sensation eller sgs II

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mozze, 28 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ah fasen är i samma sits, vilken ska man välja?! Det enda är är väl materialen de är gjorda av som jag vacklar emellan, vill beställa en nu på direkten men ska man behöva leta fram nåt ställe där de har en Sensation inne innan man ska göra affär. Sicket I-landsproblem!!!

2. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Valde länge mellan dessa telefoner, min beslut blev SGS2 :)

3. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Det bidde samma sak här du:)

4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

SGS2 utan tvekan.

Funkar hur bra som helst at surfa med..
    Men vist,är jag extremt petig så skulle ju inte högre upplösning skada.

Tycker även SGS2 har riktigt bra byggkvalite och 100000 ggr snyggare än apfula baksidan på Sensation.

5. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Först var jag bombsäker på att köpa Sensation, sen läste jag alla reviews jag hittade och svängde mot SGS2, sen tänkte jag efter varför jag är på väg att köpa ny mob och vad jag använder den till.
    Jag vill ha större skärm än vad jag har nu och jag surfar (upplösning, batteritid vid vit bakgrund) och mailar(textinmatning) nästan uteslutande. Kollar i princip aldrig på film eller spelar, och jag använder aldrig telefonen till att köra benchmarks av olika slag. Tidigare var det viktigt för mig att ha den spec-mässigt bästa telefonen men den aspekten är inte längre lika högt på min lista.

Det blir alltså en Sensation för min del. Tror det blir enklast att välja när man väl satt sig ner och ärligt funderat igenom vad man egentligen är ute efter.

6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Skämt åsido.. Hur kan man vara en Samsung-fanboy?! :)

Jag klämde på SGS2 för ett tag sedan och tyckte att den kändes bra. Däremot så är jag emot materialvalet, känns plastig, och den ligger inte heller bra i handen. Avskyr iPhone-designen (inte för att den är ful, för det är den inte, men för att den blir som en iPhone kopia). Sen kan man ju säga vad man vill om touchwiz...jag tycker det är groteskt. Konstigt att Apple inte stämde Samsung tidigare för plagiat!

Blir nog en Sensation pga materialval, vikten (tycker om robust känsla), sense, bättre batteritid (enligt engadgets recension), qHD-upplösning och en design som går sin egen väg :)

7. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Det jag känner är att diskussionen är ganska döfödd just för det faktum att vi har så olika preferenser vi har på hur en mobil ska vara. I detta fall så tycker jag egentligen varken Sensation eller Sgs2 som jag inväntar med spänning btw är särskillt snygga. Tycker egentligen O2x är snyggare. MEN jag finner att vikten var viktig för mig, har haft många rubusta mobiler nu. Nu är det dags för något lätt. När det gäller ui, tja vad ska man säga, sense är väl coolt antar jag och touchwiz är väl kanske inte mer än ok, but so fing what, det går att göra allt på båda. Jag har köpt begagnat ett par år nu, tänkte slå på stort nu och köpa det
    senaste för en gång skull. Förhoppningsvis, troligtvis, kommer jag vara grymt nöjd med min sgs2 även om den inte har qhd, sense eller verkar vara lika robust.

8. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Grejen är ju att man får välja..
    Lätt telefon eller tung telefon.
    Själv är jag sjukt less feta och tunga telefoner efter att ha haft 2 st med fysiskt tangentbord.

SGS2 är gjord av plast och lätt men jag tycker den känns väl ihopsatt.
    Inget knirrande å knarrande.

Sense är väl inget vidare.Inte heller TW4.
    Men TW4 är ändå helt klart dugligt..

Men vem bryr sig ?
    Passar de inte så ladda ner en launcher och lockscreen och få telefonen som du själv vill.

Vill du ha mindre ikoner i TW4 så går de att fixa...Osv.
    Det som är de fina med Android.

Tycker att man ska testa båda och sen ta ett beslut.

Själv hatar jag allt som de står Samsung på men jag får krypa till korset den här gången.
    Iaf jag vill köpa de bästa när jag byter mobil å då passar inte Sensation helt enkelt.
    Inte när allt den har är upplösningen

9. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Köpte en SGS2 vid release och ångrar mig inte en sekund.
    Sensation kändes aldrig särskilt intressant och nu har det visat sig att de flesta av mina farhågor jag haft om den var sanna också.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.