Ska jag köpa denna? Pris?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 3 maj 2011.

1. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bor du nära gränsen? i sånt fall kan R betyda Roaming
    dvs att telefonen använder ett annat nät än sitt hemnät. Antar att du har "Roaming" avbockat i inställningar (meny > Trådlösa inställningar > mobilnät) och kan därför inte använda internet. Kan du ringa och skicka sms när symbolen syns?

Last edited: 5 maj 2011
  2. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nej jag bor inte nära gränsen. roaming är avaktiverat ja, och jag kunde både ringa och smsa när R syntes.

3. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Att roaming är avaktiverat där betyder bara att dataöverföring är avaktiverat, men du roamar fortfarande.

Om du vill roama (vilket kan bli dyrt beroende på vilka avtal som följs) så kan du aktivera dataöverföringen så ska det gå utmärkt att vara inne på internet när "R" syns.

Om inte annat kan du göra en sökning på vilka nätverk som finns tillgängliga och välja manuellt istället.

4. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har operatören 3 och abonnemanget pott99 med tillägget surf bas(tror jag det heter), jag får 500MB i månaden och en hastighet på 0,4Mbit/s. Det borde väl inte vara några problem då? om man går över gränsen sänks bara hastigheten och det kommer inte kosta något mer om jag inte har fel.

Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag fortfarande inte riktig vad roaming är .

5. robbzon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roaming

I övrigt så har de svenska operatörerna mycket samarbete mellan näten och om du har som du säger en dataplan i ditt abonnemang borde du inte få några feta räkningar. Om du är osäker kan du alltid ringa till din operatör och fråga