Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

  1. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    [Guide] to Installing S-off, Unlocking, ClockWork, Root, SuperCID & S-on - xda-developers guide för root.
    Sense 3.5 får du med ROMsen du installerar, så inget pillande där. Det är jätte lätt att roota en sensation, bara göra som de säger så löser sig allt.
     
  2. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du får gärna förklara sen om du lyckades, nu är ju jag inte riktigt 42 men jag är fanimig tillräckligt gammal och trög för att jag inte vågar göra detta utan en punkt till punkt förklaring. :P

    Aja, lycka till och återkom med resultat! :)
     
  3. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Finns det något du undrar så är det bara att fråga här eller att skicka ett PM.
     
  4. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hehe tack, men tror inte du orkar hjälpa mig vettu... Jag är heelt hopplös, guiden du länka till verkar vara perfekt.. MEN, Jag suger apa verkligen när det gäller engelska.. + så tror Jag Att Jag lider av nån slags dyslexi.. Den jäkla engelskan blir bara till gröt när Jag försöker läsa det.

    Hade ju vart super med en noobproof guide på svenska..
    Jag vill roota, flasha in nån ball ROM typ CM och klocka luren lite.. :cool:
     
  5. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det ska jag. Håller precis på att läsa igenom allt.
    Pratade för fem minuter sedan med en kund och samtalet bröt två ggr... Funkar inte detta kommer jag personligen åka iväg till Teliabutiken och köra upp telefonen i *piip* på dem... :eek:
     
  6. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/61855-ett-kort-fortydligande-om-hur-du-far-root-pa-din-htc-sensation.html

    Denna är nog inte hela vägen fram till det du vill ha, men säkert lite matnyttigt om du inte redan läst den (möjligen någon annan som länkat redan, vill bara vara säker!).
     
  7. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jodå, nu har jag också en rootat telefon. :D
    Hittade Android 4.0.1 med HTC Sense 3.5 som jag lyckades få in efter lite strul. Tog hem en app som överklockar också så nu känns luren klart snabbare. Än så länge (efter tre dagar!) har telefonen funkat utan några som helst problem.
    Det stora testet kommer iof inte förrän i morgon då jag kommer ringa mycket igen. :)
    Än så länge är jag otroligt nöjd och ångrar att jag inte gjorde detta för längesen.
     
  8. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    En grym telefon blir grymmare efter man rootat den!
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Så sant !! :D

    Mycket märkligt att HTC är så förbenat sega med att ge ut uppdateringar, de sabbar ju en kanonlur genom att inte fixa mjukvaran.

    Mest märkligt är att inte standard Sensation får en 1512Mhz kärna som XE.

    Knepiga Taiwaneser....o_O
     
    Suuugen gillar detta.
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Min XE har inte svikit mig på något sätt. Jag fick det jag ville ha och har inga som helst problem med den :)

    Men... Nu när jag fått testa ICS så känns sense gammalt och förlegat. Blir mer och mer sugen på en galaxy nexus. Då oxå för att få snabba uppdateringar vilket man inte får av HTC tyvärr.

    Då är jag en som sa, aldrig mer en samsung lur! Gillar inte Samsung plast. Men nu tvekar jag.... Få se hur jag gör. Har inte bestämt mig än :P

    Sent from my HTC Sensation XE.
     
  11. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Menar du att man kan skrämma upp processorn i den vanliga Sensation till 1512 MHz??
    Jag kör på automatiska inställningar och då blir det knappt 1200 MHz.
     
  12. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Telefonerna är identiska, men den första Sensation var underklockad till 1200MHz. Den processorn som sitter i båda telefonerna är tillverkade för att köra i 1512MHz i standard utförande.
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo precis som "falkinski" skrev så är CPUn underklockad.

    Redan i Juli så knackte man hur man överklockar en Sensation och jag har sedan dess kört med 1620Mhz som är helt stabilt.

    Sen i höstas så blev det stabilt hur man kickar igång båda kärnorna så att man drar nytta av den dubbelkärniga CPUn.

    Tyvärr kan man inte just nu överklocka ICS-läckan eftersom det bara finns kärnan som HTC byggt och den kan inte klockas men man kan lägga båda kärnorna "Online" så blir det OK ändå.
     
  14. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Uhm, det är mycket nu... :P
    Appen som överklockar är nog ingen app som överklockar verkar det som. Fast det kan vara jag som inte begriper mig på den. Den heter SetCPU. Hur överklockar man? Med en app och i så fall vilken?
     
  15. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej SetCPU gör ingen glad eftersom den inte har uppdaterats sedan i Juli. Den funkar för att överklocka men bara den ena av kärnorna i CPUn.

    Info och changelog:
    SetCPU for Root Users [2.2.4] Undervolting and more 07/07/2011 - xda-developers

    Däremot så klarar då System Tuner Pro av att få igång båda kärnorna via boot-settings i appen.

    Info:
    https://market.android.com/details?id=ccc71.pmw.pro&hl=en

    Det finns även en gratisversion men jag vet inte om den klarar båda kärnorna ??

    Men !!

    Som jag skrev så kan inte ICS-läckans kärna överklockas, kärnan måste vara kompilerad för att det ska kunna göras och just nu har bara HTC källkoden så ingen annan kan bygga en fungerande kärna just nu.

    Däremot kan man då få igång båda kärnorna i CPUn !
     
  16. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tackar, då ska jag fördjupa mig i länkarna. Det är grymt uppskattat att du orkar med noobfrågorna. :-D
     
  17. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau... jag tycker den här tråden är vedervärdig...:P så det är bara kul om fler får uppleva vad en Sensation egentligen klarar av. ;)
     
  18. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur är HTC's policy för pixelfel? Har upptäckt att min nya Sensation XE som jag fick från Elgiganten igår har defekta pixlar. En grön prick som lyser hela tiden högt upp på skärmen. Sen verkar något skräp ligga på ett ställe som gör att det ser ut som en svart prick. Å mitt på skärmen är en fläck som är lite suddig/mörkare än resten av skärmen. Vill ju absolut inte ha det så på en helt ny mobil så jag vill ju helst få den utbytt direkt till en ny.
     
  19. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ring å fråga1 tror verkligen inte det ska vara något speciellt jobbigt. är den under 14 dagar så kan du bara gå till butiken å få en ny direkt
     
  20. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Köpte ju inte den i butik utan från deras nätbutik. Fast på tisdag ska jag dit det finns en elgiganten butik. Kanske kan få byta ut den där direkt isåfall, får kolla med dem.