Jag vill också ge ett varningens tecken för mediamarkt i Örebro!
För ca en månad sedan så lämnade jag in laddaren till min asus transformer, allt gick utan krångel, och hon som tog emot laddaren sa att det var inga problem utan den kommer att skickas på lagning!
Jag frågade varför man skickar en liten laddare som inte ens är värd en hundring på lagning istället för att byta ut den direkt?
Speciellt som vi redan hade konstaterat att det är fel på den?
Hon svarade att sånna är reglerna och att det inte finns något hon kan göra!
Någon vecka senare får jag ett sms att min laddare finns att hämta på butiken och att det kommer att kosta 530kr!
Jag åker dit, och nu är det en annan tjej som står där, när jag frågar vad dom har gjort så svarar hon, inget!
Det var inte något fel på laddaren, och därför tar dom ut en undersöknings avgift på minimalt 530kr.
Hade det däremot varit fel på laddaren, så hade det inte kostat något, sa hon!
Jag ber därför att få prata med tjejen som tog emot laddaren från början, och var insatt i min situation! Det går dock inte för hon är ledig på obestämd tid!
Jag testar laddaren och kan konstatera att den faktiskt fungerar, vilket den inte gjorde när jag lämnade in den!
Har dom lagat den och påstår att det inte var något fel för att kunna ta betalt, eller vad är det frågan om?
Jag förklarar för henne, vänligt men bestämt, att jag inte tänker betala en krona, och ännu mindre 530 kr som dom krävde av mig!
Då fick dom ta laddaren och göra vad dom ville med den, tyckte jag!
Jag kunde ändå beställa en från nätet för mindre än en hundring!
Hon sa att det inte var möjligt, så jag bad om att få prata med chefen!
Hon hämtade honom, och vi stod och dividera en lång stund, men hur jag än vände och vred på det så sa han att jag var tvungen att betala!
Om jag vägrade betala, sa han, så skulle dom slänga laddaren och jag skulle ändå få en faktura hem!
Han sa dock att han kunde sänka 30kr, så jag fick betala 500kr istället för 530kr!
Men det erbjudandet skulle bara vara om jag betalade direkt och inte dagen efter!
Tillslut fick jag ge mig, jag betalade 500kr och gick därifrån för att slippa skiten!
Men jag kan lova att Mediamarkt har förlorat en köpare från den dagen!
Aldrig mer mediamarkt!
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Click to expand...