Skärm släcks vid samtal, App?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av matski, 28 aug 2010.

1. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Löser inte ditt "skärm-problem" men appen Call Confirm gör att du får en fråga varje gång du försöker ringa upp någon om man verkligen vill ringa. Det bör ju göra att dessa felringningar minimeras :)

2. kneger

kneger Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade lösningen till mitt problem. Hade en skyddsfilm över skärmen som lossnat lite på övre vänstra delen av skärmen, precis där prox. sensorn sitter. Tog bort filmen helt och nu fungerar det felfritt!

3. quistberg

quistberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv samma problem som ni beskriver. Hittade på ett amerikanskt forum ett inlägg om liknande problem och han hade prova att återställt telefonen men det blev inge bättre. Dock efter att han hade lämnat in telefonen på service och de hade flashat om ROM:en på den så hade det fungerat. Ringde själv och pratade med HTC och de hade hört talas om problemet och rekommenderade att man lät sin återförsäljare flasha om telen. Dock så kom nya uppdateringen idag så man får väl först se om uppdateringen har åtgärdat problemet.

4. cubase

cubase Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. cubase

cubase Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjoho! Kan med glädje meddela att det funkar klockrent! Var aningens skeptisk innan men det funkade!

För att ge en kort resumé:

1. Ladda ner och installera "sensor tester" från Market

2. Kolla om proximity sensor funkar, dvs om den växlar mellan värde 0 och 1 när du rör handen framför skärmen, om den som i mitt fall fastnar på 0 så fortsätt med punkt 3, om den inte fastnar på 0 så är ditt problem något annat eller så kommer du från punkt 4 och har isf löst problemet.

3. Ta en dammsugare och sug i överkant på telefonen, dvs översida av skärmen, från HTC-loggan och mot vänster sida. Upprepa några gånger.

4. Goto 2

Lycka till!

Last edited: 25 feb 2011