SGS eller O2X?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Djinn, Mar 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Går enkelt med SuperOneClick :) Den trycker samtidigt in superuser och busybox. Du får också en knapp i SOC som gör att du kan installera non market apps.

GingerBlur finns ju som jag testat. Läs mer här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991595

Gingerblur beta 7 kommer ut typ idag. Det är bara början...

Nätet funkar som vanligt. Jag låste upp den med cellunlock.net-koden och ställde in Tele2-APN efter Swedroids (mannys guide har jag för mig) och sedan funkade allt som vanligt! Normala upp- och nedladdningstider också...

SGS2 är tokhet. Om jag inte skulle diggat saker med Atrixen som t.ex. att den blir till en egen webserver på det interna nätverket när du kopplar in den för att t.ex. styra bakgrundsbild, kolla missade samtal och så vidare skulle SGS2 vart högaktuell för mig också. Fingertrycksavläsaren funkar dessutom rejält bra och är sjukt smidig.

Men min tjej vill ha en telefon som är köpt i Sverige. Hon kommer köpa SGS2.

2. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Men det var då själva....
    Ni skulle hjälpa mig välja mellan SGS och O2X, inte presentera ÄNNU FLER alternativ...
    Blir ju helt snurrig i skallen nu.
    Vad är det för storlek på Atrix? vilka mått kommer det vara på SGS2?
    Är HTC Pyramid bara ett rykte?
    Varför säljer DustinHome HTC Legend för 2499:- för, den svarta är ju bara så snygg så jag kanske köper den istället men det känns dumt.

Näe det blir nog en vecka till då innan ny lur införskaffas, får nog läsa på lite mer om SGS2 och Atrix.
    Åh, allt som var så lätt och bestämt i lördags morse, skulle aldrig läst tidningen och haft på mig ögonbindel fram till mobilmontern.
    Då hade jag suttit här med en O2X och lekt nu istället för att spamma forumet med inlägg ;)

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag vet om SGS2 just nu är att den kommer ha 4.3" skärm och att dom bytt till RGB-färg :) Klart värd att vänta på. Tror nog att du hade varit rätt nöjd med O2X faktiskt :)

4. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Och jag hade avundats dig din grymma telefon, ända tills jag fick min SGS II. (Sitter fortfarande med en Nokia N900 som är en riktig tjockis på 18mm och 183 gram, och en liten 3,5-tumsskärm av sämre kvalité.)

Fördelen med O2X är bland annat att top-apps samlas i Tegra Zone. De ligger alla på market, men för att också presenteras i Tegra Zone måste de vara bland de absolut bästa, vilket kan vara ganska praktiskt i en värld med 200.000 apps där det samlas förbannat mycket skit också.

Nackdelen (som jag ser det) är att den fått ganska dålig kritik för kameran. Inte en dålig kamera egentligen, bara medelmåttig. SGS II har inte en toppkamera den heller, men den verkar ha fått bättre kritik i alla fall.

Kameran för mig är ganska viktig. Jag har förvisso en systemkamera, men den är lite stor för att alltid ha med sig i fickan, och dessutom för gammal för att klara videoinspelning. Just i video har de flesta websidor som testat O2X klagat på att detaljerna i 1080p har varit lite dåliga och knappt bättre än 720p, medan SGS II klarat sig bättre i 1080p både detaljmässigt och att den haft bättre flyt i videon.

Hade O2X haft en bra kamera, hade jag haft den handen och spelat Dungeon Defenders Deluxe just nu.

5. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    4.3" skärm är för stort, jag hoppas att flera tillverkare börjar inse det. Medelmänniskan har väl en hand som klarar av 3.7", kanske 4" med lite stretching. Jag är ju pessimist så jag utgår ju från att veckan efter att jag köpt min nya telefon kommer någon att släppa eller utannonsera en dualcore med 3.7"-skärm...

edit: och då presenteras ju på förstasidan ett rykte om SGS2 mini som förutom att den saknar dualcore är precis vad jag letar efter...

Last edited: Mar 21, 2011
  6. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Har fortfarande bara en 3,5-tumsskärm på min N900, men den tycker jag i alla fall känns för liten för att kolla websidor. Det beror i och för sig delvis på att den inte bryter av textraderna, vilket betyder att jag antingen måste stå ut med väldigt liten text (trots att jag har den i liggande läge), eller får skrolla i sidled för att läsa hela textraderna, men likväl blir det ganska mycket skrollande upp och ner.

Hur en större skärm känns att hantera, lär väl visa sig. Personligen tror jag inte att det är något problem med tanke på att jag på min telefon når gott och väl förbi telefonens överkant med tummen (N900 är 111 mm lång), vilket alltså är mer än tillräckligt för att nå toppen på en 4,3-tumsskärm. Kanske för tidigt att uttala sig, eftersom jag inte har provat på en 4,3-tumsskärm ordentligt än, men jag kan inte tänka mig att det blir besvärligt.

7. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Blev en SGS idag. Resonerade som så att den var ändå värst på marknaden för mindre än ett år sedan, den är etablerad (finna alltså tillbehör) och den är ett ganska säkert kort vad gäller funktionen. LG O2X kändes som en alldeles för stor chansning, den kanske totalfloppar och blir mobilernas motsvarighet till SEGA Gamegear.

Thread Status:
Not open for further replies.