Precis varför jag slutade använda det Synd, eftersom det är riktigt bra teknik! Sen borde de ha nån som jobbar med just det svenska tangentbordet. Varje gång jag skrev "på" så fick jag "Pia" som förslag... Vilket är otroligt frustrerande (iom att man använder ordet "på" extremt ofta, relativt sett).
SlideIT verkar inte ha samma problem med korta ord. Just ordet PÅ är jättelätt att skriva eftersom det finns åäö på tangentbordet Det jag stör mig på med SlideIT är att den efter en stund glömmer orden och genvägarna jag har sparat. Sen är ord som börjar på M svåra att skriva, dom verkar ha förskjutit den bokstaven lite vilket gör att jag måste missa tangenten för att det ska funka. Jag har mailat dom om problemen och fått nått kort standardsvar så vi får se om dom löser problemen. Maila dom om ni också har problem [email protected]
Jag tycker "PÅ"är lite svårt att skriva även med SlideIT, man får börja på o och inte dra för fort, sen upplever jag samma sak med att skriva ord som börjar på M som du gör. Sen saknar jag funktion för att göra smileys
Nu när vi ändå pratar om smileys, så passar jag på med en snabb off-topic fråga.. Kan man på något sätt redigera de "förbestämda" smileysarna? Skulle vilja ha bort bindestrecket i de flesta och lägga till någon egen! Tack på förhand,
Förbannat, efter att ha uppdaterat till 2.0016 nånting nånting kan jag inte längre hitta shapewriter. Jag antar att det inte går att få kopplingen mot market (för framtida uppdateringar) om man lägger in apk-filen, eller? Har testat SlideIT istället men är rena skräpet i jämförelse om ni frågar mig...
Har jag missat nåt, vill ha åäö, har laddat hem det svenska paketet men den verkar bara hitta sjælva ordboken nær den rættar orden. Hur stæller jag in sjælva tangentbordet blir på svenska? Har varit på input method och valt rætt och på settings står svenska som installd. Edit. Finns det tangentbord med åäö eller ær det bara en ordbok?
När jag testade shapewriter så var jag tvungen att trycka på applikations ikonen för svenska tangentbordet då lades tangentbordet till i shapewriter. Samt att du är tvungen att gå in i settings efteråt och välja det från listan att det ska användas. Har för mig att det bara gick att ha 2 olika tangentbord i shapewriter.
Precis, jag förstår vad du menar, och jag menar att det är precis så jag har gjort. Installerade först den "stora" själva keyboardet, sen installerade jag svenska paketet och öppnade den och då installerades något ytterligare. Sen gick jag in i setting och valde svenska och tog bort engelska. Öppnar ett mail och väljer shapewriter under input method. Har också testat att köra engelska och svenska parallellt men det enda jag märker då är att till vänster om bokstaven Z så är det en symbol på ett klot och när jag tycker på denna så dyker texten "english" och "svenska" upp och jag märker då att den kör olika ordförråd men själva keyboardet är fortfarande samma dvs utan åäö Har testat att ta på och av "show ideal shape" inne på settings men inget hjälper. Så himla störigt då jag slideit, som har åäö, ser väldigt fult ut på n1 (lågupplöst). åååh..
Det stämmer för ÅÄÖ får du använda dig av A eller O istället. Har du det inställt på svenska så "känner" den av om ordet borde ha ÅÄÖ istället för A eller O. Testade bara shapewriter lite kort så minns inte exakt hur bra den var på det men det fungerade i alla fall. Men några ÅÄÖ knappar kommer du tyvärr inte att få. Lite därför jag gick tillbaka till scandinavian. Gillar iden med shapewriter men känner att jag måste bli mer vän med pekskärmen och vanligt tgb innan jag ger mig på shapewriter.
Aha, trodde det var fysiska knappar för det. Nej då är det inte aktuellt, känns konstigt att behöva röra sig mot fel knappar för att få dessa bokstäverna, får väl köra med slideit tills vidare.
Kan nån hjälpa mig ? Funkar inte Shape Writer på legend instalerar det men kan inte använda det... När jag försöker installera svenska språket så säger telefonen att jag inte har installerat original programmet vilket jag har.
Det verkar som att svenska måste installeras 2 gånger, först via market och sen via shapewriterinställningarna. Jag klickade på svenska i inställningarna och fick också frågan om jag vill installera det. Jag godkände det och sen installerades nått och jag fick svenska.
Hur får man igång det i huvudtaget ? Bordet det inte finnas att välja när man skriver ex ett mail och trycker på kugghjulet och välj tangentbord? För jag har det inte där.
Först måste du gå till inställningarna och kryssa för shapewriter. Sen när du ska skriva nått så gör du ett långtryck i textfältet och får då upp en meny, klicka på Välj inmatningmetod och då kan du välja shapewriter. När du valt så är det bara att klicka i textfältet igen och då ska nya tangentbordet komma upp. Det kan dock ta en liten stund innan tangentbordet poppar upp första gången så bli inte stressad om inget tangentbord kommer direkt