hade en del brister (jag är kräsen vad gäller spionserier) men ändå bästa jag sett på ett tag.
Daisy Jones & The Six på Amazon Prime, riktigt bra! Daisy Jones & The Six (TV Mini Series 2023) - IMDb
Mysteriet Loch Ness Svt play Dokumentärserie i 3 delar om Loch Ness-odjuret. Den går igenom uppmärksammade observationer, foton och andra indicier som skulle kunna bevisa dess existens, och tar upp de olika expeditioner som genomförts och personer vars liv präglats av jakten på "odjuret". Jag tycker den var intressant och sevärd för någon som tycker ämnet är intressant.
Black Bird på Apple TV - 3.5/5 Helt okej serie, spännande verklighetsbaserat drama. Väl mycket snack för att få ett högre betyg men helt klart sevärt.
Låter som en serie jag skulle gilla. Jag ser att den ska finnas på "Apple TV+". Jag som har noll koll på Apples tjänster, är det skillnad mellan Apple TV och Apple TV+, vad är i så fall skillnaden? Måste man fixa ett "fullt" Apple-konto (med icloud och allting annat jag inte behöver, jag som ratar apples produkter), eller finns det någon möjlighet att bara skapa ett konto för deras tv-tjänst? Både Google och Amazon kräver ju skapande av ett fullt konto för att få tillgång till en viss tjänst, men vill gärna dubbelkolla om samma gäller för Apple.
Apple TV är själva appen där du kan hyra/köpa film och serier som tidigare och som det alltid varit. (Apple TV är också deras hårdvara för tv-underhållning och spel, så som en Google TV etc). Apple TV+ är Apples egna streamingtjänst som finns som en egen flik inuti Apple TV-appen. Det är precis som Viaplay där de har en hyr/köp-avdelning i appen där man förutom Viaplays egna content, även kan hyra eller köpa andra content. Vissa tv-plattformar har dock endast en Apple TV+-app och ingen Apple TV-app, då är det endast streamingtjänsten man har tillgång till. Som allt annat så behöver man skapa ett konto på Apple TV+. Det gör du genom att skapa ett Apple-id. Jag tror att du får med iCloud, iTunes Store etc. på ”köpet”. iCloud är dock inget du behöver använda eller komma åt om inte du har en Mac, iPhone eller iPad. Och har du redan de prylarna så har du ju till och med ett Apple-id redan. Du kanske hade en iPod förr i tiden, och då har du säkert ett Apple-id redan. Ge Apple TV+ en chans. Försök att se bortom varumärkesnamnet. Tjänsten har en hel del serier och filmer i väldigt bra kvalité, som vunnit massa priser och med A-listskådisar. Är du medlem på Elgiganten så har du 3 månader gratis på ATV+ att nyttja.
Då man sett Yellowstone och 1883 så var de dags att påbörja även 1923 Klart sevärd, precis som de andra två. 1923 (TV Series 2022–2023) - IMDb
Mr Mercedes. Första säsongen var bäst men de andra var sevärda med. 4 / 5 i betyg av mig. Tror den finns på Prime nu för tiden. Mr. Mercedes (TV Series 2017–2019) - IMDb
Citadel Ska idag ge del 3 chansen, finner dock att de känns lite som ett försök att göra en "J. Bourne", fast man är långt ifrån. Citadel (TV Series 2023– ) - IMDb