Skärmen har ett eget liv

Diskussion i 'Hero' startad av MatteVTR, 12 mar 2012.

  1. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Som topic,min Hero, som jag tänkte använda som spotify-spelare till hemstereon har fått tuppjuck och är helt omöjlig att skriva något på. Lyckades efter en timme komma till menyn där jag kunde göra en återställning, men nej, det hjälpte inte. Nu när jag ska knappa in wifi'ns pass så är det likadant. Jag trycker 1 - telefonen skriver själv typ a4sg34g.

    Är den bara att kasta, eller kan man fixa nåt själv?
     
  2. stoffisimo

    stoffisimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som digitizern har gått åt skogen, dvs den del som sköter fingeravläsningarna.

    Jag har samma problem med min, och med stort tålamod går den att använda. Genom att släcka skärmen och sedan tända den igen så verkar det som digitizern resettas och man kan använda telefonen igen, en lite stund.

    Digitizern går att byta, det finns filmer hur man gör på youtube. Det finns även firmor som gör sånt, men jag vet inte priset.
     
  3. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Min Hero led av samma sak. Jag skickade in den,via netonnet och fick tillbaka den med ny skärm. Detta hände 3 ggr så till slut fick jag alla pengar tillbaka från säljaren. Luren var lite drygt två år när det hände sista gången.

    Hur gammal är din?
     
    Last edited: 1 apr 2012