Problem: SGS2 fuktskadad

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av fudgadeliq, 11 jul 2011.

1. arulord

arulord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma här Fudg :) Nu när vi är två känns det faktiskt inte lika jävligt. Och det där med Folksam var ju bara för Ouch!

2. fudgadeliq

fudgadeliq Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hahaha. Delad ångest är hälften ångest? Det kör vi på!

3. Djoa

Djoa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Kanske är dags att sluta ha telefonen i badrummet när man tar en lång varm dusch då...

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Hur såg det ut? Var det mycket fukt?

Om du vill så kan du även posta bilden här vilket kanske hjälper andra i samma situation men som inte har skickat iväg telefonen än.

5. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fundera på några saker hur länge har du haft telefonen?
    Sedan om den är lite fuktigt så kan det ju vara ett ursprungsfel på produkten så att du borde få den lagad/utbytt på garanti.
    Om du söker lite i konsumentlagen så kan du hitta vad som gäller vid fuktskada då det kan ha uppståt vid tillverkning/frakt så kan det vara ett ursprungsfel.
    Eller var telefonen väldigt fuktig innuti?

6. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag trodde alla tecknade drulle när det tog hemförsäkring, det är väl den stora anledningen till att man har det.

Det ni kan göra är att kontakta er konsumentköpsman och dra en snyfthistoria om hur överkörda ni har blivit och hur lite det har fungerat och hävda att den inte blivit utsatt för vatten.

sålde en kamera för några år sedan där de som köpt den hade tagit bilder när de var på stranden. blev ingen garanti pga fuktskada, de kontaktade konsumentköpmannen och drog en snyftis om hur illa de var behandlade osv osv och vi blev tvingade att ge dem en ny.
    Troligen hjälpte det att de var utlänningar, det är ju lite extra synd om dem.

Så är ni svenskar så ta hjälp av en kompis. . . !

7. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Men va fan.. En drulle försäkring lär ju inte hjälpa någonstans efter ett halvår eller så. De drar ju av kraftigt för värdeminskning samt fet självrisk. man får vara glad då om man får ut en tusenlapp.

8. fudgadeliq

fudgadeliq Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var fan det dummaste jag har läst. Skäms.

Jag har haft telefonen i ca 1,5månad innan den gick sönder.

Angående bilderna som skickades så är jag endast lekman i ämnet och på bilderna jag har fått har jag svårt att skilja på vad som kan vara fukt och vad som ser ut som eventuellt damm. Jag har ringt alla inblandade parter och alla nekar ansvar. Kanske slår en signal till konsumentombudet för att se vad de har att säga. Egentligen är jag bara sjukt trött på det här och vill lägga det bakom mig.

Som sagt: om någon är sugen på att köpa en telefon som kanske går igång så är ni välkomna att skicka PM :)

Last edited: 12 jul 2011
    arulord gillar detta.
  9. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du får ta det med en gnutta ironi och humor.... men jag skäms inte för att jag skämtar om känsliga saker:innocent::innocent:

Dessutom är en drulleförsäkring skitbra. Sambon fick en ny mobil minus självrisk på en ett år gammal SE.

Jag skulle aldrig tänka mig att vara utan en sådan försäkring, speciellt inte om man har en mobil för 5lök.

Ring dem och hävda att du inte utsatt den för vatten, det var väl inte så länge sedan SE hade sådana fulingar för sig och skickade bilder på andra mobiler osv osv...?