Problem: Skärmen fungerar inte på en viss yta

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Kessler, 9 maj 2012.

1. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Inte ens om du håller örat mot kameran och provar att försiktigt skaka telefonen i olika riktningar? Min låter enbart då man skakar den i en specifik riktning, och det är inte något man hör om man inte lyssnar noga.

Objektiv till kameror innehåller rörliga delar, och när de inte används så kan de sitta mer eller mindre löst och skramla lite. Därmed inte sagt att det inte kan vara ett tecken på att något är fel om det skramlar. Det kan ju mycket väl vara något annat som sitter löst som inte ska det. Och som med allt annat gissar jag att det är kan vara små skillnader mellan olika exemplar av samma objektiv, vilket gör att vissa exemplar låter mer än andra. Och vissa kanske inte låter alls. Men så länge kameran fungerar som den ska så skulle jag inte oroa mig.

2. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Vid noga lyssnande hör jag ett litet klickande ljud men inget skrammel , men inget jag skulle lämna in den för

3. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det är precis det lilla klickande ljudet jag syftar på. Men "skrammel" är kanske inte rätt ord nej.

4. kossack

kossack Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min skramlar också, någonstans ifrån kameran. Pröva att filma samtidigt som ni skakar på telefonen. Det hörs väldigt tydligt på filmen.

Last edited: 11 maj 2012
  5. Kessler

Kessler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min skramlar hur jag än skakar. Men tror det är vattenskada på min ändå. Lägger upp en bild från drawfree för att visa att skärmen inte funkar överallt. Får leva med det helt enkelt.

Såhär blir det om jag försöker rita på hela skärmen: https://www.dropbox.com/s/123vu8ajeygtlps/Screenshot_2012-05-11-23-26-54.png

Hade min pin-kod innehållit 1,2 eller 3 så hade jag inte ens kunnat låsa upp simkortet och ska jag ringa så måste jag spara det som en kontakt först då det inte går att trycka på vissa siffror. Som tur är verkar det gå att smsa som vanligt.

Last edited: 12 maj 2012
  6. CaptainMorgan

CaptainMorgan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

Jag har exakt samma problem som du har, precis på samma ställe. Jag kan swipa åt sidan på det stället (mitten på skärmen), men siffrorna 1, 2 och 3 funkar inte på telefonmenyn. Fick in vätska på "hörlursgrillen" när jag skulle lägga på min skärmskydd...:(

Hur har det gått med mobilen Kessler? Funkande den tills slut? Eller lämnade du in den på service? Fick du isåfall betala en självrisk (1500:-)??

Tacksam för svar.

Last edited: 28 jun 2012