SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mars 2011.

1. trozen

trozen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Tips på en snygg och bra docka? Ska gå att köpa i svenska butiker, helst markbutiker :)

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

3. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är på jakt efter ett bra bilkit!

Funderar på:
    iZound bilhållare universal
    Billaddare Samsung CAD300U microUSB

Någon som har testat hållaren? Sitter sugproppen bra och går den även att fästa på intrumentpanelen? Sitter mobilen bra i hållaren både horisontellt och vertikalt så den inte ramlar ner?

Någon som testat laddaren? Kommer den att ladda samtidigt som jag använder Google Maps eller annat navigeringsprogram? Har inte hittat någon original billaddare till SGS2. Bara denna Samsung Vehicle Dock Kit Galaxy S II men vill inte köpa hållaren bara för att få laddaren!

Last edited: 19 juli 2011
  4. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721

MINA ENHETER

Använder i dagsläget 1st GPS Garmin (cigg - miniusb), 1st Galaxy SII (usb - microusb) och 1st laddare för mitt blåtandheadset (usb - microusb).

Tänkte köpa en sådan här för att den har 1A x2 till mobilen och laddaren till blåtandheadsetet. HTC Billaddare CC C300 Dual-Port

Men jag måste ändå köpa en "splitter" för att kunna ha i både denna och ciggladdaren till gpsen samtidigt. Någon som kan tipsa om en sådan schysst splitter tro? En som är tillräckligt stark för att kunna driva alla tre prylarna samtidigt alltså.

5. Gaston

Gaston Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en hållare från Brodit eftersom jag hade en sån till min gamla telefon så systemet fanns redan i bilen, bara att uppgradera så att säga. Köpte en original laddare för cigarettuttaget också.

6. trozen

trozen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Jag tänkte skaffa mig en FM-sändare, kan ni tipsa om någon bra?

Blir ljudkvaliten sämre än med AUX/USB kabel in till bilstereon??

7. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag har just fått hem en sådan här hållare till bilen Exogear Exomount All Surface Car Mount Galaxy S2 i9100 - eBay (item 130538831203 end time Jul-26-11 21:54:08 PDT) och är riktigt nöjd måste jag säga. Den går att vrida och vända hur man vill och den sitter som sten på min instrumentpanel just nu. Går att fästa på i stort sätt vilket plan yta som helst. Funkar även utmärkt på vindrutan. Rekommenderas starkt!

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

oftast sämre

9. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

hehe, jag fick också hem min sådan idag tillsammans med ett nytt skal. :) På köpet fick jag även en räkning på 153kr från tullen vilket blev mindre roligt.

Kan lägga upp lite bilder senare ifall någon är intresserad.

10. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Blir nog en sådan istället :) Kostar ju bara 170kr+30kr frakt. Eller åker man på tull och moms också? Hur lång tid tog det? Tycker det ser ut som mobilen inte sitter så stabilt. Är den helt stilla i hållaren var man än trycker när den är monterad?

Undrar om det här verkligen är original billaddare till SGS2? ORIGINAL Car CHARGER SAMSUNG GALAXY S 2 II I9100 i9000

11. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Bilder är ju naturligtvis alltid trevligt. Surt med tullavgift på det där, det slapp jag.

Tog nog en vecka drygt att få hem den där för mig. Tycker inte att det var några farliga pengar om man nu mot förmodan inte skulle gilla den. Värt ett försök tycker jag och jag är helnöjd med tanke på flexibiliteten på den. Man kan ha den i stort sett vart som helst och den är rörlig så man kan vinkla den hur man vill.

Jag klarade mig både från tull och moms.

12. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ok, då är det bara att hoppas att man slipper extra avgifter. Har du testat den i bilen? Känns som att den kan vara lite skakig när man kör? Den klämmer ju bara åt lite på mitten av mobilen.

13. samme22

samme22 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S5 NEO SM-G903F
    Telefon 2:
    Samsung S4
    var inne på netonnet men hittade inget som passade, kanske för att jag har har casemate skal på baksidan

14. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Har också varit inne hos netonnet för ett tag sedan. Då hade jag inget skal och ändå var det inget som passade. Hittade sedan en mobilplånbok på Telia. Men nu när jag har Case-mate tough skal på så passar inte den heller. Så jag kör med en tygpåse som egentligen är ett glasögonfodral. Passar perfekt! Tyvärr så vet jag inte var man kan få tag på fler sådana.

15. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Oftast betydligt sämre. Det finns sådana som man monterar på antennkabeln som en skarv som jag sålde när jag jobbade med sånt. Dock en specialare som jag inte kommer ihåg vem som tillverkat. Men den blev ok, alla andra jag lyssnat på är ren skit. (Fick nästan bättre kvalitet när jag byggde en själv i skolan:teeth::teeth:)

FM-sändare menar jag då.
    Jag skulle aldrig köpa en sådan om det är annat är provisoriskt!
    Men man har alla olika krav på ljud, någon annan tycker kanske att det låter helt ok.
    För er referens så jobbar jag delvis med att ljudmäta maskiner och har en Nakamichi i bilen. Så ja, jag är nog överdrivet kräsen. Men är också medveten om det.

Tull och tullavgift ska man bara få om man kommer över 300SEK, tror jag.
    Då är det 25 eller 30% och en tullavgift, går att läsa om på Tullverket gissningsvis.

16. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Raka puckar, håll dig under 300:- eller chansa!

Internethandel från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version]

"Hur mycket är tullsatsen?
    Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd exempelvis alkoholhaltiga drycker.
    Hur mycket är momsen?
    Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms."

17. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tack för infon!

Menar de att de slår ihop alla mina utländska köp? Hur långt tillbaka i tiden isf? Men tullavgiften beräknas väl på varje enskild säljare? Så jag kan handla för upp till 1400kr av flera olika utan att betala tullavgift? Hur vet man hur mycket administrationsavgiften blir?

18. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är den totala summan paketet du skickat efter som skickas i ett paket. Skickar du efter 1 sak på 240:- med frakt eller 10st spelar ingen roll, så länge alla inte packas i samma paket och värderas över 300:-.

Är det under 300 med frakt är det utan tull osv men är det över så kan du åka på det.

Jag har köpt saker från usa, honkong, kina osv för värde säkert över 10lök under några år, ett tag väldigt mycket utan att åka på tull en enda gång.

Min far åkte på tull osv när han(jag i hans namn) beställde en GPS. Annars har allt gått bra.

GS2 gillar detta.
  19. Pumbi

Pumbi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Biltema har en som funkar bra :) 249 kr

Digital FM-modulator - Biltema

20. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Japp jag har provat den i bilen och sugkoppen sitter verkligen som sten. Den är inga problem med. Och trots att klämman bara klämmer åt mobilen lite i mitten, eller vart man nu väljer att sätta klämman så är den väldigt stabil ändå.

Lite skakningar upplever jag men jag antar att det är från bilen och bilgången när man kör, däckens friktion osv. Inget jag har irriterat mig på iaf.

Ska försöka fixa lite bilder på den oxå tänkte jag.

GS2 gillar detta.