Fråga: Skärmen dålig på Z1?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av johand74, 28 nov 2013.

1. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad har det med skärmen att göra?

Förstår verkligen inte vad folk tycker är så illa med skärmen, tycker den är bra men kanske för jag kommer från en gammal sgs2?

Sent from my C6903 using Tapatalk

2. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Det har så klart inget med den dåliga skärmen att göra! Det har med den dåliga kameran att göra! Z1 måste vara sämsta mobilen just nu, eller också har hon fått ett måndagsexemplar! Den tar helt klart betydligt sämre bilder än gamla Galaxy s2! Och skärmen är ett skämt.

Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk

3. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Då har hon nog fått ett måndags ex men detta är en tråd om skärmen inte kameran, för min tar då bra mycket bättre bilder än s2, tar lite bättre bilder i mörker än polarens s4. Men men

4. tohe

tohe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänkte samma sak.
    Har en s2 i jobbet och bildkvalitet är som natt och dag. Z1 tar mycket bättre bilder.
    Tjejen har en IPhone 5s och hon tycker att kameran är bättre på Z1 överlag.

Skärmen tycker jag är underbar på Z1 visst om jag vrider telefonen överdrivet mycket så är inte betraktningsvinkeln den bästa men samtidigt så använder jag aldrig telefonen så :)

Vilken skärm man gillar bäst är väldigt subjektivt. Men kameran borde definitivt vara bättre än s2.
    Har ni uppdaterat till senaste firmware jag märkte ingen skillnad men blev tydligen ett stort lyft för många med kameran i auto läge

johand74 gillar detta.
  5. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag anser också att skärmen är bra. Den är väldigt skarp och fin. Och färgerna är riktigt bra och naturliga. Visst Samsungs lurar "ser" bättre ut vid en första anblick men det är för att färgerna är överdrivna.

Kameran är också bra, men i Autoläget har Sony kvar att behöva uppdatera programvaran så att den tar bättre bilder oftare. Det kommer säkert att komma uppdateringar på den fronten.
    I manuellt läge kan man ta fantastiskt bra bilder. Har läst om att det finns en annan kamerapp man kan köpa som tar bättre bilder än Sonys inbyggda i Autoläget.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Gäller att jämföra och tänka på vad man är van vid. Är du van med överdrivna färger kommer den definitivt se tråkig ut. Men det kommer man ju över med.tiden.

När undertecknad som är van med blå mjölk dricker grön eller röd smakar det nästan enbart grädde.

7. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Ni som har Z1 har ni också dålig wifi täckning? Wifi fungerar knappt och strular massor på tjejens Z1! Har 4.3 kommit till Z1? Löser det wifi problemen?

Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk

8. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Nu vet jag inte vad WiFi har med skärmen att göra, men för att svara på dina frågor så har 4.3 kommit. Och WiFi mottagningen är markant mycket bättre nu mot 4.2 där jag upplevde den som väldigt svajig.

Sent OTA using TapaTalk

9. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jämförde med brorens iphone 5s. Samma bild, max ljusstyrka. Mycket mer detaljer på Z1 skärm. Jag trodde faktiskt iphonens skärm skulle vara bättre än Z1ans.

Där man såg klar skillnad var i den del av fotot där en frisyr var. Dvs ett mörkt parti där avsevärt mer detaljer syntes på Z1.