Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Människosyn? Vad fan pratar du om? Jag har varken varit otrevlig eller haft någon "dålig människosyn". Utveckla gärna VARFÖR det är fel att hellre vilja att Swedroid gör en snabbrecension och sen en längre än att chrippe skriver lite i en forumtråd som inte så många läser?

Det är väl snarare snällt och en bättre "människosyn" att vilja att så många som möjligt kan ta del av en förhandstitt. Eller?

2. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Here we go again.... När ska en moderator reagera på detta ständiga tjafs och käbbel som uppstår så fort Facit inte kan hålla fingrarna borta från tangentbordet?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kamma dig... Jag skrev en simpel åsikt och folk börjar spy galla över mig.
    Jag föredrar om Swedroid gör recensionen, ni verkar föredra något annat... Folk brukar påstå att jag inte tycker att folk faktiskt kan ha olika åsikter.
    Men ni har inga som helst problem med att bespotta mig för att jag tycker annorlunda.

Kappan kan inte rå för åt vilket håll vinden blåser?

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag skulle göra det. Ska se vad mina kontakter på LG kan göra.

När ni mognat lite så kommer ni också se det löjliga att tycka att det är jobbigt att vänta på saker och ting. Finns viktigare saker.

5. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Jag är för tunnhårig för kam. Om du läser min post ser du att jag inte skrivit om din åsikt om huruvida Swedroid eller någon annan gör en recension. Jag ser precis som du gärna en Swedroidrecension, men har inga problem med något annat heller. Tex alla recensioner som finns i tråden för recensioner :-P

Det jag faktiskt skrev i min post var att det ständigt uppstår diskussioner, tjafs och käbbel oftast OT, när folk reagerar på vad du skriver. Svara på det efter att du kammat dig :-)

6. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det handlar inte om att du har en annan åsikt, det handlar om hur du SKRIVER din åsikt. Om man kan läsa mellan raderna på ditt inlägg så skrev du i princip att jag va en snorunge som försöker lura LG på en mobiltelefon för att jag inte vill betala själv. Vad grundar du det på får jag fråga? Jag har under hela tiden varit hjälpsam här på forumet och försöker bidra till ett bättre community, men vad gör du? Jag tycker det är kul med teknologi, har tid(vilket SweDroid inte har) och har den skriftliga och tekniska kompetensen för att göra en bra recension, varför skulle jag då inte vilja hjälpa? Vad är det som skiljer mig från de som recenserar på SweDroid? Eller tycker du att de också bara vill lura tillverkarna på mobiler? Hade jag kunnat lägga upp en recension på startsidan hade jag gjort det utan problem.

Väntar på ditt svar :)

ftangstrom gillar detta.
  7. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Klart jag också vill att så många som möjligt ska kunna ta del av recensionen, men ibland handlar det inte om vad man vill utan om vad man kan göra.
    Om en kille önskar fred på jorden, medan en annan arbetar på ett härbärge under helgerna, vilken är då snällast? Enligt mig är det den som verkligen gör något, han inser att han inte kan skapa fred på jorden men han försöker iallafall bidra på något sätt, och det är enligt mig bättre än någon som önskar något som inte går att genomföra..

ftangstrom gillar detta.
  8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ha ha... Jo men fred på jorden och en recension av en mobil är ju samma sak. ;)

Om du verkligen hade velat att så många som möjligt hade fått ta del av denna så hade du PM´at någon av de som skriver på denna sida och frågat om de haft tid att göra en snabbrecension av N4 och sen kontaktat LG och frågat om de kan bidra med ett testexemplar. Simpelt.

Så du påstår att det inte alls ligger något som helst självintresse i detta?

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag nämnde inte vart du skulle kamma dig, ryggen kanske fungerar bättre? ;)

Att det uppstår diskussioner på ett diskussionsforum har jag svårt att se som något negativt. Vart ska det annars diskuteras? :)

Så länge man håller sig inom de lagar och ramar som finns så är det bara att köra på enligt mig.

10. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nej det är inte samma sak, men tänkte ta ett så talande exempel som möjligt så du skulle förstå :)

Det hade jag kunnat gjort, men de har ju själva gått ut och sagt att det är för mycket med allt runt omkring att de för tillfället inte har tid att recensera på samma sätt som förut och då respekterar jag det. Dock har jag sagt det flera gånger, om jag får recensera N4an och SweDroid vill lägga upp den som en "Gäst-recension" eller vad man ska kalla det så skulle jag uppmuntra det.

Jag har aldrig sagt att det inte ligger något personligt intresse i detta, självklart är det kul att testa på det senaste men jag gör det ju inte för mig själv. Hade jag gjort det huvudsakligen för min egna vinning så hade jag ju aldrig suttit här och skrivit för att dela med mig av mina åsikter och hur telefonen var när jag testade den. Jag har tillräckligt med argumentativa kunskaper för att personligen övertyga LG att jag ska få testa N4an också, men då det för mig handlar om att hjälpa LG och de här på SweDroid så vill jag visa LG att det finns ett stort intresse för en recension här på forumet.

