Ja alltså. Den börjar kanon och man fäster sig. Men blir lite upprepande så tröttnade i mitten på säsong 2. Nu ser jag något avsnitt om det verkligen inte finns något annat Rekommenderar verkligen ”Silo” ! Och filmen ”The Gorge”
Duster (HBO) Max Mycket bra och underhållande serie som utspelar sig på 70-talet. Bra skådisar i drama med action, biljakter en del humor och ett fall för en FBI-agent. Serien har ett riktigt bra intro också. Jag har inte hoppat över det en enda gång, det säger en del. Duster (TV Series 2025– ) ⭐ 7.3 | Crime, Drama, Thriller
Mobland! Så jävla bra serie från Guy Ritchie! Och vilken ensemble Tom Hardy, Pierce Brosnan, Helen Mirren. Måste nog fan ge den toppbetyg just nu. 5 av 5 Fixers! MobLand (TV Series 2025– ) ⭐ 8.4 | Crime, Drama
American primeval Mörk och brutal western, bäst i år tätt följd av Mobland enligt mig. Gillar man genren så rekommenderas "1883" och "1923", prequels (fast bättre) till yellowstone.
Konflikt TV4 Play Väldigt bra finsk serie som är bland det bästa jag sett från ett nordiskt land när det gäller tv-serier. Enda nackdelen är att det bara finns 6 avsnitt. 9/10 Conflict (TV Mini Series 2024– ) ⭐ 7.2 | Action, Drama, Thriller
Twin Peaks samtliga tre säsonger. David Lynchs mästerverk! Galet, skruvat och helt fantastiskt bra. Något svagare bitvis halvägs under säsong två men det ordnade upp sig framöver. Synd David gick ur tiden då det var prat om en fjärde säsong. “Fire walk with me.”
Börjat kolla på Alien Earth. Tyckte första avsnittet väl var rätt hyggligt, särskilt estetiskt (rymdskeppet osv kändes väldigt "alien") men sedan spårade det ur lite i andra avsnittet och blev mer någon typ av generisk action/mer som ett datorspel. Produktionen är rätt påkostad och vissa delar ser nästan ut som om det vore en film snarare än en TV-serie. Storyn är rätt märklig med, inte alls vad jag väntat mig. Vet inte riktigt varför de tog ut svängarna på det viset