SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

  1. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Nu har jag mer eller mindre slitit ut min laddare, efter att rulla ihop den, ha den i väskan och så. Varje dag.
    Den har börjat glappa och de inre kablarna är blottade uppe vid micro usb kontakten.
    Så, någon som har en billig reservladdare som inte fuckar upp Digitalizern?
    Altså det mesta i en svensk butik.
     
  2. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon som vet ett bra ställe att köpa ett 2000-batteri?
     
  3. ubernice

    ubernice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S20+
  4. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Undrar vad som hände med dockningsstationerna till android? Eller är detta något jag bara fått för mig. dockningsstationer med högtalare menar jag såklart och inte enbart för laddning då :)

    Någon som vet något om detta?
     
  5. HerrHamster

    HerrHamster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    är det nån som vet om detta case passar om man använder sig av det större batteriet på 2000mAh? eller om den bidrar till "burk" ljud när man pratar i telefon? Eller nån som har negativa/positiva erfarenheter av denna? Kommer troligtvis börja jobba igen i februari (inom industrin) så mitt gamla skydd känns inte "säkert" nog..
    CASE MATE TOUGH BLACK - GALAXY S II
     
  6. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Har oxå kikat/letat efter detta. Lite irriterande hur mycket det egentligen finns till apple-produkten men så otroligt lite till android.

    Har dock hittat två stycken, har dock inte provat någon av dem än. Går i funderingar och lite i väntan på ytterligare produkter.

    Dessa två finns hos Netonnet
     

    Bifogade filer:

    johanLW gillar detta.
  7. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Letat lite också för tänkte bestämt att Swedroid lade ut en notis om detta och jag tänkte att det kanske kunde bli bra att önska sig i julklapp (Det är så svårt att komma på vad man vill ha som äldre så man får börja tänka tidigt ;)). Nu kom jag bara på att det har inte blivit någon uppföljning av detta men tack ska du ha för att du visade att det finns lite åtminstone!
     
  8. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Det var så lite så. Tycker faktiskt att det inte har pratats så mycket om detta över huvudet taget, tyvärr...

    Men vi får hoppas att det dyker upp lite flera på markanden snart.
     
  9. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det här du helt rätt i att det inte pratas så mycket om det. Skulle vara trevligt med en dockningsstation av annat märke än enbart Philips.
     
  10. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Måste bara kolla av med er här. Har köpt en sådan här brodit-hållare till bilen till farsgubben i julklapp Nokia N8 hållare

    Men tanken med denna är att han ska fästa denna i fläkten i bilen och jag tror att jag behöver något mer tillbehör till denna. Typ en platta som jag sätter i fläkten och sedan fäster själva hållaren på.

    Någon som vet vart man kan få tag på en sådan lite snabbt?

    EDIT: Hittade dessa på samma sida Brodit-ProClips men jägarns vad dyra de var!

    Nåt tips om billigare?
     
  11. Don_M

    Don_M Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag gick till min lokala mobiltelefonhandlare för företag (en butik som säljer och instalerar tele och komradio i företagsbilar och lastbilar etc.) Där lyckades jag få tag i ett beg. clip till min V70. Tror jag gav 50kr.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    ducken gillar detta.
  12. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 339
    Mottagna gillanden:
    1 640
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Dustin säljer brodits hela sortiment.

    Gå in på brodit.se och sök fram vilken proclip du ska ha, sök sedan på artikelnumret hos dustin.
     
    ducken gillar detta.
  13. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Får gå in någonstans och kolla det tror jag. Den summan verkar rimlig tycker jag.

    Va inne på Dustin och kollade nu och de skulle ha 270 spänn för en pro-clip. Mer än vad jag betalade för hållaren. Rätt sjukt tycker jag hur en sådan liten "plastbit" kan kosta så himla mycket.

    Har kikat runt lite på mobilefun och dealextreme lite men har fortfarande inte hittat nåt där heller.
     
  14. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Rätt säker på att det inte passar med det större batteriet.

    Om det bidrar till att ljudet blir burkigt har jag ingen aning om, ingen som sagt något till mig iaf. :)

    Jag tycker det är helt klart ett grymt skal, telefonen blir skön att hålla i samt att den skyddar både skärm och lins då man lägger den på bordet. Känns som telefonen blir oförstarbar med skalet på. :)

    Skärmskyddet som följer med är rätt skönt där fingret glider finemang på, en form av hårdplast som tydligen ska sättas dit utan vatten. Nackdelen med det är att det är svårt att få dit skiten rakt samt att det blir rätt mycket luftbubblor. Dock försvinner de mesta efter en tids användning.(+ att man märker inte av de då skärmen är tänd)

    Om du köper skalet så är det enklaste om sätter du på det mjuka skalet på telefonen först och sedan det hårda skalet sist har jag för mig.

    Mitt betyg av skalet:
    [​IMG]
     
  15. HerrHamster

    HerrHamster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej, då blir det troligtvis ett inköp av skyddet den närmsta tiden :) fast lite synd om det inte skulle passa det större batteriet, då man gått och funderat på att införskaffa det med.

    Angående skärmskyddet så har jag bara haft dåliga erfarenheter av skydd som följer med cases osv, mitt senaste som jag hade på gjorde så att det såg ut som jag repat sönder skärmen på 2 dar ^^
     
  16. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Någon här som har erfarenhet av skalen till S2an som finns på Droidstuff? Känsla, passform, stötskydd och så vidare? :)
     
  17. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tyvärr ej, men kan starkt tipsa om denna! Protective Rubber Gel Silicone Back Case for i9100 Galaxy S2 - Black - Free Shipping - DealExtreme

    Skyddar skärmen (upphöjning) vilket gjort att min skärm ej pajjat trots att jag tappat den ett antal gånger facedown! ;) Kostar runt 15 kr och fungerar perfekt! Tar väl 3-10 arbetsdagar att få den från Dealextreme, men värt det! (fri frakt)... Sitter helt perfekt i handen, och passar så sjukt fint på mobilen!:P
     
  18. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  19. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  20. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER