Fråga: SGS3 vs iP5 Undrar vilka av Er kommer köpa iPhone 5 ??

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av robinofstockholm, 12 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
  2. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Hade den kostat 3000kr så hade jag köpt en bara för att leka med den och att den är liten. Annars så räcker det med en S3 för min del i väntan på något bättre.
     
  3. HazZzpektrum

    HazZzpektrum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    5an är en snyggare, mycket mer välkonstruerad skapelse än koreanska plast-S3 och lär fullständigt käka upp S3 i skärmkvalitet, då den nu har samma färgåtergivning som iPad 3. Svärtan är ju klart bättre på S3 men färger väger tyngre.

    Men i övrigt har 5an ingenting att komma med över S3, utom möjligen kameran. Kan inte säga säkert då jag inte jämfört 4S kameran med S3s.

    Föredrar Android överlag framför IOS, en roligare användarupplevelse som är mycket lättare att använda (ironiskt nog).
     
  4. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Apple stämde precis viktväktarna, smalare och lättare är apples uppfinningar.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    milky81 och Davil gillar detta.
  5. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hahaha!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Något som många glömmer då en kund väljer mellan Apple och övriga tillverkare är vilket ekosystem som man har investerat i tidigare. Föreställ er själva en nörd som köpt tusentals låtar, filmer och appar via itunes. Han kanske har lagt ner 50.000kr eller mer. Om någon har sett Lyxfällan här? De va en snubbe för ett par avsnitt sedan som hade lagt över 100 papp på allt i appar på Itunes.

    Spelar de någon roll för dessa typer av användare om det finns en bättre mobil rent tekniskt? Antagligen inte. För då tappar dom hela sin investering.

    Nu är det nog väldigt få som har lagt så här stora summor på itunes. Fan jag har själv nog bara lagt en tusing eller två till Google om man ser till alla appar och sånt man har provat genom åren med dem. Vet inte vad den genomsnittliga Applenörden har lagt men detta kan ju vara lite av orsaken till att dom har skygglapparna på också.

    Fast majoriteten som hoppar på Apple gör det nog bara för dom är ignoranta och vet inte bättre. De vill nog bara få en socialacceptans. De vet att ingen kommer "se ner" på dem om de plockar fram en iphone, då för dessa idioter är det nog förknippat med en risk att köpa något annat. *rys*

    Tänk att leva ett sånt plastigt och kärlekslöst liv. En fucking mobil styr vad folk ska tycka om en. Vissa individer på Youtube och bloggar jag råkat ut för då man slösurfat har verkligen kallat folk rakt ut idioter och fattiga om de har haft något annat än en iphone...
     
    KingLouie gillar detta.
  7. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vilken app och gärna hur du till väga för att fixa wifi och pin när du kommer till jobbet? Och tvärt om (job. till hem). Idag gör jag precis samma fast manuellt, hade gärna sett en widget som fixar detta men hittar inte någon som kan fixa pin eller ansiktsupplåsning tyvärr. Och Tasker verkar ta veckor att lära sig. Och jag vet knappt hur man skulle börja med sådant...

    Jag gillar widget knappar...


    Skickat via min Butler Mr Taptalk
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    "Tänk att leva ett sånt plastigt och kärlekslöst liv. En fucking mobil styr vad folk ska tycka om en. Vissa individer på Youtube och bloggar jag råkat ut för då man slösurfat har verkligen kallat folk rakt ut idioter och fattiga om de har haft något annat än en iphone..."

    jag håller med om det du skrivit men här beskrev du oxå en stor del av alla androidtomtar som resonenar att ägare av apples produkter är okunniga idioter etc etc, vilket självklart inte är sant. fanboys oavsett läger är bara jävligt störande överlag.
     
  9. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Frågan är redan besvarad tidigare i tråden. Appen heter Tasker. Om du vill kunna stänga av och på säkerheten på mobilen (pinkodskrav/patternkrav) så måste du även installera Secure Settings och din mobil måste dessutom vara Rootad och du måste ha Busybox installerad. Orsaken till att du måste roota är för att stänga av en säkerhetsnivå i telefonen är inte något som en app ska normalt sett tillåtas göra. Därför krävs root.
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    True, helt fucking sant. Är även själv skyldig till detta från o till. Är svårt att hålla käften ibland när man blir upphetsad över något coolt.. har svårt att hålla igen de blir lätt att man släpper ur sig någon kommentar till "iphonenissarna" då på jobbet :innocent:
     
  11. hasek

    hasek Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    780
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    jag håller med dig iphone 4s är ju likadan som iphone 5 ser likadan ut förutom att den kanske är lite bättre:P
     
  12. PatrickOne

    PatrickOne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    @Ariozo Helt klart är 920 en av de mest intressanta mobilerna, i synnerhet med den kameran. 4.5" är för de flesta den optimala kompromissen mellan portabiltet och ganska stor skärm, men varför så mycket extra runt skärmen, den är nästan lika bred som S3 när den kunde varit smal som s2 och sen är den tyngre än note 2, men optisk stabiltet väger tydligen en del - än så länge ;-)
    Hur ser det ut med wp8 kommer det gå och fixa dual-boot med Android? (htc wm6.5 kan ju dual-boota med android) Dual-boot på S3 hade varit grymt, nån som vet om det är på gång med någon custom boot-loader!
     
