Sensation eller S2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av drgregur, 31 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Den drar fasen mycket ram minne! :o
     
  2. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Varför vill du ha mer RAM-minne ledigt?
    Bara onödigt att ha det tomt, låt appar vara inlästa i RAM-minnet istället så sparar du ström nästa gång du startar dom.
     
  3. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    för att jag har redan lyckats med att få telefonen att krasha pga för lite RAM minne, något jag inte lyckats med SGS2 (lyckades dock på SGS1)

    sgtSmittohärd: ingen skillnad för mig, använder inte väder funktionen :P
    edit2: batteri tiden blev dock bättre utan "klockan" :)

    edit:
    det där med RAM minne lagring är ren lögn under Android, efter att ha ägt så många modeller under en lång tid, får jag ALLTID bäst batteri tid genom att rensa ram minnet efter jag slutfört något, surfat eller kollat mail, facebook, youtube etc (även använda manuell synkning)
    genom att göra så lyckades jag få omkring 2-3dagars användande på SGS1, och om man läser forumen ser man sällan, även om de finns, väldigt få som ens kommer upp i två dagar.
    nu säger jag inte per automatik att man ska använda telefonen så här, men för _mig_ har det blivit bäst så här.
     
    Last edited: 16 jun 2011
  4. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Håller fullständigt med, ren lögn att android hanterar appar på ett annat sätt när det gäller ramminne, och att det skulle dra batteri att frigöra minne är bullshit... per automatik så stänger jag av appar, då fungerar mobilen som bäst och den drar mindre ström.
     
    TrueDesire gillar detta.
  5. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    http://phandroid.com/2011/06/16/android-psa-stop-using-task-killer-apps-now/
    En trevlig läsning för er som inte gillar att använda RAM-minne.
     
  6. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
  7. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har läst en del recensioner eftersom jag är i färd med att uppgradera lur från min Hero. Då jag är van vid HTC köper jag gärna en sådan och har därför tittat på Sensation. Jag tror jag kan leva med "sämre" skärm och lite andra grejer som Samsung gör bättre mot att jag får HTC Sense-paket och en mer rigid telefon. Jag har den i jobbet och den ska leva ett hårt liv i 18 månader, ser inte ut som Samsung-nallen fixar det?!

    Min fråga: Batteritiden på Sensation verkar vara klen om man läser mellan raderna. Någon som använder telefonen och som kan ge mig lite tider och hur ni använder den?

    Hälsningar Caesar
     
  8. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Sedan jag kopplat ur laddaren imorse vid 7 så har jag under en timmes tid lyssnat på musik och surfat lite på 3G-nätet, samt skrivit sms. Mätaren fortfarande full efter 1 timme och 47 min på batteri.
     
  9. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter ju fint men kan du t.ex. klara dig två dagar om du ringer/surfar m.m. på "lagom" nivå.

    Mitt användande är att jag ringer rätt mycket (ovanligt nuförtiden), surfar en del. Ibland lite spel. Men jag lyssnar aldrig på musik eller kollar på video.

    Mvh
     
  10. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Brukar ej klara av två dagar utan laddning. Max 24 timmar än så länge.
     
  11. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Varför skulle inte S2an fixa det?
     
  12. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Efter att ha lyssnat på musik några timmar under gårdagen, talat i telefon nån timme, spelat nån timme, kollat mejl några gånger och i övrigt kollat på den då och då bara för att den är så läcker så hade jag ca 60% batteri kvar. Dom första dagarna tog batteriet slut fortare, det tar väl några laddningar innan den är upp i full kapacitet.
     
  13. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter lite mer testing med S2an så tycker jag att svärtan är som dag o natt mot min gamla Desire:)

    Men har märkt att folk klagar på ljudet när jag har den kopplad i bilen via blåtand. De säger att det låter som jag sitter med konstant vindblås mot micken. Så vad det inte med Desire, kanske finns någon inställning jag inte har hittat ännu.. Brukar ju finnan Background reduction eller lik....
     
  14. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag kör på det som ger mig beprövad bäst batteri tid.
    Med SGS telefonerna kan man även se CPU användning med deras egna program
    Och mycket riktigt hoppar processorn igång från tid och tid.
    Med andra ord, jag stänger av program som inte används för spara batteriet.
    Fick 19timmar på mitt sätt ,och 7timmar när jag lät samma program vara igång i bakgrunden. ( på sensation )

    Nu i efterhand saknar jag RAMminnet på sgs2,gpu acceleration,skärmen,qhd är värdelöst pga widgets och spel inte är optimerade för det.
    Men men sensation är den som jag valde mellan de två pga den låg bättre i handen ,prestanda är inte allt även om batteriet kunde vara bättre.
     
    Last edited: 18 jun 2011
  15. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag antar att du syftar på 18 månaders hård användning??

    Jag tycker bara den ser klen ut (plastig) och HTC:n ligger bättre i handen. Jag gillar nog när det känns mer ordentligt. Jag har tidigare haft HTC Hero och den klarar ju fall från hög höjd utan att påverkas någonting, eventuellt något skrubbsår i aluminiumet möjligtvis.

    Känns som Sensation är av samma kvalité, visst gör lite större skärm att den är något mindre styv men i jämförelse med S2:an tror jag den fixar drop-tester bättre.

    Har förresten införskaffat min Sensation nu, ligger och laddar efter första timmarna ihop...
     
  16. Bostrom

    Bostrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tror det är ungefär samma när det gäller att tappa dem.
     
  17. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag var på stan i helgen och spanade lite på telefoner. Märkte att alla SGS2-telefoner har lossat bakstycke (eftersom det sitter en påklistrad larmkabel på baksidan).

    Förstår ju att man inte har ett larm på sin egen telefon men är sladdrigt och lätt lossat baktstycke något problem på SGS2?
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag blev mycket road av SGS2 när jag jämförde den med en Sensation....

    Jag har en tekniskt fulländad Samsung TV och det som stör är en "plastig" fjärrkontroll där tex luckan lossnar för batterifacket.... SGS2an liknade fjärrkontrollen...:D
     
  19. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    På min sitter det stenhårt. Troligtvis har de inte satt dit det ordentligt. Det är av typen att man måste trycka runt kanterna när man sätter dit det.
     
  20. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    På min med, ser inga problem med bakstycket. Visset är plast mindre hållbart är alu. , men kanske billigare att byta ut också OM det nu skulle bli en olycka. Eller om man är rädd för att man ska tappa den så får man väl försäkra upp telefonen som man kan få ut en ny då.

    Kan tycka att S2 är liiiite slöare vid bläddring mellan hem skärmarna, om du nu har tok bråttom och inte vill använda pinch-zoom out. Samt att htc har ett bättre sätt att söka kontakter i telefondelen.

    Ser man på demo filmer mellan s2 och sensation verkar de vara bra på olika sätt, så jag tror man får samma lur i stort sätt. Jag har alltid kört HTC men ville prova samsung pga att jag har en samsung tv och vill kunna utnyttja dessa tillsammans. Jämför jag vikten mot min htc desire hd så tycker jag att skillnaden är sten mot bomull :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.