Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

1. Lakupiippu

Lakupiippu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte haft några som helst problem med samtal som bryts! Dock har även jag känt att "skiten knarrar" vid minsta beröring... Är detta ett fel som tyvärr " kommer " med mobilen, eller är det jag som kan ha skadat den på något sätt? ( Har inte tappat mobilen mer än en gång, och det var från en höjd på ca 40 cm... Har dessutom inköpt ett skal för 350 spänn (?!) så det känns som att det inte borde vara några problem... )

2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det är ytterligare en "feature" HTC gett sensation! Så nej. Behöver inte vara du som orsakat det även om konstruktionen knappast gynnas av att tappas.

3. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Är jag ensam om att ha fullkomligt repat sönder (typ) gummit på den här fenomelant värdelösa batteriluckan? Alltså jag är väldigt försiktig ändå (inte som en nazist med sin Luger, men ändå försiktig...) och har fan fyra rejäla revor.
    Min Desire som jag kör och kört i över 1.5 år har INGENTING på luckan och den behandlar jag som en slagpåse mer eller mindre...

Är luckan såhär känslig på alla eller har jag fått en lucka som är mongo?
    Ja, det är en seriös fråga.

Tilläggas ska att jag har haft telefonen i 2-3 veckor (jobbtelefon) bara.

4. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med den alls. Tappat om och om igen, inga repor. Du måste haft nycklar i fickan eller tappat den på grus. :/

5. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag vill påstå att HTC sensation är den bästa mobilen dom har gjort:)

6. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1
    Lätt så jävla grym! :)

7. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Jag har haft mycket strul med spontana omstarter. Känns som dom bara labbar helt random med alla custom kernels? Eller har jag fått ett måndagsex? :S

8. lengis

lengis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Rent skräp skulle jag vilja säga :cry:

Ok, specen ser bra ut och visst är den snygg + att jag gillar nya Sense. Men hela konstruktionen med antennen i bakstycket är ju inget annat än ett stort konstruktionsfel :(

Jag använder Bluetooth dagligen både för samtal och för att lyssna på musik men om man är det minsta aktiv så funkar inte detta med Sensation. Minsta beröring av bakstycket och ljudet via Bluetooth klipper... + alla andra problem med dålig täckning gör att jag kommer att försöka lämna tillbaka min Sensation.

Om inte HTC löser dessa problem funderar jag faktiskt på att gå med i "Apple sekten"... Hua, hemska tanke :D

Mvh

Lengis

9. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag har inga problem att röra mig när jag använder BT-headset, har telefonen i framfickan och har inga problem oavsett jag går eller cyklar. Har ett SE MW600 headset.

10. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ändrar mig nu.. Inte nog med att jag har damm under skärmen, la märke till nu att högtalaren har gett sig..
    Låter som om man håller något för högtalaren plus så spelar den inte så högt..
    Lite brusigt ljud som om den är sprängd..

Tråkigt att det uppstår sånna här fel på en "top of the line" telefon..:ehm:

11. s-flow

s-flow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kan nog vara tänkt att en mobiltelefon ska tas med ut :o

12. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har snarare att jag inte kan ha telefonen mer än 0.5m ifrån mig och aldrig i fickan ihop me bt headset, för då slår den på nåt vis igång mikrofonen i telefonen antar jag, för motparten får brus som fan och jag hör det med...
    iaf, jag måste väl isf fått en väldigt speciell batterilucka, för en nyckel hit eller dit har jag inte haft som tryck mot den eller så...däremot mot min Desire då jag vet att den tål tonvis.
    Är besviken på Sensation och blir det mer och mer för varje dag...senast igår skulle jag svara genom det idiotiska dra yes till cirkel-skiten, men touchen vägrade fungera...så jag kunde inte ta det samtalet, vem det nu var ifrån.
    Detta har ju hänt förr, att man tryckt pwr och ska låsa upp, så är touchen ur funktion, lås och lås upp igen så funkar den.
    Stabilt...jag lämnar faktiskt HTC efter detta.
    Desire är den enda telefon som de gjort bra verkar det som. Wildfire-serien har jag haft enorma problem med, Incredible med blandad kvalitet på ljud och nu Sensation. Enough HTC....btw så dog mitt headset efter 2 veckor också.

