Har nu läst lite och vad jag förstått är att din sim kort som du köpt i EU ska fungera överallt ovaset vart du än befinner dig, så vad jag fattat är att region låset har endast med om du exempelvis köpt telefonen i EU men sedan köpt SIM kort i asien och försöker sätta in den i din note 9 från EU då går det nog inte. Men har du ett svenskt sim kort så ska det fungera ovaset var du än befinner dig. Så vad huvud inläggaren säger och vad jag förstått den personen försöker säga är att hans SIM kort från sitt eget land där han köpt telefonen från har börjat säga "SIM card not supported" verkar vara något fel men rätta mig om jag förstått detta fel?
Uppdatering: Fick svar från Samsung själva om detta, Dom säger att region låset är för att hindra att folk köper en telefon i europa och sedan försöker aktivera i asien. Så vi som bor i Europa kan få denna lås att försvinna med att ringa minst ett 5 minuters samtal med ett simkort inom europa. Sedan ska region låset vara borta.
Misstänker detta kan ha något med att hindra versionerna i EU, Norden osv inte ska kunna säljas i asien, usa mm. Vilket är därför dom har region lås på telefonerna när man köpt den och inte ännu använt en SIM kort inom Europa.
Last edited: Jan 28, 2019