Sista Gratis dagen för Wavesecure

Diskussion i 'Applikationer' startad av myspeter, 31 mar 2010.

1. DramaticBaby

DramaticBaby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste man verkligen registrera ett konto också? Räcker väl bara med att ladda ned fullversionen av WaveSecure här?

Står ju "Download WaveSecure for Google Android before 31 March to enjoy free subscription"

Dvs inte registrera, bara ladda ned det och regga när vi får vår kära Desire. :cool:

EDIT: Om du väljer en mobil med annat OS får du ju fylla i "Billing Information" innan download, dvs innan du har möjlighet att registrera dig. Men om man har otur så ploppar det väl upp en betalningssida när man ska registrera sig... Den som lever får se.

Last edited: 31 mar 2010
  2. Cellzor

Cellzor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

du måste ju fortfarande regga ditt simkortsnummer.. så inte säkert det fungerar men alltid bra för att testa :)

3. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testar båda versionerna för säkerhets skull.. funkar det med länken jag hittade så kör jag på det..

4. DramaticBaby

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Meddela gärna om det funkade via länken du hittade, isf kör jag på den också för säkerhets skull o_O

Förresten, är det lagligt att emulera en android och ladda ned grejer via Android Market? Desire blir nämligen min första smartphone och har ganska lite kunskap på området :D

5. JockeLi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lagligt??? Jag försöker ju bara emulera Market.. försöker inte pirat kopiera något alls. Så jag ger blanka kronan i om det är lagligt eller inte (låg moral).

6. DramaticBaby

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lagligt var kanske fel ord att använda... menade mer om det bryter mot nåt licensavtal ;)

7. JockeLi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det här funkar så borde det ge mig möjligheten att kunna köpa appar via market. Om just min lösning är laglig eller inte spelar för min del ingen roll.. Ändamålen helger medlen :D Riktigt bra skulle det vara iaf.

8. DramaticBaby

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja skulle vara riktigt trevligt om det är möjligt utan att roota sin telefon, för det är någonting jag inte kommer att göra innan garantin är slut.

9. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Enligt vad som verkar vara gällande standard på detta forum så bör du väl ha bytt lur ett par tre gånger - minst - innan garantin går ut på den första... :)

10. JockeLi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ska din garanti inte gälla bara för att du rootat telefonen, måste tillverkaren som nekar dig detta kunna bevisa hur rootningen av telefonen gjorde så - det som nu gått sönder - gick sönder pga. rootningen. Allt enligt svensk lagstiftning. En grej som är bra att veta :)

12. DramaticBaby

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, bra att veta :)

Håller på och testar via länken du postade JockeLi, vet inte riktigt vad jag gör men det går nog säkert bra xD

13. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag anger mitt nummer i emulatorn för att få ett verifikationsnummer men inget händer, får inget sms till min telefon. Hur ska man göra? Jag skrev +46 och tog bort den första nollan, det är väll rätt?

14. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Japp, det är rätt.
    Jag såg bara ett sms blinka fram, sen var det spårlöst borta i min mobil. WaveSecure som tar hand om det när det kommer kanske. Eller något annat skumt.

Har iaf installerat det nu med uninstall skydd. Så nu är telefonen lite säker om nån klåpare får för sig att det är sin iaf.

15. JockeLi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Mattias03
    tyvärr ingen aning. Jag har inte ens fått hem SDK ännu. Trevligt att det funkar iaf.

16. Mattias03

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo men jag kör ju via emulatorn, kanske blir annorlunda där. För jag får inget sms :( Lite trist för det hade man velat ha!

edit:
    Jo jag hade redan SDK och AVD ifrån eclipse för jag har testat programmera lite apps :P har programmerat rätt mkt Java / C# (.net) men förstår inte riktigt android programming.

Verkar dock inte som att det funkar att verifiera mobilnumret då inget händer med min nalle :(

// lite off topic men om någon hade velat vara min mentor så är jag glad för all hjälp med android-programming! :)

17. JockeLi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Mattias
    Hur gör du via emulatorn då? Mountar du bara apkn eller?

Jag har ingen erfarenhet av programering i språken som android kör. Däremot grunderna i asm. Utbildad it tekniker på unix/win/linux så jag tror du har större chans att lyckas än jag har :P

18. Mattias03

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag laddade ner apk:n från deras hemsida via emulatorn (alltså den virtuella mobilen) och startade upp den, jag valde innan att jag hade en HTC Desire så APK:n är iochförsig till för en HTC Desire men det borde väll inte spela nån roll.

19. DramaticBaby

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får inte ens emulatorn att fungera... Jag har inga kunskaper i programmering så är ännu mindre chans att jag lyckas :P

20. Mattias03

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

du behöver inga programmeringskunskaper för att få emulatorn att fungera :P