Ska man, eller ska man inte?? Läs å säg era åsikter!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Redneck, 15 mar 2012.

1. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Din månadskostnad och bindningstid på det nya abbonnemanget då?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag skall ge det ett försök. För mig fanns det två alternativ. Jag ville ha en ny telefon.

Alternativ 1:
    Gå vidare på samma billiga abonnemang som idag och köpa en telefon kontant. Det skulle kostat mig:
    3800:- för telefonen
    ~250:- * 24 = 6000:-
    Totalt = 6000 + 3800 = 9800:-
    Eller 9800 / 24 = 408:- per månad

Alternativ 2:
    Binda sig på 345:- per månad och få telefonen gratis
    345 * 24 = 8280:-
    Telefonen kostar då 3800:- vilken jag får gratis.
    8280 - 3800 = 4480:-
    4480 / 24 = 187:-

Mitt abonnemang kostar mig mindre om jag binder mig även om jag inte utnyttjar helt min flatrate. Nu kommer jag dessutom kunna använda nätet mer eftersom jag fart upp till 10GB per månad samt fria SMS/MMS vilket jag håller in på då jag hade mitt nuvarande abonnemang.

Jag kommer inte ha kvar Lumian i två år, är för tekniktokig för det, men resultatet blir detsamma. Jag kommer sälja min Ray, säg för 1500:-, och min Lumia för XXXX antal kronor.

Det jag får är ett abonnemang som jag vet kostar 345:- per månad och en telefon till skillnad ifrån att lägga ut 3800:- ifrån egen ficka och betala ~250:- per månad.

Eftersom jag inte tänkt att byta ifrån Tele2, funkar perfekt och många jag känner har det vilket gynnar alla andra som inte har flatrate, var det ett bra alternativ.

3. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Amen!

Jag var sjukt sugen att vänta på en S3! Men jag tog det här abonnemanget istället tillsammans med en S2 LTE.

Om jag säljer den och köper en S3 om 6-12 månader så anser jag att jag har tjänat på det!

Troligen kommer jag göra så med tanke på att mitt sug efter S3 är alldeles för stort :-(

Sent from my Blade using Tapatalk

4. Redneck

Redneck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Många tror att man binder sig på mobilen, då mobilen ingår i abonnemanget å jag inte betalar ett skit för den så kan jag sälja den när jag vill. 345 kr är för abonnemanget maxi. Så om jag vill kan jag sälja S å köpa ION när den släpps i USA då den är bättre. De är sim kortet band binder sig på i detta fallet, inte mobilen.. Hade smart innan för 99 kr/månad i sex månader å då va jag ändå uppe runt 200/månad, nu kostar de 169/månad å är uppe på över 200 kr, så att byta kändes för mig helt rätt, behöver också en ny mobil! Han jag snackade med sa att de gick bra å dela upp betalningen så jag inte behövde betala allt på en gång. Riktigt schysst kille jag snackade med! 345 kr för ett abonnemang med obergänsade samtal, mms, sms, ingen uppkoppling, 10 g surf per månad för 345 kr per månad + mobil gratis hittar man inte varje dag! Normalt kostar maxi 599 per månad å då ingår ingen mobil!! Nu har jag bytt! Ångrar jag mig har jag två veckor på mig att ångra allt!!