Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag vet inte vad det grundas på.... Min Hero var jag inte helt nöjd med eftersom man tvingades till AOSP eller Cyanogenmod eftersom hårdvaran var för klen för Sense.

En Sensation med Sense 3.5 samt en moderat överklockad kärna är oslagbar just nu som jag ser det. (kör just nu 1.62 Ghz)

Suuugen gillar detta.
  2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Var nog mest menat som ett skämt men jag tycker att den är oerhört lyckad om man kan klara sig med 3.7" skärm & processorn. RAM & minne är väl ungefär som Sensation & nu när jag fick sense 3.0 så är jag supernöjd!

Även jag hade Hero & den krävde ju custom rom för att bli uthärdlig, samma med min Legend...

3. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

köpt 4 desire s, av de har 3st problem och de är inte ens ett halvår gamla. oftast att de inte får täckning, måste starta om telefonen, kan inte genomföra samtal (kopplar inte upp) och avbryter samtal mitt i...fabriksåterställningar, olika operatörer och nya sim kort gör ingen skillnad.
    desire s är verkligen inte den bästa de gjort heller...men den är ju bättre än wildfire

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja jag pratar ju oerhört lite i den så jag kan inte uttala mig om brutna samtal, har dock aldrig varit med om det. Min Legend däremot var hopplös i det fallet.

Min S är dock extremt stabil, klart bättre än hero & legend.

5. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har haft Desire, Desire S och nu Sensation. Älskade/älskar alla tre. Sensation är toppen förutom batteritiden (har precis köpt ett Anker-batteri). Tycker nya Sense är skitsnyggt. :)
    Och så måste man ju inte dra upp - man kan dra ned en ikon i låsringen också. :D

6. Banne

Banne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade valt en Motorola Razr istället om skärmen hade varit mindre. Har insett att skärm över 4" är för stort för mig. Brukar springa med telefonen i fickan för mp3 och runkeeper, men med sensationen är det ett gissel då den väger som fan och man får snöra åt byxorna så att blodtillförseln i benen stryps.
    Skulle en top of the line lur med 3.5-4" skärm lanseras inom en snar framtid så skulle den helt klart bli intressant.. Föutsatt att den blir lika läcker som Motorola razr och har ICS.

7. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hade en desire hd i ca 8 månader tills den gick sönder och jag fick ut en sensation på garantin. Hade den i 1 månad och 2 veckor innan jag bestämde mig för att sälja den då desire hd'n var 100 gånger bättre än vad sensationen någonsin kommer att bli. Små irriterande buggar som aldrig blir fixade förstörde sensationen för mig.

Skulle aldrig ha begärt en sensation på garantin, hade varit mycket nöjdare med en till dhd. Men men, specsen lockade.

Edit; Dock så kan jag inte beskylla just telefonen Sensation, utan själva HTC. De pungar ut 3 nya mobiler varje månad så den man köpt tappar dels värdet inom en månad och blir bortglömd i uppdateringar etc. Gamla HTC var bäst men just nu förstör de allt. Aldrig mer en HTC om de fortsätter så här tyvärr.

Last edited: 22 okt 2011
    borelis gillar detta.
  8. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag tröttnade på min och gick till en Nexus s istället.
    Kommer nog köpa Galaxy nexus senare i vinter,

Ska bli kul att få ICS på Nexusen iallafall.

9. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jag tycker Sensation är grym.

Riktigt bra kvalitet.
    Ligger skönt i handen.
    Stor fin skärm.
    Snabb.
    Sense 3 är snyggt.
    Ser inga områden där den är sämre än någon konkurrent.

Minussidan:
    Batteritiden (men inte mkt sämre än konkurenterna)
    Ljudet vid inspelning (ska enligt HTC lösas i kommande uppdatering?)
    Den vanliga buggen att strömknappen på något sätt aktiveras ibland och gör så att man tar screenshots då man trycker på home-knappen. (Jag får dock bara detta ibland då jag laddar min. Men bara i originalladdaren!)

För mig avgör känslan av själva telefonen mycket. Och Sensation med sina metalldelar och unibidy slår enligt mig allt i dagsläget.

Notis ang Sense 3: ICS (Android 4) ser riktigt läckert ut. Frågan är hur HTC kommer göra med Sense då? Jag känner spontant att jag kommer vilja köra ICS vanilla då. Men det är ju bara att slänga in en custom ROM i så fall.

Suuugen gillar detta.
  10. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur kan du veta det när du inte har sett hur ett nytt "sense" skulle kunna se ut? Kan du tillräckligt mycket om ICS för att veta att du vill köra "vanilla"?

Personligen tycker jag HTC och deras Sense är grymt. Den stora (snygga) klockan och väderinfon tycker jag ger ett riktigt fint intryck. Även dom olika vyerna som friend stream och hur man kan modifiera olika vyer. Dom små animeringarna och på sättet man går in på inställningar och t ex på "alla apps" osv.

