Sensation update.zip (No such file or directory)

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Shamejonas, 10 aug 2011.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag har aldrig kört något bättre i rom-väg från någon utvecklare. :teeth:

Jag hart kört många romar med min förra lur HTC Hero och den orkade inte riktigt med samt att det alltid var någon riktigt irriterande bugg.
    Sen blev man tvungen att köra Cyanogenmod/AOSP etc som inte är någon höjdare jämfört med Sense 3 och Sensation.

Sense 3 behöver en kick och jag kör då överklockat, 1620/270Mhz just nu. SetCPU funkar inte utan man måste manuellt editera, /etc/int.post_boot.sh, enklast då med root-explorer.

Vad jag ser idag så är det nog lite högt för luren är "hungrig", ska testa lite mer och går nog ner till 1518 Mhz. Ska även testa Juice Defender.

Annars så ärdet en lysande lur-upplevelse just nu....:teeth:

2. Shamejonas

Shamejonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har använt leedroid ett tag nu och jag gillar det starkt :) men setcpu funkar inte just nu hittar inte sensation som val i den nu. och com.android.launcher stänger av sig.. fast har inte läst något om det någonstans så tror jag har ett unikt fel.. har fått det under alla versioner. någon som vet vad som är fel? annar är romen underbar!

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo SetCPU funkar INTE !

Felet är omnämnt massvis med gånger i LeeDroids tråd.

Senaste versionen 2.0 körs med en sk "stock-kernel" som inte kan överklockas. Klart snabb ändå...;)

Ny version ikväll troligen.....