Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

1. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

@Defeat

Det handlar inte om att iPhone säljer mer än en enskild Android. Det är inte därför den är stabilare. Anledningen till det är att det är Apple som tillverkar iPhone och det är Apple som utvecklar iOS. Apple skräddarsyr iPhone efter iOS.

Google utvecklar Android och det är Samsung (HTC, Sony Ericsson, Acer, Motorola..med flera) som tillverkar mobiltelefonerna som kör Android, alla med olika storlekar på skärmen, olika mycket minne och prestanda.

couchbob gillar detta.
  2. Supermegaponcho

Supermegaponcho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar.

Joo jag anade det men var lite slö för att leta runt. Dåligt av mig :o

3. Banne

Banne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var htc frälst ända fram tills jag köpt en sensation och efter denna lur blir det nog aldrig htc igen.. har haft precis alla fel som beskrivs i tråden touchen beter sig som den vill, samtalen bryts, den knarrar, ofta går samtal inte fram, kärvande pwr knapp vilket medför ständiga screenshots (absolut mest irriterande av alla problemen). Så i dagsläget ser det tyvärr ut som att man kommer bli en 4s ägare... :( oavsett vilken telefon det blir så ser jag mest fram emot att slippa den här dynghögen till telefon.

4. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

varför inte be om en ny tillslut? jag har inte haft några av dina problem men hade jag fått hade jag gett dem en ny chans med en lagad/ny telefon. så som du hade det hade jag det med min desire. den krångla mer än den funkar men tillslut så fick jag ju en ny :)

5. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja htc verkar inte vara populära i närheten detta år som förra med desire osv.. samsung har ju bokstavligen kört över alla med sina super galaxy mobiler.. tycker det är synd att htc verkar gå sämre och sämre nu :(

6. Banne

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är redan inne på min andra och min kollega har även han en sensation med samma problem.

7. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Känner inte igen mig i alla fel som beskrivs. Klart man kan ha otur att få en sämre variant eller liknande.

Det enda jag kan hålla med lite om är att den "knakar". Tanken var nog god när dom konstruerade den.

Frågan är vart knakar den? Min knakar lite om jag trycker allra längst ner på telefonen där fästena är. Det är ju dock inget som man gör vid normalt användande. Måste dock säga att på högersidan längst ner knakar det i princip inget alls utan värst på vänstersidan.

Yttrar sig knakandet på er som är drabbade på något annat sätt? Är det värre än det jag beskrev så förstår jag att det kan vara irriterande.

Är det i höljet eller själva telefonen som det sitter? I värsta fall kan man ju köpa ett nytt hölje.

Har resten, dvs den stora majoriteten ett hölje som inte knakar alls. Dvs som sitter perfekt? Hade varit kul att höra om det finns det också. Dvs om det är ett generallfel eller om en del bara haft otur av varierande omfattning.

Annars måste jag säga att jag är grymt nöjd än så länge. Väldigt bra bild (tycker personligen bättre än LG och Samsung) snabb (märker inte av något lagg alls och gjorde det inte som orginal heller vid normalt användande), snygg och användarvänlig.

Last edited: 17 okt 2011
  8. Birkanoff

Birkanoff Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte detta problem. Men det verkar vara en hel del som har det.

9. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Tar jag vid hela högre långsidan så knakar det

10. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Dom som har problem är dom som hörs mest. 68 stycken svar här och ca 4000 som tittat i tråden ;)

Ingen mobil är helt felfri eller i allas smak.

Själv är jag nöjd med min sensation xe :)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e

11. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Jag har gillat min sensation, var väldigt nöjd med det mesta, var glad när dom fixade problemet att det tog lång tid att ladda telefonen, men plöstligt så kan jag knapp avända telefonen 1 dag utan att behöva ladda den, förrut så kunde jag köra med den i nästa 2 dagar, jag ringer en del smsar, och har bara sync på för mail och det 1 gång i timman, på natten längre i emellan, dessutom efter den sista uppdateringen dom skickade ut så blev det problem med laddningen igen, tar över 3 timmar att ladda den fullt, så nu har jag tröttnat på htc, kommer troligen aldrig mera bli en mobil från htc

12. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Så Apple anpassar IOS efter telefonerna och HTC/Samsung/Motorola anpassar telefonerna efter Android. Resultatet borde bli detsamma.

/.Spaderess

13. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Knappast så han menar. iOS är gjort för att användas enbart på iPhone och enbart den. Android används till dussin+ märken och olika hårdvaror i form av processorer, skärmar, osv. Tex så existerar vad jag vet minst 3 olika systemchip för grafik och CPU (Nvidia, ARM och Qualcomm).

Departementet gillar detta.
  14. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    6 posts, och varit i kontakt med tre stycken Sensations med samma fel.
    *sniff* *sniff* Do I smell a troll?

15. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Varför skulle han trolla? Sensation är nog den bästa sämsta luren jag haft..

16. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Tyvärr!

Sent from my GT-I9100

17. Banne

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så man måste posta mkt på swedroid för att komma i kontakt med sensation.. ok. Blir övergång till en 4s för mig nu. Gör lite ont i hjärtat när jag alltid förespråkat android, men efter min desire har jag bara haft skittelefoner o2x och 2x sensation. Får hoppas Motorola razr blir en kanonlur som kommer i fler modeller med bla mindre skärm och ICS. Vill helt enkelt ha ett problemfritt mobilägande och det har mina senaste telefoner inte erbjudit. Eftersom jag använder telefonen väldigt mkt i mitt jobb så funkar det inte att behöva ringa upp en 5-6 ggr för att slutföra vissa samtal. Får gratulera er som har välfungerande Sensations, men för mig känns sensationen som ett lika dumt köp som min LED-tv från Samsung var.

18. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Varför köper du inte bara en Galaxy S2 eller Galaxy Nexus istället? Det finns ju fler tillverkare än HTC på Android-telefoner...
    Jag skulle ha tagit en S2, men farsan tog en sån privat så ville inte ha samma så tog Sensation på ren chans för jobbet.
    I den här takten lär ju den utrotat sig själv tills i sommar så då får jag byta ut den. Inte i närheten av Desire som måste ses som den bästa de någonsin gjort och synd att de inte kunde förvalta det goda PR den gav och matcha den enorma efterfrågan som de fick iom den.
    Synd, men Sensation är sämsta HTCn ever, tycker synd om de som betalat för en XE och vanliga privat och tror de gjort en bra affär.
    Vänta bara tills krånglet börjar, för det gör det säkerligen.

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Varför ska man köpa det "plastskräpet" när det finns *riktiga* lurar som en Sensation !!?

Sensation är helt klart grym..... :teeth:

20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Många verkar ha missat att Desire S är den bästa dom byggt ;)