Köpte en Galaxy Nexus häromdagen, men har mer eller mindre bestämt mig för att gå tillbaka med den och byta ut den mot en SGS2. Visst, den stora skärmen med 720p-upplösning på GN är trevlig på vissa sätt, men jag stör mig för mycket på alla mönster och dylikt som uppstår pga pentile matrix för att kunna njuta av den, så jag tror att jag hade trivts bättre med skärmen på SGS2 (har den några vanligt förekommande problem man bör känna till?). Tyckte aldrig att 480x800 var för låg upplösning på min ZTE Blade (som visserligen hade mindre skärm, men ändå), så jag klarar mig nog med det igen. Och ärligt talat är nog skärmen på GN (eller kanske snarare telefonen i sig) snäppet för stor för min smak.
Sedan är det ju ett faktum att SGS2 har bättre hårdvara än GN på de flesta sätt, men ändå är 500-1000 kr billigare (beroende på var man köper den). Okej, GN har NFC, men det verkar väl som att det kommer dröja något år till innan det blir användbart på riktigt (förutom från telefon till telefon - och för det finns ju andra alternativ). Ice Cream Sandwich (och tidiga uppdateringar) är dock supertrevligt, men det kommer ju relativt snart till SGS2 också (och så lär det väl komma trevliga custom ROMs, som CM9, om man inte vill dras med Samsungs extra bling-bling).
Sedan har jag lite andra problem med min Nexus också, som får mig att känna att det helt enkelt är en lite sämre sammansatt telefon (hårdvarumässigt) än SGS2.
Last edited: 9 februari 2012