Det här med LTE 4G är så missvisande att det är inte sant.. operatörerna lovar guld och gröna skogar.... men man kommer aldrig ens upp i dessa svindlande hastigheter.
Jag var i Telias egna flaggskeppsbutik och fick veta typ. att de håller med om att det råder en sån "hybris" med 4G.. men problemet är att det funkar fruktansvärt dåligt.. Har man tur så kan få upp till 20Mbit.. och då pratar vi om Stockholm. Han sa att det kommer ta en bra tid innan sånt kommer fungera.
Jag bytte som sagt till
Telenor och de har inte ens börjat sälja 4G.. och enligt kundrådgivaren som var insatt i detta.. så kommer även där ta tid.. och hastigheten kommer inledningsvis vara väldigt låg i det verkliga livet än vad det står på papperet.
Så slutsatsen för min del så spelar det ingen roll, med det här med 4G än så länge när det fungerar fruktansvärt dåligt. Och om det fungerar öht. så fungerar det i privilegierade zoner i staden och def. långt ifrån i hela landet.
Men oavsett version, den med LTE eller inte så är Note II är suverän produkt.
Men visst så är 4G ett säljargument...

Priset på lurarna är ju minimal så man har liksom inget att förlora. 4G abonnemangen är inte direkt billiga i längden, men som vanligt så handlar det vad man vill göra med sin telefon.. och binda upp sig med en prislista som ska gälla i 18/24 månader är min skräckscenario. Jag köper alltid saker kontant och sen tecknar jag ett tillsvidare abonnemang där jag styr priserna och vilken operatör som är vettig. Då slipper jag bli lurad och fast i ett abonnemang som verkar vara billigt i fantasin tills fakturorna dimper ner kontinuerligt i 18/24 månader.
Click to expand...