SGS2(i9100) ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av twisted1, 12 feb 2011.

  1. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag dock ingen koll på när LGs 3D kommer ut. Men för mig så står det mellan en S2 och en 3D.

    Tiden får utvisa vad alla testerna säger om telefonerna.

    Bäst vinner! :cool:
     
  2. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Uit konfar du som du själv vill ha det, men en av de stora fördelar med Android. Jag skulle avbokat 2x om jag var du.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    SGS2 har bäst skärm så den vinner.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Optimus 3d har en helt annan SOC än vad Ox2 har, den i 3d är modern med dubbla 64bits I/O bussar med mera. Dom här GLbenckmark som alltid dyker upp när en ny lur släpps har aldrig stämt tidigare så jag fäster mkt liten vikt vid dom. Tex var DHD snabbare än SGS i nämnda benchmark, vilket ju är grovt felaktigt även om alla hävdade motsatsen tills riktiga dök upp.

    Enligt GLbenckmark skulle ju SGS2 ha sämre 3D prestanda än SGS1(SGX540) så för mig faller det på sin egen orimlighet.

    På pappret krossar mali 400 gpu'n, thats all I'm saying.
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Singel channel memory what? Exynos har dubbla 64bits I/O bussar också, om det är det du syftar på. Tegra 2 är i princip enda A9MPCore soc som ej har det.
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det är mkt mkt svårt att få så hög och framförallt stabil hastighet över 54Mbit wlan, SGS2 och även SGS1 för den delen har ju N-wlan men jag har inte fått det att funka.
     
  7. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu sitter inte jag på någon pappersfakta här utan kan bara ta det jag hört från min vän. Min vän, som tidigare jobbat åtskilliga år på HIFI-klubben och har berört det mesta inom ljud och bild samt är väldigt påläst påstår detta.

    Som sagt, går väl inte att lägga någon större tyngd på vad en forumits vän påstår, men han skrattade när han fick höra att det fanns folk som påstod att det går att få en stabil och bra stream av 1080p via DLNA.

    Jag har ingen aning, jag har aldrig testat. Men han frågade även mig om någon av dessa människor jag påträffat som påstår att detta är sant, faktiskt nångång lyckats streama 1080p?

    Är det någon som har lyckats med detta? Annars tror jag faktiskt på min vän här, som faktiskt provat allt ;).
     
  8. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Av vilken anledning ska jag avboka telefonen?
    Har sett lite tester osv och den ser riktigt nice ut, även jämförelser med andra telefoner där även SGS2 varit inblandad.

    Skulle vara bra om man fick några "Orsaker" till att vänta på SGS2.
     
  9. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Tja den som lever får se, men man får väl vänta tills real-world tester dykerupp, för övrigt håller jag med om att man inte ska fästa sig för mycket på bench marks.
    men det är ändå intressant och se hur nära dom 'överlägsna' processorerna ligger varandra, trots att den ena ska vara 'överlägsen' den ena eller andra.

    Men helt klart kommer man nog bli nöjd med lg2x/3d el. Sgs2 el. Atrix etc. Etc.
     
  10. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    CPU kommer vara nästan exakt lika snabba, skillnaden ligger i gpu'n. Och tegra 2 soc saknar tex. NEON SIMD instruktionsset bland annat. Dubbla ramminnet i SGS2 också.

    Atrix har pentile matrix LCD, förvisso med något högre upplösning än vad som är brukligt men ändå. SAMOLED+ lär va rock'n roll.

    Känns som SGS2 är luren med minst kompromisser av dom tre.
     
  11. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    +1 . Bara skärmen gör att alla andra telefoner blir diskade ;)
     
  12. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    kul att dom trots allt lyckas göra super amoled till sina egna mobiler iaf.
     
  13. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Man ska väl kanske vänta lite tills det börjar närma sig lansering i Sverige. Man har ju haft förhoppningar som inte infriats tidigare när det kommer till Samsung och skärmar.
     
  14. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Trodde HDMI i mobilen var på väg ut och inte in. Dessutom seriösa typer köper ju en tv med DLNA, så jag tycker mobilbranchen bör satsa på DLNA istället. Trådlöst ska det vara! Inte massa korta 1meterskablar...
     
  15. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Tror dom flesta väljer snabbare och stabilare lösningar än trådlöst (vilket jag personligen inte gillar).

    Är som sagt en smaksak :)
     
  16. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Jag kan streams 1080p från min dator till min bluray. Och det är helt trådlöst, dom är inte ens placerade speciellt optimalt. Varför skulle det inte funka menar han. Jag får en stabil koppling mellan min stationära och min bärbara på mellan 8 och 10 Mbyte/sek. Det verkar räcka i alla fall.
     
  17. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Men hemma har man väl ändå vettigare mediauppspelningsmöjligheter än:
    - Lägg in filmfilen på telefonen, tar ca 15-30 minuter att lägga in en stor 1080p-film (ca 11 GB) på ett class 6-kort.
    - Förbanna det faktum att du snålade och köpte 16 GB-kortet istället för 32 GB-kortet
    - Spela upp filmen från din telefon?

    För mig är filmvisningsfunktion i telefonen något jag tänkt mig att jag kan använda på resande fot, på hotellrum. Eventuellt hos någon kompis som nödlösning. I de situationerna föredrar jag kabel.

    Så behöver det förstås inte vara för alla.
     
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Håller med!!

    Sen så tror jag inte telefonen spelar upp dom i 23.976 fps heller som många hd filmer rullar i ;)
     
  19. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Mali-400 GPU'n i Exynos soc ska inte ha några problem att avkoda 1080p i 24fps, den fixar att koda(spela in) 1080p@60fps.

    23,976 fps har jag dock ingen aning om hehe :P
     
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    23.976p Many 24p productions, especially those that are made only for TV and video distribution, actually have a frame rate of 24 * 29.97 / 30 frame/s, or 23.976frame/s (24/1.001 to be exact). Many use the term "24p" as a shorthand for this frame rate, since "23.976" does not roll off the tongue as easily. This is because the "30frame/s" framerate of NTSC is actually 30/100.1%, also referred to as 29.97frame/s – this framerate is matched when video at 23.976frame/s has a 3:2 pulldown applied. Similarly, 60i is shorthand for 60/100.1% fields per second.

    Film productions may be shot at exactly 24.000 frame/s. This can be a source of confusion and technical difficulties if material is treated as normal video, since the slightly differing framerates can be problematic for video and audio sync. However, this is not a problem if the video material is merely treated as a carrier for material which is known by the editing system to be "true" 24frame/s, and audio is recorded separately from moving images, as is normal film practice


    Så därför har jag program som känner av fps på filmerna och i sin tur ställer om grafikkortet så jag slipper judder
     
    Last edited: 1 mar 2011