Ska jag köpa denna? Pris?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 3 maj 2011.

1. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Som folk ovan redan svarat så bör du återställa telefonen direkt när du får den.

Ladda först upp den till 100%

Starta telefonen och koppla upp dig mot ett trådlöst nätverk (wifi)

Inställningar -> Om telefonen -> Programvaru uppdateringar -> Sök

Du kommer hitta en uppdatering, installera den, luren startar om osv.

Inställningar -> Om telefonen -> Programvaru uppdateringar -> Sök

Gör om proceduren tills du får "finns inga uppdateringar"

Återställ nu telefonen -> Settings - Privacy - Factory Data Reset

För bästa möjliga resultat :) stirra dig heller inte blind på batteritiden, den blir bättre efter ett par urladdningar!

2. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack! Vet du ungefär hur stora uppdateringarna är? Har en väldigt seg och ostabil uppkoppling som ofta stänger av sig mitt i nedladdningar.

Har hänt flera gånger att jag sitter och laddar ner en "stor" fil på 300MB+ som tar några timmar och tänker "Jaaa! 99%, nu är det nära". Så förlorar jag anslutningen och får börja om.

3. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej.. Nu har jag köpt mobilen, den är dock fortfarande i kartongen, inget öppet köp vid bruten förpackning.
    Så, jag gillade den riktigt mycket när jag pillade på den i butiken, men jag är inte riktigt helt säker på om jag ska packa upp den och köra igång?
    Jag har alltid en sån väldig beslutsångest. Självklart vill jag mer än gärna öppna den men jag tänker på fel och grejer ni verkar ha, och det går det inte att lämna tillbaka när förpackningen är öppnad...

Last edited: 4 maj 2011
  4. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

KÖR!

5. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    tänk på att vi är en hel del som inte har haft problemen så kör på. :D

6. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Precis vad jag behövde för att ändra mig :P Nu kör jag! :)

Nu laddar telefonen, undrar vad jag kan hitta på medan jag väntar! :)

7. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har den brunnit upp ännu?

8. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja.. Jag skulle precis dricka min dagliga dos bensin som jag råkade tappa ut över telefonen då föll ett värmeljus ner och det är inte mycket kvar av den nu. Ska se om den funkar ändå!

9. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma hände med min faktiskt, doppade den i ett vattenglas efteråt och allting var fit for fight igen. Helt awsome telefon, defy släng dig i väggen

10. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har laddat ner och installerat första uppdateringen på ca 8MB, nu när jag gör en sökning står det bara "kommunikation pågår" se händer inget mer.
    Finns det då inga fler uppdateringar tro? Borde det inte stå att den inte hittar några i så fall?

Än så länge är den underbar!

Vilken android version ligger ni på? 2.2.2? Kernel? För mig är det 2.6.32.9.

Okej nu startade jag om den igen och testade att söka igen, nu står det "Kontrollering av uppdatering kommer att ske en gång per dygn"

11. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag ligger på android version 2.2.2 (nyaste som finns tillgänglig för oss) och kernel 2.6.32.9 dvs samma som dig.

Om inte annat så tycker JAG det är onödigt att kolla efter uppdateringar en gång per dag. Om du nu har tänkt att hålla koll på det här forumet ser jag det inte som nödvändigt eftersom så fort en ny uppdatering finns ute så brukar det oftast skapas diverse trådar om det etc.

12. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej, bra! Jag ställde fram datumet två dagar och sökte igen, denna gång gick det och då stod det att jag hade senaste versionen.
    Ville bara vara säker på att jag hade senaste innan jag gör en återställning som ni tipsade om.
    Kommer något att försvinna? kommer bilder/videor som fanns med finnas kvar efteråt?

13. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

allting som fanns när du köpte telefonen kommer finnas kvar mig veterligen, appar och sånt du själv installerat kommer försvinna däremot men finns lagrade på ditt google account om du vill ha tillbaka dem.

Heja sverige !

14. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej jättebra!
    På den tredje Nokia N8:an jag hade gjorde jag en återställning när jag skulle skicka tillbaka den för att få pengarna tillbaka.
    Då försvann alla bilder (förutom en), videos och många av apparna som fanns med den. En del grejer slutade fungera helt. Om man ville ha tillbaka det fick man åka till en Nokia Care Point så lägger de in det, uselt.

15. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag använder väl denna tråden för lite frågor såhär i början.
    Sköter den allt själv när det gäller applikationer som körs i bakgrunden?
    Det mesta verkar köras i bakgrunden för att när jag öppnar något så poppar det upp direkt och är där jag stängde av det sist.

16. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jajemen, allting sköts själv. när telefonen behöver mer minne till någon annan applikation stänger den av nån annan applikatioin som inte används osv. Vissa använder så kallade "Task Killers" men det finns lite blandade känslor om det hos android folket.
    Jag personligen låter telefonen sköta allt sånt själv då jag tycker att taskkiller är onödigt och bara sölar ner

17. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej tack.

Drar det mycket att ha google talk på i bakgrunden hela tiden? då menar jag både batteri och data.

Oj va lätt metallen repades på baksidan, kände på det och kom åt lite löst med nageln och fick 3 väldigt synliga repor. det var inte roligt.

Jag testade precis flashlight appen och den är ju väldigt användbar, men kan den skada mobilen på något sätt? Runt kameran/led lampan blev det väldigt varmt fort.
    Det står också "Continous use may reduce battery life" är det helt enkelt att batteriet laddas ur snabbare eller är det mer att hela batteriet blir sämre snabbare... ?

Last edited: 5 maj 2011
  18. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vet någon vad R över täckningsstaplarna betyder? den dök upp innan och jag kunde inte komma åt internett. En omstart fixade detta. Jag tror jag vet vad det kom ifrån, när jag raderade cookies, historik mm så dök den upp och ville inte försvinna

19. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

De syftar nog på att batteriet laddas ur snabbare. På tal om batteritid, om du efter säg en veckas tid tycker att batteritiden skulle kunna vara bättre, så kan ett tips vara att ladda ner appen "Juice Defender" för 9kr, den stänger av datatrafik och wifi under perioder som man inte använder telefonen (synkar alla program med jämna mellanrum istället, t ex 15 eller 30 min). Det har förlängt min batteritid från 15 till 24 timmar med normalt användande! Vissa har dock batteritider på 40-50 timmar utan Juice Defender, och hör du till en av dem så är det bara att gratulera! :)

Sent from my O2X using Tapatalk

20. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack det ska jag kolla upp om jag behöver. Idag har jag nog använt den i sammanlagt en timme sedan 6 idag. Och nästan halva batteriet har gått åt. men det blir säkert bättre efter några laddningar då.

“R“ dök upp igen ovanför täckning staplarna och en omstart behövdes för att komma åt internet igen. denna gång gjorde jag inget utan den det bara kom fram, vad kan det vara för något ?