Problem: SGS2, fetaste telefonen, men inga spel funkar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Junoctal, 18 jul 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag är så lööööjligt nöjd med min så de finns inte, men jag representerar sannolikt inte genomsnitts användaren. Har haft alla problem man kan ha skulle jag tro men dom flesta är nog självförvållade, men det är ju så man lär sig saker. När man "lagar" det man pajjat :P

Det finns en så sjuk potential i denna luren, med tanke på att den är såpass färsk som den är men ändå helt löjligt snabb på samsungRoms med minimala tweaks. När cm7 kommer, dååå ni.

2. Junoctal

Junoctal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan säga att jag efter lite swedroidande igår fick blodad tand och, trots mina nya principer, flashade telefonen till nya stock 2.3.4

Alla batteriproblem borta! Telefonen hade 69% batteri när jag gick och la mig. När jag vaknade var den på 66! Något bättre än tidigare när den drog 40% på en natt (8 timmar)

Tack för tipsen om gameloft spelen, ska kollas!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Junoctal

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Najs, har för mig jag provade det, men ska lätt kolla igen. Saknar Robo Defense!

4. Junoctal

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag håller med, telefonen har sjuk potential. Förutom dom här småirriterande sakerna som just nu dragit ner stort. Personligen hade dom lätt kunnat få hålla på den till augusti, rätat ut lite buggar, gjort lite mer testning. Förvarnat lite spelutvecklare om kompatibilitet, och slutligen släppt den med 2.3.4 så man sluppit battery drain buggen.

Slutligen lanserat med stor Äppelmos reklam! :D

5. Junoctal

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror ändå inte du kommer bli besviken. Nu har du ju förhoppningsvis sänkt förväntningarna lite. Skärmen är så galet bra, formatet riktigt trevligt och jag gillar faktiskt designen också. Lite frågetecken om spelkompatibilitet, samt risk för en batterydrain bugg. Iom att jag flashade om telefonen i går till 2.3.4 (officiell rom) så försvann batteriproblemet helt och jag är mer än dubbelt så nöjd nu som för 24 timmar sen kan jag säga.

6. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Testa order and chaos

7. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Riktigt riktigt bra spel.

8. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det enda jag nojjar över nu är ljudet. Har läst om flera som har problem med lågt och taskigt ljud? Telefonen kommer användas mest till musik, surf samt kamera och film...

9. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Asphalt 6 som nämndes i första inlägget fungerar fint :)

10. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

du menar order and chaos?:)

11. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Inga problem med lågt ljud här, den externa högtalaren är för att va en telefon mkt bra.

Vad gäller musik osv. så är det nog många som kommer från SGS med voodoo ljud och jämför med det. Jämfört med andra standard smartphones så är musik/ljud kvallan bland dom bättre.

SGS med voodoo ger grym ljud kvalité även enligt riktigt insnöade audiofiler.

Så oroa dig inte över det, SGS2 står sig bra mot konkurrenterna vad gäller ljudet också.

12. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack! Skönt å höra. Undrar just vad det satt för ljudchip i min förra Samsung Wave? Tyckte nämligen att ljudet där var helt ok...

13. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Samma som i SGS, Wolfson WM8994. Finns inte voodoo sound till wave dock, det gör stoooor skillnad. Drivrutinerna i wave kan dock va bättre än dom till SGS, vet ej :)