Sett slärmdumpar av SGSII och jag är inte det minsta imponerad. Skiter fullständigt hur snabb den är eller inte är.

Sett Sony Ericsson Arc och måste säga att jag inte är det minsta imponerad. Ser tomt och skrallt ut utan dessa extragrejer och en ordentlig vädertjänst. Provade ladda ner AccuWeather och lägga som widget till personen i fråga men inte alls samma känsla eller lika snyggt.

Sörjer inte för att vissa personer i denna tråden aldrig mer kommer köpa en HTC eftersom bakstycket glappar på sensation. Det är helt och hållet deras val.

11. Anonymous

Anonymous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vad är skillnaden mellan sensation och sensation XE? :D

12. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Inte mycket... Du kan "göra" en sensation till en sensation xe om du rootar.

Men mer exakt svar är:

XE har dualcore 1.5 Mhz.... Sensation har dualcore 1.2 Mhz.
    XE har 4 Gb internminne, men du kan bara använda 1Gb till appar. Varför dom gjort så vet jag inte. Inför framtida uppgraderingar kanske?? Sensation har 1 Gb internminne, så för tillfället ingen skillnad.
    XE har Beats Audio... Vet du inte vad det är så googla ;)

Det är eg de enda skillnaderna.

EDIT: Glömde batteriet... XE har något kraftigare batteri med då längre batteritid.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio

Last edited: 25 okt 2011
  13. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Har inte XE samma CPU fast klockad? Har läst om folk som kör sin vanliga Sensation i 1,62 GHz.

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk.

14. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Eller så laddar man ner fancy pancy väder/klock widget från market så slipper man köpa en sensation för att få den ;)

15. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jo, det stämmer. Men du kan bara ändra det själv om du rootar. Kör du orootat så är XE klockad till 1.5ghz och vanliga sensation (ner)klockad till 1.2ghz :-)

Sent from my HTC Sensation XE :D

16. grillen

grillen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu har jag ledsnat helt på alla avbrutna samtal, dåligt ljud, sköna krachar, kass känsla i skärmen m,m Har varit HTC trogen i 3 år nu, men senaste halv året så har jag lyckats beta av 4 mobiler IS*2 samt Sensation *2.

Nu blir det en S2... Kommer nog gnälla om 2 veckor på att det är kass mottagning, dåligt ljud, idiot kracher m,m :)

Kommer väl sluta upp med en Doro snart.... Men jag kommer nog vara nöjd bara jag kan ringa med den :)

17. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

håller mig fortfarande till att det är den bäste dom någonsin gjort, jag är helt kär i min. även fast jag fått pytte lite damm under displayen. om jag vill så kan jag ju som sagt bara skicka in den :)

Suuugen gillar detta.
  18. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min Desire S. Mottagningen suger stenhårt.

19. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Desire är HTC's "bästa" telefon IMO, av den enkla anledningen att den var så satans bra när den kom.

Nu har jag Sensation, och jag tycker att detta utan tvekan är den bästa telefonen jag ägt. Jag har inga buggar eller problem, har haft den sen juni och jag har upplevt att den kraschat seriöst en gång. Buggen med screenshotsen har jag haft, men det är inget större att bråka om.

Just nu kör jag Bulletproof 2 ROMen och jag drog ur telefonen ur laddaren vid ca. 08.00 i morse, nu har jag 90% batteri kvar, och då kör jag full ljusstyrka och sync igång hela tiden. 10% på 4 och en halv timma tycker inte jag är så illa på en smartphone.

Det jag vill få fram är iaf att jag anser att Sensation piskar skiten ur alla andra smartphones, och även om prestandan är liiiite sämre än S2, så tycker jag den ligger bättre i handen, så för mig är det en klar vinnare.

20. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Angående det här med glapp i powerknappen, det kan inte ha att göra med programvaran i vissa fall åtminstone? Om man tex installerat en ROM.

Fick också glapp i Powerknappen ibland och tänkte fan skall jag få detta också. Testade en annan ROM nu och jag har inte stött på glapp en ända gång.

Så något måste det ju ha att göra med den ROMen eller versionen av just den ROMen, i alla fall för mig.

Att det är lite knarr i höljet det är det nog inte mycket att diskutera om. Verkar vara vanligt, dock vet jag inte hur vanligt. Tycker inte att konstruktionen är perfekt. Skall bli kul att se hur dom löser detta i framöver. Verkar som dom nya som kommer komma nästagång också kommer ha unibody-konstruktion (även om jag inte fattar tankesättet med just unibody heller, för hade det varit en helhet i hela höljet så hade det ju logiskt nog inte kunnat knarra, eftersom det är två delar idag som jag ser det).