SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

1. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

koppla USB sladden via vägguttagsadaptern.. som den som följer med...

2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Han menar nog en docka som sitter i eluttaget. Finns mängder med sådana till iFåns.

3. Phace

Phace Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

SGP Cases for SGS2

Hej!

Tänkte bara dela med mig mina tankar om SGP Cases, går att hitta dem här:
    SGP Cases for the Samsung Galaxy SII [SGP Glas Now Available!] - xda-developers

Jag beställde Neo Hybrid och Steinheil Glas. Fick grejerna efter 1½ vecka och fick betala genom paypal, för direkt kortbetalning kan vara lite veligt när man köper saker från USA har jag märkt.

Neo Hybrid blev jag väldigt nöjd över, det svarta är gummi och färgen runt om är rätt så tunn hårdplast. Så det är två skilda delar som går på telefonen.

Telefonen känns inte större på något sätt, men det kan ju skilja på vad person från person tycker när det gäller sånt. Men ifall man jämför med andra skal tror jag inte att telefonen blir tjockare pga att skalet är gummi + hårdplast. Så Neo Hybrid blev jag riktigt nöjd med.

Glaset vill jag dock varna för och är lite därför jag skriver detta inlägg. Jag monterade glaset 0.5 mm snett, men det var inte så att färgen täckte över någon sensor eller knapp. Det räckte i alla fall för att bakåt knappen inte skulle fungera klockrent. Det märkte jag direkt.

Annars så fungerade allt bra, tills jag stoppade den i fickan och hade den där i 1½ timma. Då upptäckte jag att när glaset får vara emot touchglaset på telefonen för länge - så fastnar den där och gör ett fult mönster där trycket har legat. Det försvinner med det tar en stund innan det försvinner. Tror det beror på att luften mellan glasen trycks ut och när tryckte inte ligger på längre, så finns det inte nog med luft mellan glasen för att det ska lossna direkt.

I instruktionerna så stod det att man INTE fick trycka på det ofärgade området på glaset när man monterade glaset, utan man får trycka på färgen runt om, för annars får man dessa fula märken på glaset... fast jag när jag läste detta, så trodde jag att det gällde monteringen, inte för all framtid. Vilket var fallet.

Efter att ha varit på jobbet och sett detta fenomen, så märkte jag att ibland så uppfattade inte telefonen mina smekningar ( :P ) alls och ibland fungerade det felfritt. Jag köpte dock denna telefon för att det skulle vara 0 problem med touchen, så jag tog bort glaset på kvällen.

Jag vet inte riktigt ifall dessa 0.5mm gjorde att allt blev fel, men min gissning är att ifall jag nu hade satt på glaset perfekt, så hade det ändå varit ett par problem kvar.

Positivt är att den inte lämnade något lim eller märken efter sig när jag tog bort den.

Det var allt för mig! Hoppas att detta hjälper någon som har lite tankar om att köpa SGP produkter. ;)

Zimmerman gillar detta.
  4. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Visa bifogad bild 2607

Fick hem mitt CaseMate Barely There brushed aluminum black.
    Aluminiuminlägget känns skönt och ligger bra i handen..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Bifogade filer:

5. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Synd bara att de skulle ha tryckt sin fula logga på den, sen skulle det se bättre ut om den täckte hela baksidan.

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Notera att det är microB i ena änden, att föredra är klart en vanlig host kabel med microA ha till A ho. Du behöver du en adapter som är rätt kopplad och har micoAB - A ho

Är inte adaptern rätt kopplad funkar det inte, har en såndär kabel och har svårt att få det att funka vettigt.

7. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Håller med, silikonskal är inte bra, för bra friktion oftast.

Provade lite olika skal till SGS1'an, tills ja köpte ett CM barley there, överlägset bästa jag provat. Sitter som det kom så från fabrik.

Till sgs2an köpte jag ett cm barley there direkt, sitter om möjligt ännu bättre å smäckrare än det till sgs1an. Kan inte tänka mig att använda luren utan det nu när jag e van. Skyddar kameralinsen också, och man kan lägga luren med skärmen mot bordet utan att det repar skärmen.

8. ENDOSKELLETONT800

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Ja, och det skulle vara ännu bättre om hela telefonen kom som borstad aluminium från fabrik, fett ....

9. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är nog bara en special variant som funkar då, MHL går väl inte i en vanlig kabel eller? Om det gör det så skulle det ju rent tekniskt gå att få ihop med adapters osv, vette fan om det skulle funka dock.

10. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jo, jag tänkte på det också, men det beror ju på hur systemet är uppbyggt. Och var adaptern billig hade man ju kunnat köpa och testa.

Men jag får väl ta och köpa mig en bluetooth mus istället.

11. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick min idag jag med, väldigt nöjd. Rekommenderas. Gillar särskilt att den inte har nån inbyggd laddare då jag inte litar på så här billiga usbladdare, samt att den blir portabel så man kan ha den både för väggladdaren vid sängen och för synkning via USB-kabel till datorn.

Känns rejäl med bra tyngd också.

Enda nackdelen är att en gummipackning som ska skydda telefonen från repor (och även gör att den passar Galaxy S II kanske) gärna följer med telefonen upp när man tar loss den. Men det går nog att lösa med en klick lim.

Köpte min härifrån, relativt snabb leverans för att vara från asien:

US NEW SAMSUNG GALAXY S2 i9100 ZENIS STANDING DNA DOCK | eBay

12. Biermann

Biermann Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick också hem en Zenis docka idag, riktigt fint, funkade med ett Mesh skal påmonterat också, dock inte Case-Mate Though.

Fick min rätt billigt och beställde i torsdags och den kom idag, så en vecka är väl okej från sydkorea... Finns lite fler auktioner för samma peng ifall nån är intresserad!
    [Galaxy S2 dock] Zenis Standing Dock i9100 | eBay

13. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Aluminium är väl inte bästa materialet för en telefon.. dämpas inte signalen med skyddet på? Radio å metall brukar bli problem. Fast jag är osäker på var exakt sändaren/antennen sitter på telefonen.

14. ENDOSKELLETONT800

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Vet inte var antennen sitter men har inte märkt av någon sämre signal ännu ialla fall ....

15. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Enligt bifogad skiss är antennerna, åtminstone för GSM/UTMS, placerade i botten på telefonen. Torde inte bli något mottagningsproblem i alla fall. GPS-antennen är däremot placerad i höjd med kameran, är dock inte tillräckligt tekniskt insatt vad det skulle kunna innebära för ev. problem. Vad själva bakstycket i aluminium beträffar tycker jag att det sticker ut lite för mycket i färg och finish jämfört med telefonen i övrigt. Logotypen ska vi inte tala om... Ett svart opolerat som smälter in med telefonens design och ger lite tyngd skulle åtminstone jag vara intresserad av! Även om jag tycker att Samsung lyckats bra med kvalitetskänslan i stort.

16. ENDOSKELLETONT800

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Skulle också tycka om den bättre utan logga men själva färgen är mer åt det gråsvarta hållet och passar fint ihop med telefonen.
    En annan fördel är att skalet ger lite extra tyngd till telefonen tack vare inlägget i aluminium vilket ger en högre kvalitetskänsla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

17. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag ska nu köpa en MHL adapter. Men är det någon som vet vad jag ska köpa till? Jag vet bara att det är HDMI kabel men vad för hdmi kabel? En vanlig HDMI och inte micro? Ska den vara lika stor på båda ändena?

18. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Det enda du behöver är adaptern och en vanlig HDMI-kabel (dvs samma sak du har mellan till exempel en Blueray och TVn).

(Och en laddare - du får ingen bild om du inte sätter i laddaren i MHL-adaptern också - men det lär du ju redan ha..) :P

Last edited: 12 aug 2011
  19. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för hjälpen.

Alltså funkar en sån här kabel?

HDMI-kabel v1.3 flat, 5m

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Nice bild, fast den är för NFC modellen. Men de är nog samma placering för den utan NFC. Aja, signalen kanske letar sig igenom glaset också vem vet. Jag är ingen expert på radiosignaler men jag vet att metall ofta är dåligt. På den gamla goda tiden då Nokia kom med "Express-on skal" så fanns de affärer som sålde kinaskal som va helt i stål. På denna tiden hade man skal både fram och bak. Resultatet blev att telefonen fick halva standbytiden och signalen va crap och klippte ofta samtalen, plus att telefonen blev väldigt varm. Varm pga att sändaren fick jobba hårdare, sämre batteri för att sändaren jobbade för fulla muggar.