Hittade ditt inlägg från september 2022.
Jag såg Resident Alien säsong 1 här i veckan, efter att den dykt upp på svenska Netflix. Riktigt bra, kan verkligen rekommenderas. Har inte skrattat så mycket åt en tv-serie på många år. Älskar verkligen manuset, de har tänkt igenom det ordentligt i säsong 1, och skådespelarnas samspel är otroligt, särskilt de två barnen och utomjordingen.
Men efter att ha hittat säsong 2 på någon streamingsajt måste jag tyvärr säga att jag tycker precis som dig - säsong 2 verkar vara rent skräp. Har sett två avsnitt hittills, kommer nog fortsätta se lite till men absolut inte särskilt engagerat. De har infört kiss- och bajs-humor (bokstavligen) och en väldigt tramsig handling, serien fick verkligen en helt annan ton.
I säsong 1 var det väldigt bra hur man fick se utomjordingens karaktärsutveckling och hur serien visade mänskliga attribut som empati och kärlek, och hur utomjordingen långsamt lärde sig att känna våra känslor. I säsong två strök de all sådan karaktärsutveckling och lät honom bli ond från ruta ett igen..
Kollade IMDB, och mycket riktigt är de
tre personerna som listades under "script" (manus) år 2021 (första säsongen) helt utbytta åren efteråt till andra personer, vilket väl förklarar störtdykningen.
Nästan så jag ska kolla upp vad de tre ursprungliga manusförfattarna gjort för andra tv-projekt.
Click to expand...