Är det detta som är high-end så vette fan

mickeb gillar detta.
  13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Desire S är också lyckad ;)

14. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Fick min Sensastion i går ,så jag kan inte säga så mkt om batteri tiden men gränssnittet har jag haft via custom rom på min kära dhd så den gillar jag skarpt, en klar förbättring mot tidigare sense versioner måste jag säga

I love my sensational sensation ;)

15. blomjohan

blomjohan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skit lur!

Älskade min Sensation den första månaderna jag hade den när den där jäkla 2.3.4. uppdateringen kom så kom problemen med. Började med att sens började dö så man fick sitta och vänta på att det skulle starta upp sig som tar typ 2 min och 2 min är ganska lång tid när det typ händer 20 gånger om dagen så fort man låser upp telefonen. Sen nu för en vecka sen började det nya problemet så fort jag tyckert på Home-knappen så får jag screenshot och det kommer och går hjälper ibland att starta om den men oftas inte. Jag har alltid gillat HTC och Android och haft ett antal men efter att köpt Sensationen så börjar jag tvivla på att dom är så jäkla bra. Känns som att en iPhone är 10 gånger mer stabilare. Sen när man tar upp dom här felen med htc så vill dom ju knappt veta av dom. Så jag tror det kommer bli en iPhone för mig om inte nästa uppdatering löser allt. Ska tillläggas att jag haft den sen den släpptes i juni.

16. Supermegaponcho

Supermegaponcho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon lösning på stora ord problemet? Tex JAG och ATT stavas stora hela tiden. Mycket irriterande.

17. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

synd för er som har problem. endå lilla felet med min är att den knarrar. men det gjorde den inte när den var ny och den fick en rejäl kyss av golvet efter några där så tror det var därför. anser denna som mycket bättre än desiren då jag BARA hade problem med den. prisad vare sensation!:D

18. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jadå, det finns fö flera trådar om detta. ;)
    Inställningar > Språk och tangentbort > Touch Input. Gå in på Tvåspråkig texttolkning och ange ett andraspråk (tex engelska). Om du nu är lite uppmärksam och väljer jag och att med små bokstäver ett par gånger så kommer den att minnas detta.

19. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror nog de stämmer att iphone är 10ggr stabilare än en android-lur. Apple vet att så fort de släpper en produkt så kommer halva jordklotet köpa fen direkt, och resten av halvan lite senare. De kan då lägga ned mycket pengar på utveckling och ändå sälja telefonen ganska billigt med lite marginaler.

En android modell säljs det BETYDLIGT mindre av ( säljs ju nästan lika många iphones som alla android modeller sammanlagt), om htc hade lagt lika mycket pengar som apple på utveckling hade de varit tvungna att sälja sina telefoner för 50.000kr typ, det hade inte gått. Även om de sålt den för 5000kr hade inte fler köpt den, apple lever på gamla meriter, därför säljer de så mycket.

För att en android-mobil ska gå at sälja till humant pris måste den i princip vara gjord i leksaksplast och innehålla buggar.

Sen hjälper det ju inte att google fullständigt skiter i android och inte bryr sig om det säljs många androider eller inte, ifall de hade gjort det så hade android haft gpu-accelerering och mjukt gränssnitt för 3 år sedan. Nu måste man ju ha en överklockad dualcore lur för att android ska flyta dugligt:P

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

Last edited: 13 okt 2011
  20. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Defeat har du knarkat? Säljs mer droid telefoner än iPhones plus att droid försäljningen ökar enormt mycket snabbare än iPhone.

Google bryr sig inte om android? Klart som korv spad att de gör. De drar in enorma summor på android. Mer reklam betyder mer pengar. Allt annat vore en riktigt dålig affärs modell.
    Tänk lite och googla runt lite. Gör om, gör rätt.