SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

1. Don_M

Don_M Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ah, missade att du körde med Blåtand. Då förstår jag. :)

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har ett störande ljud som en störning eller nåt. De låter som ett lite halvbrummande ljud. Så fort jag drar ur laddaren så försvinner störningen för mig också. Fast så fort jag sätter igång musik ifrån telefonen så försvinner alla störningar. Även om volymen på musiken är väldigt låg. Min gissning är att de är nåt galet med laddaren. Ska prova med min Nokia Original laddare vid tillfälle.

Så du är inte ensam. :(

3. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Don_M:
    Surret kommer från bilen, dåligt avstörd generator och/eller tändsystem eller dålig kvalitet på laddaren. Troligast från bilen.

kendobendo:
    Ditt ljud kommer säkerligen från en dåligt avstörd laddare.

Jag har samma surrande i min när laddkabeln (samsung original) är inkopplad, men det tystnar nästan helt så fort musik spelar. Men det är bara inbillning, för höjer man volymen på en "svag" låt så hörs det svagt.

Last edited: 11 okt 2011
  4. WiSE0NE

WiSE0NE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker att ramarna är skitfula och tar bort den smidiga looken. Fråga firman direkt om de har ramar som passar för det tjockare batteriet men det är inte troligt. Annars är det bara att återgå till STD batteriet. Varför inte beställa direkt via nätet? Ser ingen anledning att köpa sådant i Sverige om det inte är saker som man behöver testa först.

6. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Gun metal va snygg. Fast baksidan va rätt ful. Framsidan såg rätt tuff ut dock. Tveksam till hur bra den skyddar dock. Metal fortplantar ju slag rätt så bra så tappar du den i golvet så tror jag att risken är att skärmen kan ryka även om den landar på sidan då metallen fortplantar ljudet som sagt.

7. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag ska rota fram min gamla Nokia Original laddare och prova å se om den är bättre än samsungens. Annars får jag väl gå på ferritkärnejakt. :D

8. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nån som har tips på nåt skal som skyddar usb-kontakten? Är en del som fått problem när det kommit skit i den så. Finns kanske nåt bra skal med lucka för kontakten?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Provade med min gamla trusty Nokia laddare. Samma störningar med den, kanske liiite lägre. Inte stor skillnad iaf. Borde ju sitta nåt skydd på insidan av dockan kan man tycka också. Jag har en Dieselmotor å inga tändstift. Så den ska ju inte vara lika störningsbenägen som en bensinare men jag är inte direkt impad av Samsungs docka just nu iaf. Dom borde ha kollat sånt här. Originaltillbehör ska bara funka kan man ju tycka.

10. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Generatorn m.m. skapar störningar även i dieseltröskor ;)

11. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Här har du

http://www.themobilestore.se/se/art...php?XBLG3514=6108881245177560c98b0c514aefda06

Köpte själv dessa och de uppfyller sitt syfte.

Jag fick någon nojja om att min telefon skulle drabbas av det där billäget som tydlignen beror på smuts i just microusb-ingången.

Finns billigare på tex ebay men jag ville ha de så snabbt som möjligt så det blev att jag köpte från den sidan jag länkar till.

12. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jo förvisso, men ska man verkligen behöva oroa sig över sånt här 2011 med en bil ifrån 2006 och med original tillbehör ifrån Samsung själva? Jag tycker inte de. Hur ska en vanlig, icke tekniknörd, lösa ett sånt här problem? Jag kan säkert lösa mitt problem. Jag får väl bygga ett filter men de är segt att man ska behöva hålla på så här. :ehm:

13. Manyhigh

Manyhigh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har dockan ifrån droidstuff till sgs2 som vet om den är något att ha? Är det som samsungs egna som har en micro-usb in man kopplar in till en laddare eller en dator?

Kan den sätta mobilen i alarm läge eller har en tillhörande app?

kvalité på bygget, om det passar till några skal etc etc?

14. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar!!!

15. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Fick igår hem nr 2 av Samsung org. billaddare

Samsung Vehicle Dock Kit Galaxy S II - Hemelektronik - CDON.COM

Beställde den första via cdon och den andra kom som sagt igår från Cyberfoto.

Jag har monterat dockan, satt in laddkabeln i dockan så allt är ok där.

Problemet jag har är att på båda av dessa så har själva ladd-grejjen man trycker in i cigguttaget gått sönder. Den lilla piggen som ska få kontakt med cigguttaget är ju fäst i en fjäder eller liknande. Men första gången jag tryckt in ciggladdaren i uttaget så har denna lilla pigg gått sönder, eller det verkar vara den lilla fjädern inne i laddaren som brister och går sönder, och telefonen laddar då inte. I och med att fjädern är trasig så får den inte kontakt med blecket i cigguttaget utan åker in i laddaren hela tiden.

Detta har hänt på båda laddaran som jag har köpt med dockan och även gått sönder fösta gången jag tryckt in dem i cigguttaget... När jag tar ur dem ur cigguttaget så är piggen inne i laddaren och det skramlar när jag skakar om den.

Någon annan som råkat ut för samma problem? Kan ju alltså inte ladda telefonen i bilen via dockan och då försvinner ju lite syftet.

Kanske någon som har någon bra lösning oxå?
    Om det har någon betydelse har jag en Saab 9-3 sportsedan från -05.

16. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Aldrig hörttalas om detta problemet innan. Har du kollat så inte siguttaget i din bil är för tajt? Så den liksom nyper åt för hårt eller nåt sånt? De låter ju väldigt konstigt. Jag har en gammal nokia laddare som jag använt i över två år in å ut ur siguttaget varje dag. Inga problem. Däremot har jag andra problem i min bil. Jag får störningar ifrån min motor som tas upp i telefonen och skickas vidare till bilstereon. Men aldrig haft sönder en laddkabel som dig.

17. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har provat både cigguttaget som sitter framför växelspaken och även det som jag har i utrymmet i armstödet och det hände samma sak med båda.

Det som är trisst är att båda laddkablarna är ju oanvändbara nu.

Märkligt att det händer med båda, försökte vara försiktig när jag satt i laddaren i cigguttaget, men det hjälpte inte. Laddljudet hördes, men telefoen började aldrig ladda.

Vet inte riktigt hur jag ska kolla om cigguttaget är för tajt, för laddaren går ju in, och piggen sitter ju lixom i mitten av laddaren och borde ju inte påverkas av om själva cigguttaget är tajt eller inte.

18. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Dra aldrig ur laddaren då. Låt den sitta kvar när du lämnar bilen. Strömen bryts ju ändå. Då sliter du ju minimalt på laddarenskontakt. Finns billiga sigkablar på Dealextreme som har 2amp utgång. Som är schysta.
    T.ex denna.

Vill du hellre ha USB i bilen så finns det denna som är rätt schyst också. 2.1Amps och dubbla USB uttag. :)

19. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Det är inte helt korrekt att spänningen bryts på alla bilar när man stänger tändningen, det är så att det beror på vad för bil man har, men tycker det är märkligt att det blir så med hans cigguttag, jag har råkat ut för det, men då var det för att jag tog i lite för mycket när jag tryckte in kontakten i uttaget, jag fick vicka lite försiktigt på den några gånger så att den slits och då gick den ner lättare efter ett par gånger

20. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Verkade ju tyvärr inte hjälpa med att jag inte drog ur laddaren. Laddljudet hördes som sagt, men enligt batteriikonen så började batteriet aldrig ladda tyvärr.

Kan det vara så att det är nåt fel på själva blecket i cigguttaget?

Får testa med en sådan laddare du rekommenderar, vet du om det är sån snurrad telefonsladd, eller om den är rak så att säga? Vill inte ha en sån telefonsladd.