SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

1. bykkarn

bykkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    masa69 gillar detta.
  2. djberndt

djberndt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hallo boyz (and gurlz)!
    undrar om någon har ett bra tips på bilhållare till en sgs2?

jag använder telefonen som navigator och musikspelare i bilen. musiken kopplas via hörlursutgången till aux-in i bilen. finns det nån docka som ger möjligheten att både ladda och få musik ur mini-usb:n i botten?

just nu har jag en gammal slö iFåne men det verkar som kontakterna sitter på samma sidor på sgs2, dvs topp och botten. det gör att det blir riktigt osmidigt med ljudsladd in där uppe och strömmen in där nere. setuppen tar också tid om man har bråttom och vill montera i farten :P

alltså, nån hållare till bilen där man kan få ut ljud och in ström via samma kontakt (behöver ju i såfall innehålla en digital/analog-konverterare). gärna samsungs egna (även fast jag själv inte är man nog att hitta någon), eller eftermarknadsproducerad. mini-usb och phono-kontakter är ju trots allt standard. alternativt om någon har samma "problem" och vill dela med sig om hur de har löst det!

3. NITRO

NITRO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Beställde 2 silikon skal från Dealextreme och ett microSD och beats by dr.dre från Priceangels. Hoppas det kommer innan telefonen:)

4. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

5. kalaspuff

kalaspuff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur ser det ut med externa BT-/usbtangentbord till android. Finns det några värda att nämna?

6. Swesent

Swesent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Då folk meddelar vad de köpt inför telefonens ankomst (vilket jag finner intressant att läsa) så tänkte jag göra samma sak.

Minne: Mustang "Le Mans" MicroSDHC 32GB Class 10 (Tack till ufolk för tipset!)
    Skydd #1: Samsung Galaxy S 2 I9100 fitted wave gel case
    Skydd #2: Neoprene pouch case for Samsung I9100 Galaxy S II

Resonemang: Vad gäller minnet så är det ju aldrig fel med utrymme eller hastighet och endast det bästa är ju gott nog för I9100 (som det flesta av oss vet vid detta laget). Tänkte beställa den billigare 32-gigaren från Komplett först men lagerbrist samt utlovad leverans i slutet av månaden fick mig på andra tankar.

Gällande skydden så finns det inte allt för mycket att välja på just nu så pass tidigt. Jag höll även på att titta på displayskydd vilket finns av många olika tillverkare. Efter stora mängder recensioner och utlåtanden så verkar det inte bättre än att de flesta displayskydd (notera: inte alla!) endera ger en utseendepåverkande textur till telefonen och/eller påverkar dess användande (fingertoppskänsla) väl mycket negativt. Jag vill inte ha något i vägen som försvårar eller på annat vis tar bort från användarupplevelsen och valde därför att kapa dessa skydd. Dessutom är displayen tillverkad av Gorilla-glas och det enda som någonsin kommer nudda den är mina egna exalterade fingertoppar! ;)

Jag vill ha något som skyddar telefonen till 100% när jag bär den med mig (skulle aldrig i livet stoppa telefonen oskyddad direkt i en ficka, oavsett hur tom den är eller vilket material den består av)! Samtidigt när jag använder telefonen så vill jag ha den helt fri, inte något läderskydd som sitter kvar och vinglar till alltihop - därav kändes Pouch Casen som en optimal lösning!

Tanken på att ha telefonen helt oskyddad vid användning skrämmer mig dock en aning. (Jag är inte den fummelhändiga typen och kan inte ens minnas när/om jag tappade en mobiltelefon i golvet/backen senast - men vadsomhelst kan ske och jag vill ha något som står i vägen om olyckan är framme.) Detta extra skydd vill jag skall vara så slimmat som möjligt dels för att inte göra telefonen klumpig samt för att kunna användas ihop med Pouch Casen - därav Gel Casen vilken jag hoppas skall få plats i den tidigare nämnda.

There you have it - mitt resonemang bakom mina förberedelser. Samtliga produkter bör hinna hit innan telefonen så jag känner mig bra redo att invänta denna totaldominerande best som är S2!

Zorro, Pierre1985, ufolk och 1 annan gillar detta.
  7. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vet du om gelcaset ändå är lite hårt så det liksom clickar fast på luren eller är det ett gummisegt vobblavobbla som ett som jag beställde ifrån skal-man en gång?

Helst hårdare alltså! Inte jelly kondom! :)

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det är inte silikon utan tpu som är mycket hårdare men ändå inte som ett hårdplast skal. det tappar inte passformen som ett silikonskal och det går inte sönder som ett hårdplast skal som man klickar ihop två delar bak/fram

ufolk gillar detta.
  9. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Då är det TPU skal man ska leta efter alltså!

10. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ja det tycker iaf jag och jag har kört sådana rätt länge. och tycker dom är mycket bra

11. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag var rädd att det skulle vara ett sladdergummi som det jag köpte till min N96:a!

Jag kunde ta tag i hörnet och dra ut det 3 cm från telefonen och släppa så sa det smack!

Värdelöst! :(

12. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

13. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skulle vilja hitta ett sådant här : http://cgi.ebay.co.uk/BLACK-LEATHER...sesPouches&hash=item3f097bef39#ht_1709wt_1139

Fast med "bookstyle" öppning istället... Alltså att "locket" viks åt sidan istället för neråt. Har ett sådant till N97 och det fästs på luren med ett clickskal kan man säga, magnetlåsflärp och enkelt att ta bort och hela luren är skyddad!
    Inte världens snyggaste kanske men, men i svart funkar det ju...

Någon som snubblat över något sådant?
    Har letat hjärndöd efter ett "sidovikt" skydd men hittar inget o_O

14. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    180

MINA ENHETER

15. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

16. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det verkar som om det med ställ inte täcker hela luren? Eller ser jag illa? ;)

17. TobbeQ

TobbeQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som har koll på om man kan använda iphoneladdare (den man sätter i vägguttaget) + samsungens usb kabel för att ladda S2:an?

18. Degerlunden

Degerlunden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skulle vilja att det kommer ett par schysta dockstationer med både MHL-HMDI ut och laddning.

Gillar inte 2(?) modellerna som finns på ebay. Gillade inte stuket riktigt.

Får väl se annars får man väl fräsa ut nåt eget.

19. Degerlunden

Degerlunden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tror att det ska fungera på denna med. Det BÖR fungera eftersom det fungerar på min samsung innov8 som har microusb för laddning/filöverföring.

20. sorensen_robin

sorensen_robin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag ser inga anledningar till att det INTE skulle fungera.