Så jäkla surt att apple blivit så dyra jämfört med andra premium mobiler. Men attans vad utanför jag kände mig när jag nyligen köpte en oneplus 6t, alltså utanför ekosystemet iOS. Hela familjen har det. Kändes faktiskt riktigt tråkigt. Inte att android var dåligt, tvärtom var det ganska trevligt och vilka möjligheter som plötsligt inföll sig.
Spenderade hela första kvällen med op:n för att försöka hitta likvärdiga funktioner som iOS har, såsom imessage/facetime, hitta vänner etc. Men ärligt talat blir det inte lika bra.
Hade inte min närmsta krets inte haft iphone hade jag utan att blinka släckt mitt apple id, men ska nog ta en funderare till. Kommer inte köpa en xs då min x fungerar riktigt bra. Men köpsugen som man är så måste man ju köpa en ny mobil
Lämnade tillbaka op:n men kommer förmodligen köpa en android igen, kanske måste ge det några försök. Har sett ryktesbilder på kommande s10, jösses vilket hantverk. Den känns ju riktigt spännande. Tyvärr måste man vänta till våren för att få den.
Click to expand...