SGS2 tillbehör

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Nisse Järnet, Mar 21, 2011.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag reagera också på detta. I min värld så är
    Passivhögtalare = En högtalare som inte har ett inbyggt förstärkarsteg. Typ en vanlig högtalare men som ändå kräver strömimpulser för att fungera.
    Aktivhögtalare = En högtalare som har ett inbyggt förstärkarsteg. Vanligt bland subwoffers i hemmabiosystem.

Fast förklarningen med tratten tycker jag förklarade de hela ypperligt. Min docka dök upp idag, fick ett sms precis. Ska bli intressant att få prova den lite.

2. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hojta gärna till om hur ljudet är. Letar efter något schysst alternativ som "köksradio" så :)

3. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Mnja jag sitter med en sådan docka framför mig, fenomenet som sker tror jag är att telefonen står upprät (inget bord som hindrar ljudet) det finns ett hål som släpper igenom ljudet från högtalaren, det blir lite tratteffekt på det hela då ljudet går genom en tunnel, och slutligen så studsar ljudet på baksidan på den bakre balken.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

5. p3pp3r

p3pp3r Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

6. kendobendo

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag tycker ljudet blir lite högre iom tratten, fast jag skulle inte nöja mig med de om jag skulle ha den som köksradio. Jag förespråkar isf att du köper ett par små och simpla datorhögtalare och kopplar dessa in i dockan. Jag ska själv göra det.

En sak som retar mig lite är att bordsdockan och bildockan inte har olika konfigurationer. När jag sitter i bilen vill jag ha ut ljudet via dockan. Men när jag ställer den i bordsdockan vill jag ha ut ljudet via telefonen (för stunden tills jag köpt små pchögtalare). Så varje gång jag kommer hem/till bilen får jag konfigurera om dockningsinställningarna, vilket är bra enerverande.

Sedan stör jag mig lite på Samsungs något begränsade inställningsmöjligheter för dockan. Jag vill exempelvis att blåtand=på, wifi=av när jag sätter mig i bilen. och blåtand=av, wifi=på när jag dockar på bordsdockan. En del av detta går att uppnå med apps ifrån market fast de blir inte helt optimalt. Synd. Man kanske skulle sätta in sig i hur detta med androidutveckling ser ut och koda ihop en egen custom dockningsapp. De är ju iaf möjligt. :P

Last edited: Sep 22, 2011
  7. lejonel

lejonel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, som jag misstänkte då. Tack för responsen iaf. Blir nog att köpa en sådan kabel som Hampa_D postat ovan och en schysst docka. Finns ju en hel del sköna sådana till iCrap :P

8. Simonh94

Simonh94 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte mig skalet Case Mate Tough för ett tag sen och än så länge är jag väldigt nöjd! Tänkte köpa mig ett par nya hörlurar (in ear) eftersom dom som följde med var totalt värdelösa.

Vill ha köpråd på hörlurar (In ear)
    Hörlurarna ska funka BÄST till: Hands up, Electro, House och Rockabilly
    Ska helst kosta: 300kr
    Får max kosta: 400kr
    Har kollat lite på dessa:
    Sennheiser CX300-II Precision
    Jays a-Jays Two

9. feffemannen

feffemannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra fråga. Jag är själv undrande över om pennan som följer med Galaxy Note skulle kunna fungera på andra telefoner och/eller plattor. Det är den enda stylusen jag hittat som är ganska spetsig.

Tyvärr har jag dock inte hittat någon information om hur Galaxy Notes s-pen stylus fungerar eller om den skulle kunna fungera på andra telefoner.

f

10. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Jays two funkar perffa (har såna själv)

11. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har letat ett bra tag nu men utan framgång. Finns det något snyggt och stilrent case (för bakdelen) som inte gör att S2:an ser ut som en leksak som kostar 20 kr?? :)

12. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Någon som vet någon fysisk butik som säljer USB-OTG kablar? Letat på Tph, expert, teknikmagasinet, Clas i sjön. Men ingen sitter på denna kabel.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. mynock

mynock Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har hittat en billig laddare (runt 30 spänn med frakt), som inte gör att skärmen lägger av?

14. kendobendo

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Exakt, jag har samma fundering. Jag köpte en bordsdocka på Dealextreme för att ha på jobbet. Fick med en 220-laddare men den hade problem med touchskärmen. Sedan köpte jag en "designers HTC Charger" ifrån Dealextreme. Den ser ut som HTC:s original snygg å så, men den slår också ut skärmen.. Jag kontaktade dealextreme och fick en ny skickad på posten. Samma problem med den också. Då lånade jag polarens HTC Original laddare och de funkade fin fint. Den nya laddaren ifrån dealextreme funkade inte heller, mao inte en enda laddare som jag fått därifrån funkar. Endast de som tar ström ifrån min dator via USB:n funkar.

Har även provat med Plantronics original laddare till mitt headset funkar också fint. Likaså min gamla ZTE Blades laddare.

Har ingen lust att betala 200kr för en laddare på Elgiganten. Finns de ingen kinasajt som säljer laddare som funkar? Ni som inte fattar vad vi har för problem, så har jag gjort en youtube video som jag skickade till Dealextreme.

Fake HTC charger causes touch screen to stop working on Samsung Galaxy S2 - YouTube

15. Fusse

Fusse Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Köpte en SGS2 för ett par dagar sen och är nu ute efter ett bra skydd som jag kan använda på den när jag jobbar.

Det har en tendens att damma väldigt mycket på mitt arbete (arbetar med betong demolering bland annat) så jag är ute efter ett skal som skyddar så bra mot damm som möjligt. Har ni några tips på skydd som står emot damm bra?
    Har hittat detta på CDON : Capdase Polimor Jacket Polishe Samsung Galaxy S II (i9100) - Black - Hemelektronik - CDON.COM som ser relativt bra ut men problemet är väl att de får in det på lager 13 okt.

Finns det några bättre alternativ som man kan få tag på just nu?

// Jesper

16. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ser ju ut som ett vanligt tpu-case som man får för 70 riksdaler på teknikmagasinet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

17. Hartsner

Hartsner Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

18. Sidhartha

Sidhartha Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Sep 26, 2011
  19. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gå till en riktigt fin verkstad och be dem att fixa ett bakstycke i borstat stål. Lär kosta några tusen, men men.

Det finns tyvärr inga stilrena skal, du får välja: Plast, silikon eller original.

20. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

eller från deal extreme för ca 12 kr med frakt....

finns en del prylar i trådarna på xda i borstat stål både som fästs med skruvar och med nån klick funktion.
    te.x AkiBa Metal Slider Series for Samsung Galaxy S2
    eller
    Aluminium Metal Bumper i9100 Samsung
    Eller kanske nåt här passar?
    trait-tech.com