Fråga: SGS3 vs iP5 Undrar vilka av Er kommer köpa iPhone 5 ??

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 12 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Av princip aldrig iPhone. Och varför skulle jag byta min SGS3 som jag köpte i somras, bara för att? Om jag byter måste det finnas en orsak.

Tapatalked, might contain weird text :-)

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har nu haft min SGS3 i 3 månader och är GRYMT nöjd med den! Den dagen jag köper en Apple-produkt snöar det i det varma landet som ligger ett par våningar ner... Jag har full respekt, men ändå inte, för dom som förespråkar iPhone. Vad är det egentligen som är bättre med iP än Android? Inget i min mening. Nya iP5 känns bara som en dekaltrimmad iP4S.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

alla har ju olika preferenser såklart. jag är nöjd med android men hade ett kort besök med WP för en 6 månader sedan och förutom att dom då låg i mitt tycke lite efter med appar så är WP ett helt sinnessjukt mycket skönare system än android. Det beror väl på vad man är ute efter, alla systemen är ju bra och bra på olika saker oxå såklart. Ip5 var helt klart fin men ios är inte för mig.

Jag har en 4s genom jobbet men jag lyckas aldrig riktigt komma överens med den och tycker att det känns mest handikappat att använda om man jämför ios, wp och android, wp är tveklöst bäst imo men har mer att bevisa innan man kan byta.

Stor sak för mig att erkänna som varit linux-användare i lite drygt 13-14 år ;)

4. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Varför byta en Ferrari mot en Fiat som dessutom är låst på 2:ans växel???

Last edited: 13 sept 2012
    ftangstrom, x10_minipro, vulfgar och 1 annan gillar detta.
  5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tasker ;)

Hade Iphone 5 fått stöd för 4G i Sverige och bra batteritid hade jag övervägt ett byte men S3 och Lumia 920 lär fortfarande vara bättre!

6. Droid76

Droid76 Guest

Ajfån? Nej, tack! Blir en Lumina 920 om jag vill testa ett intressant alternativ.

Verkar som att det mesta av Apples budget är avsatt till stämningar om man kollar på resultatet av den lanserade glasbiten.

7. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

iPhone? Nix, nej tack, det är inte aktuellt. En Lumia920 däremot... den skulle jag gärna skaffa för att leka lite och se vad den går för. Men byta bort min SGS3? Bara till en SGS4 :-)

8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Se mitt inlägg ovanför ditt :)

9. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Min brorsa är otroligt oteknisk, och kan bara surfa, använda appen livescore, ringa och smsa.
    När han argumenterar så är han starkt fäst vid att iphonen har bättre "beröringskänslighet"
    och flyt.
    Hur svarar man på något sånt?

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om han inte gör något mer och gillar sin iPhone så kan han nog ha en sån. Det är ju inget måste att man inte ska ha en iPhone.

Men jag tycker att flytet är lika bra på Galaxy S3 som på iP4s

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

11. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Om man kört iphone sen tidigare och är nöjd är väl Ip5 ett naturligt val. Däremot har jag riktigt svårt att se vad man finner tilltalande med just Ip5 om du idag kör en annan plattform.

tapatalk...

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

man behöver inte svara det är sant touchen är mer känslig det märkte jag direkt när jag fick min jobbiphone,. dock fattar jag inte tbordet som alla lovprisat, det funkar inte alls bra för mig.

13. matti72

matti72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

14. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 527
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag kanske överreagearde men det var främst det här i din text jag tänkte på som faktiskt var ganska trollaktigt
    Har annars varit nöjd med min SGS3.. blir väl att skaffa en storebror till den. Och en IP5 duger mer än väl

Om jag ska vara lite konstruktiv då. S3 har ju fått till det man längtat efter som man har varit avundsjuk på iphone, FLYT i allmänhet i gränssnittet och surfning med mera. Så nu ser jag verkligen inte varför man skulle byta från S3 till iphone5. Det har för mig varit den stora nackdelen med Android jämfört med iphone.

Och JA, även på detta forumet finns det troll :)

15. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Det som luktar lite troll är att du menar att du tänker ha en SGS för 5k bara som hemtelefon - eller så har du andra ekonomiska förutsättningar än de flesta här och då är dina funderingar lite irrelevanta bara...

Stänger verkligen WiFi av sig av sig själv på iPhone? När menar du att den gör det? När den tappar kontakten med nätet så försöker den inte koppla upp sig igen utan stänger av sig då, eller? Kul om man går ut i trädgården eller ner i källaren, liksom. Och hur vet den att du vill att den skall slå på den? Läser Siri dina tankar eller har Apple byggt nåt helt revolutionerande sorts WiFi-funktion som kan scanna om du är i närheten av ett nätverk du vill koppla upp dig mot - utan att slå på sig?

Faktum är faktiskt att du kan uppnå en stor portion av det här med din SGS3 och Android bara genom att installera en app - Kika här så får du se.

Om det känns för komplicerat med Tasker för allt det där så borde du ha samma nytta av automatisk av och på för WiFi som s60761 ovan och kika på samma länk.

Beträffande prestanda och flyt så det snarare så att du kan få bättre flyt genom att byta launcher. Jag kör Nova Launcher Prime som i mitt tycke flyter på bättre än Samsungs TouchWiz - och dessutom har du massor av extrafinesser. Prova att installera den (gratisversionen heter Nova Launcher) och om du inte tycker det känns bättre så avinstallera och så är du tillbaka med TouchWiz med alla dina hemskärmar och allt!

Nu vet jag inte vad du tror rootning innebär om du är rädd för sämre prestanda med en rootad enhet, men vad man gör när man rootar är att man skaffar sig möjligheten att låta appar ändra saker som annars är låsta - Det har inget med prestanda att göra.

Det finns en klistrad tråd om hur du rootar din SIII och är inte ett dugg svårt. När din lur sedan är rootad kan du installera appar som t.ex. AdFree Android som när du kör den spärrar reklambanners i appar och på webben på samma sätt som AdBlock på PC:n. När du kör AdFree så vill den ha root-behörighet och då får du upp en dialogruta där du får frågan om AdFree får det. Svarar du ja så kan AdFree komma åt annars låsta systemfiler och redigera dem så att reklam inte laddas ned. Samma sak med andra program som kräver root. När du startar dem frågar de om de får behörighet och så är det upp till dig att svara ja eller nej.

16. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Kommer hämta ut en ip5 sekunden dom får in dom, dock så kommer jag inte överge min kära s3. Men nya iPhonen ser både bra ut och fin hårdvara så man måste ju prova..:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

17. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

18. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 527
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Imponerande lista pensionerade telefoner, önskar jag också kunde prova igenom massor med telefoner! :D

19. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Som sagt du är förlåten... :innocent:
    Jag är en person som har överseende med allt. Trots allt så är det svårt att bilda sig en uppfattning om folk då man går på ens text.

20. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Givetvis så handlar allt om ens ekonomi. Galaxyn kostade hos Elgig i maj 5995, så den var inte direkt billig må jag säga. Jag har inte behov av att släpa på 2 privata telefoner i höst och det bästa lösningen vore att göra sig av med den fasta telefonen hemma. Dessutom så känns det trist att sälja SGS3 för 3000-3500kr...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.