Fråga: Ska jag ha en Ultra Z?

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av timoat, 30 jul 2014.

  1. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Min 6 månader gamla Note 3 blev stulen för ett par månader sen, och nu har den jag använde också konkat, skärmen är på sista dagarna. Jag funderade på att köpa mig en Note 3 Neo, de kostar 3500 nu, men i ett ögonblicks inspiration kom jag ihåg att man kan använda penna på Ultra Z också, och kollade priset, och den kostar alltså 3000 SEK nu. Holy smokes vad billigt! Nu har jag läst en massa recensioner, jag vet att kameran suger, att man bör pilla bort plastfilmen och turlte waxa den, å andra sidan har den stor HD skärm, samma processor som Note 3 vanlig, (men mindre ram). Man kan även få tag på en Note 3 lagervara för 4000. Men det är ju 1/4 mer ca. Det känns trist att behöva betala för en ny mobil, så ju mer jag kan spara detso bättre. Jag kommer använda den för att kolla bilder, använda som portfoliovisare och läsplatta. Inte surfa eller spela spel. Jag kör BT hörlurar mycket.

    Tänkte höra om det var någon här som använt båda?

    Ska jag slå till på en Ultra?
     
  2. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Wow, hittade precis den för 2000 spänn, det är bara att slå till!
     
  3. robert3

    robert3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var hittade du den för 2000:-? Är också sugen på en Ultra... :)
     
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Anser mig ha bytt upp mig när jag sålde min Note 3 till fördel för Ultran. Bättre mjukvara, snyggare design, sjukt härligt med stor skärm och klart rappare, trots mindre RAM, beror nog på Sonys mer avskalade OS. Kameran suger men duger till bilder för facebook.
    Sen är 3000 spänn rena rånet för den hårdvara du får!
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Även jag har känslan att jag bytt upp mig från Note 3. Den luren var även den kanon, men jag är helsåld på Ultran!

    CDON sålde den för ca 4-6mån sedan för 2890kr sedan fick jag än mer kampanj osv så 2590kr hamnade jag på tillslut. Givet köp! :D
     
  6. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Helvete, fick den precis för 1790 kr på Netonnet, returvara! köpte ävrn tilläggsfförsäkring ifall den åker i golvet och skärmen spricker. Nöjd som fan är man! Laddar nu.
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    1790 spänn, returvara eller inte, är helt sjukt prisvärt!