Ja du jag märkte själv att Tele2-säljarna hade noll koll nu när jag DOA min förra veckan. Först påstod killen att jag inte kunde DOA pga ett sådant futtigt fel eftersom mobilen fungerade fint i övrigt, men fem sekunder senare erkände han att han inte var säker på hur reglerna var. Han fick ringa Tele2 i Sthlm (huvudkontoret antar jag) och fråga hur han skulle göra. Ändå har den killen jobbat där ett bra tag, honom kände jag nämligen igen från när jag skaffade HOX för snart två år sedan.
Dock så var det väl inte känt då i april att volymknappen var lös från början. Kan ju ha varit därför ni fick det svaret?
Har en kompis som har jobbat som säljare i en sådan där butik och han säger att det vanligaste de gör är att hjälpa okunniga människor med alla abonnemang (tv, bredband, telefoni), plus alla som tecknar nya avtal för att få mobiler. Garantiärenden och DOA hör tydligen till ovanligheterna 
Är för övrigt ett stressigt jobb som han hatade varje sekund av.
Nu har jag iaf fått min nya guldiga M8
Hämtade ut den igår. Tyvärr kort lycka: nya M8ans volymknapp är precis lika lös som på den gamla, och detta utan att jag ens vidrört den nya. Riktigt jävla trist och surt men vette fan om jag pallar DOA igen.
Last edited: Jul 15, 2014