  13. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Bryr mig inte, men folk med s3 som klankar ned på skillnaden mellan 4s och 5 bör kanske fundera kring skillnaden mellan s3 och s2?
    Dessutom, skall det jämföras så bör 5 jämföras med 4.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  14. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rootad är jag redan och Secure Settings kan jag nog plocka in och lära mig. Däremot så verkar Busybox och Tasker vara luriga att lära sig.
    "BusyBox is a software application that provides many standard Unix tools!" Jag varken kan eller hinner lära mig Unix kommandon. Så mycket tid har jag inte :(

    Du är inte sugen på att slänga ihop en guide? Eller vet vart det finns en? Jag är inte helt borttrollad på datorer men Unix och programering är inte min grej...

    Det jag vill göra är att när jag lämnar hemmet så slår wifi av sig (kanske location m.h.a. mast eller GPS). Sedan när jag kommer till jobbet (kontakt med ett nätverk (kanske svårt om wifi då är av...) t.ex) så ska automagiskt facerecognition/pin eller pattern) aktiveras, och när jag lämnar jobbet så ska det slås av. Vill också ha den på ljudlöst på jobbet, men inte annars. Utom då jag manuellt ändrar saker och ting för sakens skull...

    Edit: Har man tur och kan följa informationen på denna länken http://tasker.wikidot.com/disable-keyguard-when-at-home så kanske man slipper Security Settingsoch kanske till och med BusyBox . Men du kanske redan vet att detta inte fungerar på SG3?
     
    Last edited: 14 sept 2012
  15. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Sen har juh ip5 grovt mkt bättre gpu oxå,. Cpun är oxå bättre med sin cortex-a15
     
    Last edited: 14 sept 2012
  16. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Givet köp!
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    absolut ;)
    jag har lärt mig bara svälja jag behöver ingen annans godkännande men jag har liter jobbarpolare som ändå hunnit med att fylla 40 som beter sig som barn med sin jävla telefon. Det är just det som är grejen, det är en TELEFON vi pratar om.. det är lika handikappat att yla om som när man bråkar om att linux är bättre än windows... för mig är det så men för dom flesta är windows smidigare än linux det beror ju på vad man gör med datorn lixom ;)

    Idag tex jobbar jag hemifrån och då kör jag windows för det är helt enkelt smidigare då jag måste köra en del program just i windows ;)
     
  18. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Det funkar inte på SGS3.

    Skriver en lättare guide här.
    1. Installera Tasker.
    2. Installera Busybox, du behöver inte lära dig Busybox de räcker att den är installerad. Det är SecureSetting som kräver Busybox. När du installerar busybox väntar du en liten stund efter appen har startat och sedan klickar du "smart install" så fixar den resten.
    3. Installera Secure Settings
    4. Öppna nu tasker: Klicka på + i mitten där nere på Profiles tabben.
    Namnge din nya "Hemma" och klicka på OK
    Vad för kriterier ska vi ha? Jo vi ska ha Location så klart.
    Klicka på Location ->
    Kryssa för NET (grönt) ->
    Kryssa bort så inte GPS lyser grönt nere till vänster ->
    Klicka på knappen nere till höger som är "hitta mig knappen". Du ser nu på kartan att den har localiserat din position. Välj nu att du ska bara ha en träffsäkerhet på 400meter exempelvis.
    Klicka på OK ->

    Nu ska vi tala om för tasker vad den skall göra när du är hemma.
    Klicka på OK och strunta i namnge nästa ruta, eller skriv vad du vill som namn. ->
    Klicka på + och välj Net -> Wifi -> ON -> Och sedan OK
    Nu har vi vår första action att Wifi skall alltid vara på när 3G masten hemma vid huset har lokaliserat oss till den adress vi angav tidigare. Nu ska vi skapa en Exit Task som talar om hur telefonen ska bete sig när detta INTE är sant, alltså vad telefonen ska göra när vi har lämnat hemmet.

    På Tasker ser du två boxar som vi precis skala. En box till vänster som visar location kravet och en box till höger som visar Wifi ON och här ser vi också en grönpil. Långklicka nu på Wifi ON ->
    Klicka på Exit Task ->
    Namnge den om du vill -> Klicka på OK
    Klicka på + -> Net -> Wifi -> OFF -> OK

    Done! Du kan själv lägga till fler önskemål som du har. Exempelvis lägre volym när du är hemma, annan ringsignal när du är hemma osv..

    (Ovan rader är skrivna rakt ur mitt minne så kanske är någon liten sak inte helt korrekt men du bör hitta om du kollar där)

    Lycka till! ;)
     
    Rickis71 och Heffaklump gillar detta.
  19. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Glömde Secure settings också lol

    Gör telefonen osäker
    1. Där vi tidigare skapade Wifi ON, klicka där och välj + ->
    2. Klicka nu på Plugins -> Secure Setting -> Edit configuration -> Keypattern -> Disabled
    3. Ok ->

    Säkra telefonen
    1. Klicka nu på vår Exit task som vi skapade förut och välj + ->
    2. Klicka nu på Plugins -> Secure Setting -> Edit configuration -> Keypattern -> Enabled
    3. Ok ->

    Återigen jag minns inte exakt. Jag har inte telefonen hos mig just nu. Men du hittar om du kollar lite :)
     
    Last edited: 14 sept 2012
    Heffaklump gillar detta.
  20. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har börjat kolla runt lite för att få grunderna. Tack så mycket för att du tar dig tid att svara, med lite tur kan jag kanske få till något bra. Har precis testat att lägga in en som ska stänga av wifi när jag går hemifrån. Och tvärt om. Får se om den plockar upp det jag gjort... Lite osäker på om jag får till allt men med din info och lite guider etc. kanske jag lyckas :-)

    Skickat via min Butler Mr Taptalk
     
    Last edited: 14 sept 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.