Du kanske kan vinna många diskussioner när du sitter bakom ditt tangentbord, men den mot mig vinner du aldrig :)

Edit: Ber om ursäkt till de övriga medlemmarna om mitt inlägg kan ha en arrogant ton, men det är svårt att undvika det för mig när jag pratar med såna som Facit hehe :cool:

Last edited: 9 nov 2012
    Bmsone gillar detta.
  11. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Du får nog läsa (och lägga till) ganska mycket mellan raderna för att lyckas tolka Facits inlägg på det sätt du gör.

Det känns tyvärr som flertalet här oftare ”läser mellan raderna” och "tolkar" Facits inlägg, än att istället läsa vad vederbörande i själva verket skriver.

Facit gillar detta.
  12. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fel..

13. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Om han skriver att jag är en "lirare" som endast "försöker få ut en gratis telefon", hur mycket behöver man lägga till för att förstå att han inte menar något positivt? Det är knappt så man ens behöver läsa mellan raderna för att förstå vad Facit menar, står i klartext vad hans åsikt om mig och mitt syfte är..

marulk och Cylon gillar detta.
  14. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag tycker att du ska få ut en mobiltelefon och skicka PM till alla som gillade ditt inlägg så att ingen annan kan se recensionen som inte förtjänar det.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Cylon gillar detta.
  15. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag ser fram emot en jämförelse mellan optimus g och nexus 4. båda dom två gillar jag , är bara lite tveksam till att köpa en ny LG telefon.
    Men jag håller med chippe7, detta kan bli LG's comeback?
    hoppas du får en gratis nalle, ev. kanske en lån modell och testa.

Fast jag lutar mycket åt köpa en annan modell från en annan tillverkare.
    Men visar det sig att detta verkligen är LG's år, får jag byta igen :)

16. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Är så många som är emot LG. Inte bara du. Jag fattar inte det faktiskt, visst de gjorde en dålig mobil med O2X men Google sköter ju denna :) måste finnas fler anledningar.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

17. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Helt ärligt så spelar det ingen roll för mig så om man får låna den ett tag eller om man får den, enda fördelen med att få den är väl att om olyckan är framme och man tappar den så hålls man ju troligtvis ansvarig för skadorna om man "endast" fått låna den :/

Jag tror definitivt att Nexus 4 kan hjälpa LG återfå sitt goda rykte, LG har ju alltid varit fantastiska på hårdvara men det är i mjukvaran som problemen legat.. Personligen finns det bara en sak jag skulle vilja ändra med N4an och det är att man skulle göra skärmen längre och soft-keysen mindre så att man verkligen får 4.7" ren skärm. Att det blir så att skärmen är 4.7" + soft-keys och inte 4.7" - soft-keys, dock så kan jag förbise detta med tanke på allt annat som är bra ;) Enligt mig så är också N4an den första Android-mobil som är en riktig designertelefon. Visst va HOX väldigt snygg, men plasten kändes lite b-aktig för mig, gillar att N4an är gjord i glas och den känns inte som en iPhone att den spricker så fort man tappar den. :)

18. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

O2X var inte direkt en dålig telefon, med CM10 flyter den på hur bra som helst.
    Och det är av en av mina problem med LG, dom bygger riktigt bra telefoner men uppdaterar väldigt långsamt.
    Men jag skyller detta delvis på Nvidia.(titta bara på N7, men detta är mitt personliga antagande)

Man får hoppas att saker blir bättre med Optimus G och Nexus 4.
    Sedan kan det mycket väl bli så att det släpps olika modeller av Nexus 4, dom som släpps först uppdateras av Google, men dom som släpps senare kan uppdateras av LG.
    (Det finns inga bevis att det kommer bli så, vill jag bara tydligt på peka)

Galaxy Nexus ägarna hade det så, Samsung uppdaterade dom senare modellerna.

[EDIT]Jag hoppas du har rätt chrippe7, jag tror också på LG, men jag avvaktar med flera LG telefoner tills det blir säkrare med uppdateringar från dom.[/EDIT]
    [EDIT2]Men du har fått mig att överväga n4 eller OG igen :)[/EDIT2]

19. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Har inga direkta åsiker om LG, men en sak är säker, jag kommer att köpa N4 oavsätt vad som sägs eller om uppdateringarna kommer att ske av LG tyvärr:(
    Blir det så dåligt, så värsta fall får man väll roota den och flasha in självmant.

20. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Uppdateringarna kommer komma direkt från Google, det är en Nexus för bövelen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2