SEs launcher

Diskussion i 'Xperia X8' startad av robnil, 6 jul 2011.

1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hej

Fick tillfälle att leka lite med min mors nyinköpta X8 igår och jag slogs av så oerhört begränsad den var. Launchern alltså. En enda widget per hemskärm och jag kunde inte hitta hur man la till fler än 3 st.

Finns det någon tanke bakom detta? Blir nallen slö eller grinig om man gör t.ex. LP? Blir det för plottrigt på en så pass liten skärm?

Jag hindrade mig nämligen från att reflexmässigt kasta ut den och installera ett alternativ.

Min kära mor är ingen hitech-guru utan det ska ju naturligtvis vara en enkel och trevlig upplevelse för henne.

2. deskavaenkelt

deskavaenkelt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag lade in LP på morsans telefon direkt när jag upptäckte hur begränsad den var och hon är mer än nöjd med bytet.

Funkar även fint med Go launcher Ex. Som jag har på min egna X8 (backup telefon)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Personligen tycker jag du ska dra in GO Launcher EX åt din mor. Mycket enkel och förstå sig på samt det finns mycket fina teman (även för mamma) att sätta in o njuta av :)

4. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

SE:e egna launcher tillåter upp till 20 st hemskärmar. Tanken bakom är nog inte mer än att den är framtagen för X10 mini/mini pro där det verkligen är en liten skärm.

Men själv kör jag ADW EX, skärmen är absolut inte för liten för att ha mer än en widget/genväg per hemskärm.